SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Koniec „Kocham Cię, Polsko!”

Emitowany obecnie ósmy sezon „Kocham Cię, Polsko!” będzie ostatnim, pokazywanym w TVP2. Po zmianie dnia emisji program stracił ponad jedną trzecią widowni, ale TVP twierdzi, że decyzja o zakończeniu show zapadła wcześniej.

Koniec „Kocham Cię, Polsko!”

„Kocham Cię, Polsko!” wprowadzone zostało na antenę TVP2 wiosną 2009 roku. Przez siedem edycji program nadawano w piątki o 21.10 i utrzymywał on w miarę stabilne wyniki oglądalności. Od września br. show jednak trochę skrócono, a jego emisję przeniesiono na niedzielę na godz. 20.05, gdzie konkurować musiał z „Tylko muzyką” Polsatu, „MasterChefem” TVN i serialem „Siłą wyższa” nadawanym w TVP1.

- Zależało nam na uporządkowaniu pasm i powiązaniu charakteru poszczególnych dni z przejrzystą ofertą programową. W niedziele postanowiliśmy położyć nacisk na programy rozrywkowe i w ten profil ostatnia seria „Kocham Cię, Polsko!” z krótszymi odcinkami dobrze się wpisywała - tak zmianę dnia emisji uzasadnia Joanna Stempień-Rogalińska, rzecznik prasowa TVP w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

Roszada ta wpłynęła jednak na drastyczny spadek oglądalności widowiska. Pierwsze cztery odcinki ósmej serii show zgromadziły 1,66 mln widzów, a udział TVP2 w czasie ich emisji wynosił 10,34 proc. w grupie 4+ i 7,10 proc. w 16-49, co sprawiało, że Dwójka przegrywała z głównymi konkurentami. Dla porównania wydania pokazywane rok wcześniej w piątki śledziło 2,59 mln osób, a ich udział wynosił odpowiednio 20,05 proc. i 15,08 proc. (więcej na ten temat).

- Decyzja o zakończeniu emisji show nie była podyktowana wynikami oglądalności ostatniej serii - zapewnia jednak Stempień-Rogalińska - Od samego początku emisji ósmej edycji programu „Kocham Cię, Polsko!” zakładaliśmy, że będzie to edycja ostatnia. Program funkcjonuje na antenie Dwójki od 2009 roku i uważamy, że jego formuła zdążyła się wyczerpać - dodaje. Ostatni odcinek ósmego sezonu formatu nadany zostanie 25 listopada br.

W programie „Kocham Cię, Polsko!” dwie drużyny rywalizują ze sobą, sprawdzając swoją wiedzę o Polsce i Polakach. Ich kapitankami są obecnie Katarzyna Zielińska i Joanna Koroniewska (występuje ona dopiero od siódmej edycji, wcześniej kapitanką była Marzena Rogalska). Prowadzącym jest Maciej Kurzajewski, a producentem wykonawczym - firma Rochstar. Show oparte jest na holenderskim formacie „I love my country”.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Koniec „Kocham Cię, Polsko!”

36 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
bolo
tak wprowadzili przejrzystość pasma że po kcp leci serial wojenny...
8 8
odpowiedź
User
Semen Zabuski
W politbiurze sterującym TVP wszystko wiadomo wcześniej. Wcześniej było wiadomo o zakończeniu emisji jakiegoś programu, wcześniej planowano zwolnienie kogoś z pracy, wcześniej wiedziano, że Baumgartner skoczy z góry na dół, wcześniej wiedziano, że Euro w Polsce przyniesie 105 mln strat plus MAŁY PLUS z też znanego wcześniej interwału styczeń-maj tego roku (hihihi) itd.itp. Ale wcześniej, to było przecież INNE KIEROWNICTWO. Rok temu, w grudniu, albo przed wakacjami, w wakacje nawet, w TVP było jakieś INNE KIEROWNICTWO.

Teraz OBECNE ale za chwilę INNE KIEROWNICTWO, dokłada wszelkich starań i na koniec roku będzie miało circa 200 mln deficytu, o czym też będzie wiedziało wcześniej, ale nie zdąży powiedzieć. Z tym, że niedługo dowiemy się, że OBECNE KIEROWNICTWO w 2013 r. nie będzie miało żadnych strat. I wszystko się zgadza, bo INNE KIEROWNICTWO już teraz wie to, co wcześniej będzie wiedziało OBECNE KIEROWNICTWO.
8 8
odpowiedź
User
asdw kocham RMF FM
Jeśli likwiduja "Kocham cię, Polsko" to niech teraz oddadza nam "Tak to leciało", to jest kultowy teleturniej. Jeśli chodzi o sponsora, to miałbym pomysł nawet. Zróbcie stała kategorię pod nazwa np. POP LISTA lub RMF ON a same nazwy wskazuja żeby sponsorem zostało RMF FM. Podobna sytuacja zachodzi w "Jakiej to melodii?" sponsorem zostało radio Złote Przeboje, zróbcie coś żeby ten program wrócił, kto jest ze mna?
8 8
odpowiedź
User
Donald amber Bąk
jak to dobrze, że to już koniec tego głupawego programu
10 11
odpowiedź
User
Durnia mamy za prezydenta
Jestem widzem TVN - chciałem podać hasło OKOŃ, OKOŃ...
nie Okoń?
taka ryba....
nie Okoń...
9 9
odpowiedź