Stanowski sprzedał Weszło. Kim są nowi właściciele?

Krzysztof Stanowski i jego żona sprzedali większościowy pakiet udziałów spółki wydającej serwis Weszło. Przejęły je podmioty kontrolowane przez Marcina Szpalerskiego – założyciela firmy bukmacherskiej Fuksiarz.pl, którą reklamuje Stanowski.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Stanowski sprzedał Weszło. Kim są nowi właściciele?
Krzysztof Stanowski w Kanale Zero

Sprzedaż Weszło została zapowiedziana przez Krzysztofa Stanowskiego w lutym br. – Wszystko wskazuje na to, że wkrótce zostawię sobie 20-procentowy pakiet udziałów, a 80 procent sprzedam zaprzyjaźnionym ze mną osobom, które poświęcą swój kapitał i przede wszystkim czas (tego mi zdecydowanie najbardziej brakuje) na rozwój serwisu – stwierdził wówczas na platformie X.

W drugiej połowie kwietnia zmiany właścicielskie dotyczące spółki Weszlocom wpisano do Krajowego Rejestru Sądowego. Marta Sosnowska, żona Krzysztofa Stanowskiego, sprzedała wszystkie 55 proc. posiadanych walorów firmy, zaś udział Stanowskiego zmalał z 45 do 20 proc.

45 proc. udziałów przejęła Martinelli Fundacja Rodzina kontrolowana przez Marcina Szpalerskiego, 20 proc. – spółka Immortal Ventures, a 15 proc. – Growth Box Ventures. 

Do zarządu Weszlocom dołączyli Radosław Baran (to członek zarządu spółki Bukmacherska zarządzającej platformą bukmacherską Fuksiarz.pl) oraz Rafał Romaniuk z władz agencji marketingowej Arskom Group. Prezesem pozostaje natomiast Krzysztof Stanowski, pełni tę funkcję od uruchomienia spółki jesienią 2017 roku. Dotychczas był jedyną osobą w zarządzie.

Marcin Szpalerski to założyciel platformy Fuksiarz.pl, od końcówki 2022 roku jest w radzie nadzorczej spółki Bukmacherska.

Ile zarabia Weszło

Weszło działa od ponad 15 lat. Początkowo był to blog z anonimowymi wpisami, z czasem rozrósł się w serwis informacyjno-publicystyczny, dotyczący głównie piłki nożnej. Jego redakcja tworzy też programy na kanał youtube’owy, mający obecnie ponad 300 tys. subskrybentów. Przez kilka lat oprócz głównego serwisu działały witryna o grach wideo i internetowe radio sportowe Weszło FM.

Krzysztof Stanowski w pierwszych latach był na Weszło głównym autorem, potem pisał cotygodniowe felietony. Od pięciu lat jest zaangażowany przede wszystkim w kanały youtube’owe: od 2020 do jesieni 2023 roku był współwłaścicielem i jednym z głównych twórców Kanału Sportowego, a w lutym ub.r. uruchomił Kanał Zero.

Żegnając się z Kanałem Sportowym, Stanowski należące do niego udziały kanału sprzedał przedsiębiorcy w branży nieruchomości Maciejowi Wandzlowi, w przeszłości współwłaścicielowi Legii Warszawa.

Przed założeniem Weszło Krzysztof Stanowski jako dziennikarz sportowy pracował m.in. w „Przeglądzie Sportowym”, „Dzienniku” i „Super Expressie”. Napisał kilka książek o tematyce piłkarskiej, w tym autobiografie Wojciecha Kowalczyka i Andrzeja Iwana.

Reklamował kilka firm bukmacherskich (w 2021 roku zaczął taką współpracę z Fuksiarzem), a przez miniony rok serwisy Just Join IT i RocketJobs, które były głównym sponsorem Kanału Zero. Na platformie X Stanowski ma 1,2 mln obserwujących, na Instagramie - 385 tys., a na Facebooku - 163 tys. Na swoich profilach i podczas programów youtube'owych wiele razy promował i sam wspierał zbiórki charytatywne (głównie na leczenie ciężko chorych dzieci), w ramach których zebrano łącznie miliony zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

Kulki Lotto znikają z telewizji. Duża zmiana w losowaniach

Kulki Lotto znikają z telewizji. Duża zmiana w losowaniach

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową