Legimi rekordowo zyskowne. Chce wydawać więcej książek

Firma Legimi, oferująca e-booki i audiobooki w modelu subskrypcyjnym, przy wzroście przychodów o 45,6 proc. do 27,28 mln zł zarobiła na czysto 1,77 mln zł. Uruchomiła spółkę wydawniczą Labreto.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Legimi rekordowo zyskowne. Chce wydawać więcej książek

Kwartalne przychody grupy kapitałowej Legimi zwiększyły się rok do roku z 18,74 do 27,28 mln zł. - Wzrost ten był dużej mierze rezultatem realizacji przemyślanej polityki cenowej wprowadzonej w poprzednich czterech kwartałach, która wpłynęła na kontynuację korzystnego trendu stopniowego zwiększania wartości średniego przychodu na użytkownika - komentuje Legimi w swoim raporcie finansowym.

Koszty operacyjne firmy sięgnęły w zeszłym kwartale 24,98 mln zł, wobec 19,91 mln zł. Wydatki na usługi obce zwiększyły się z 17,54 do 22,06 mln zł.

Legimi będzie na stałe wydawać jako Labreto

Pod koniec ub.r. Legimi założyło spółkę Labreto, która zajmuje wydawaniem książek i promowaniem czytelnictwa w Polsce. Wcześniej Labreto było marką, a Legimi wydawało książki wyłącznie okazjonalnie.

- Wyodrębnienie działalności wydawniczej do osobnej spółki i przejęcie wszystkich dotychczas pozyskanych przez Legimi licencji na treści, oraz umów z autorami treści będących obecnie w posiadaniu emitenta (m.in. z Małgorzatą Musierowicz), ma na celu zwiększenie efektywności operacyjnej i transparentności dla inwestorów. W kolejnych latach, celem działalności Labreto, ale także całej grupy kapitałowej Legimi, będzie rozwój biznesu wydawniczego na skalę pozwalającą mu uzyskać stabilną marżę operacyjną gwarantującą niezależność finansową - zapowiada firma.

Grupa Legimi trzeci kwartał z rzędu osiągnęła dodatnią rentowność netto. Jej wynik EBITDA poszedł w górę z 412,9 tys. zł straty do 2,92 mln zł zysku, wynik operacyjny - z 1,19 mln zł straty do 2,2 mln zł zysku, a wynik netto - z 1,27 mln zł straty do 1,77 mln zł zysku.

- Powyższe bardzo dobre wyniki finansowe są wynikiem m.in., prowadzonych w poprzednim roku działań optymalizacyjnych takich jak podniesienie cen abonamentów dla nowych użytkowników, czy liczne działania związane z optymalizacją kosztów operacyjnych. Są one także efektem wdrażania, w coraz większym stopniu, algorytmów rekomendacyjnych, przekładających się na wyższe przychody, ale także na bardziej efektywne zarządzanie poziomem kosztów zakupu treści - skomentowano w raporcie Legimi.

Firma osiągnęła rekordową rentowność netto. W czwartym kwartale ub.r. zarobiła na czysto 1,56 mln zł, a kwartał wcześniej 834 tys. zł.

grafika

W poniedziałek na koniec sesji giełdowej, przed opublikowaniem danych finansowych z pierwszego kwartału, za akcję Legimi płacono 31,20, co dawało kapitalizację spółki w wysokości 48,4 mln zł. Przez minione 12 miesięcy jej kurs poszedł w górę o 60,8 proc.

Wyniki Frisco bardzo spodobały się inwestorom - podczas wtorkowej sesji giełdowej akcje spółki poszły w górę o 23,7 proc. przy obrotach wynoszących 690 tys. zł (poprzednio handel walorami firmy poziom 100 tys. zł w ciągu jednej sesji przekroczył 13 lutego br.).

W grudniu ub.r. akcje Legimi stanowiące 32,73 proc. kapitału i 25,89 proc. głosów na walnym zebraniu kupiła Wirtualna Polska Media, płacąc po 27,50 zł za sztukę.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]