SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Lenovo dziewiąty raz z rzędu z kwartalnym wzrostem przychodów

Przychody Grupy Lenovo za ostatni kwartał sięgnęły 13,5 mld USD, kontynuując wzrost w ujęciu rok do roku już dziewiąty kwartał z rzędu. Wzrósł także dochód przed opodatkowaniem oraz dochód netto.

W II kwartale roku finansowego 2019/20, zakończonym 30 września br., przychody Grupy Lenovo wyniosły 13,52 mld USD i były o 1 proc. większe w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku (13,38 mld USD).

Lenovo podkreśla, że struktura przychodów grupy pozostaje zrównoważona w czterech regionach działalności - Ameryce Północnej i Południowej, Azji i Pacyfiku, Chinach oraz Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie. Każdy z nich ma ponad 20-procent. udział w przychodach.

Dochód przed opodatkowaniem Lenovo wzrósł o 45 proc. w ujęciu rok do roku, do 310 mln USD, a dochód netto zwiększył się w tym samym czasie o 20 proc., do 202 mln USD.

Podstawowy zysk na akcję wyniósł 1,69 centa USA, czyli 13,23 centa hongkońskiego. Rada dyrektorów Lenovo ustaliła zaliczkę na poczet dywidendy w wysokości 6,3 centa hongkońskiego za akcję.

Na solidne wyniki Grupy Lenovo w ostatnim kwartale wpłynęły przede wszystkim sukcesy Intelligent Devices Group (IDG). Grupa PC and Smart Devices (PCSD), jeden z dwóch działów IDG, osiągnęła przychody na poziomie 10,7 mld USD i rekordową marżę dochodu przed opodatkowaniem na poziomie 5,7 proc. Wyniki sprzedaży w segmencie PC wzrosły w ujęciu rok do roku o 7,1 proc., co przełożyło się na ogólny wzrost przychodów PCSD o 4,1 proc.. Dochód przed opodatkowaniem wyniósł 612 mln USD, co oznacza wzrost o 97 mln USD r/r.

Udział Lenovo w globalnym rynku PC wynosi 24,4 proc., dzięki czemu firma utrzymuje się na 1. miejscu wśród producentów tych urządzeń. Na wzrost wpłynęły kategorie klasy premium, w tym stacje robocze, laptopy serii ThinkPad X (Thin & Light), monitory oraz komputery gamingowe. We wszystkich tych kategoriach odnotowano dwucyfrowy wzrost obrotów rok do roku.

Mobile Business Group (MBG), drugi dział IDG, odnotował czwarty z rzędu rentowny kwartał oraz dodatni dochód przed opodatkowaniem, zwiększając zyski o 57 mln USD w ujęciu rok do roku. Pomimo niewielkiego spadku przychodów (o 5,7 proc., do 1,5 mld USD) grupa koncentruje się nadal na kontrolowaniu stanu zapasów, efektywności oferty oraz ścisłej kontroli kosztów w celu zwiększenia marż. Tradycyjnie mocny region Ameryki Łacińskiej po raz kolejny odnotował wzrost przychodów, zysków i udziału w rynku. W Ameryce Północnej Lenovo awansowało o dwa miejsca w rankingach branżowych względem poprzedniego kwartału i zajmuje czwartą pozycję. Ponadto przychody wciąż utrzymywały się na poziomie wyższym niż w przypadku rynku ogółem, a dochody nadal rosły.

Dział Data Center Group (DCG) odnotował już 9. z rzędu kwartał zmniejszania strat. Ogólne przychody w DCG spadły o 13,8 proc., wskutek niższych cen kluczowych elementów oraz osłabienia zapotrzebowania wśród niektórych największych nabywców rozwiązań hiperskalowalnych. Przychody — bez uwzględniania rozwiązań hiperskalowalnych — zwiększyły się o niemal 13 proc. w ujęciu rok do roku, a w Chinach odnotowano ponad 47-proc. wzrost. Dział osiągnął też dwucyfrowy wzrost w segmentach pamięci masowej, infrastruktury zdefiniowanej programowo (SDI) oraz wysokowydajnych systemów obliczeniowych (HPC).

Przychody Lenovo z oprogramowania i usług wzrosły o 35 proc. w ujęciu rok do roku, do poziomu 883 mln USD. Do wzrostu przychodów oraz postępującej dywersyfikacji ich struktury, znacznie przyczyniły się urządzenia jako usługa (DaaS), pomoc techniczna klasy premium oraz usługi zarządzane. Firma oczekuje, że ta gałąź działalności już wkrótce zacznie przynosić przychody przekraczające 1 mld USD kwartalnie.

Dołącz do dyskusji: Lenovo dziewiąty raz z rzędu z kwartalnym wzrostem przychodów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl