SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TV Republika rezygnuje ze spotów firm, które pozostały w Rosji

Telewizja Republika nie zamierza dalej emitować spotów firm, które w ostatnim czasie nie zawiesiły działalności w Rosji. - Apeluję o to samo do innych nadawców - stwierdził Tomasz Sakiewicz, prezes TV Republika.

Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny „Gazety Polskiej” i „Gazety Polskiej Codziennie”, prezes Telewizji Republika Article

- Biuro reklamy naszego brokera otrzymało prośbę od TV Republika o jak najszybsze wdrożenie wycofania emisji reklam Leroy Merlin, Auchan, Decathlon, Orfilame, Bonduelle, Nestle - wyliczył Tomasz Sakiewicz w poniedziałek przed południem na Twitterze.

W zeszły piątek architekt i projektant wnętrz Krzysztof Miruć, znany m.in. z programów HGTV, poinformował, że zawiesza współpracę z Leroy Merlin, równocześnie stacja HGTV zdecydowała, że w najbliższym czasie nie będzie emitować programów sponsorowanych przez tę firmę.

Na początku zeszłego tygodnia youtube’owy Kanał Sportowy poinformował, że zakończył współpracę reklamową z Leroy Merlin, nawiązaną w styczniu br.

Od paru dni na Leroy Merlin, a także kilka innych koncernów, m.in. Auchan i Nestle, spada fala krytyki, ponieważ w przeciwieństwie do wielu innych firm zdecydowały się one dalej prowadzić działalność w Rosji. Nestle zostało za to skrytykowane m.in. przez czołowych polityków ukraińskich.

Z kolei Leroy Merlin kilka dni temu odłączyło od komunikacji korporacyjnej ukraiński oddział. "Jesteśmy po prostu załamani takimi działaniami Grupy" - skomentowała Liudmyla Dziuba, szefwa HR Leroy Merlin Ukraine.

Według badania Nielsen Audience Measurement w lutym br. Telewizja Republika miała 0,08 proc. udziału w rynku oglądalności, wobec 0,07 proc. przed rokiem.

W 2020 r. Telewizja Republika osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 20,9 proc. do 16,34 mln zł oraz spadek straty netto z 2,96 do 1,6 mln zł. 52 proc. wpływów pochodziło ze sponsoringu, głównie od firm państwowych, natomiast projekt Poland Daily był finansowany przez Polską Fundację Narodową.

Brokerem reklamowym Telewizji Republika jest Polsat Media.

Dołącz do dyskusji: TV Republika rezygnuje ze spotów firm, które pozostały w Rosji

21 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dh
To w Republice ktoś poza spółkami skarbu państwa się reklamuje?
35 13
odpowiedź
User
roler
Przecież tam nic poza spółkami skarbu państwa się nie reklamuje...
27 12
odpowiedź
User
Klaudusia
Bardzo dobrze. A złośliwe komentarze powinny być usuwane od razu.
13 32
odpowiedź