Lidl uruchamia sklep internetowy w Polsce, bez żywności w ofercie

W najbliższy piątek wystartuje sklep internetowy sieci dyskontów Lidla. Będą w nim dostępne produkty spoza kategorii żywności, ceny będą takie same jak w sklepach stacjonarnych Lidla.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Lidl uruchamia sklep internetowy w Polsce, bez żywności w ofercie

Sklep internetowy Lidla będzie działał pod adresem lidl-sklep.pl. Będą w nim dostępne produkty z ośmiu kategorii, m.in. akcesoria do domu, do łazienki i do ogrodu, odzież ,dobra szybkozbywalne do domu, sprzęt sportowy.

Jak zapowiedział w środę prezes Lidl Polska Maksymilian Branicki, na początek w ofercie serwisu będzie ok. 650 produktów. Ich ceny będą identyczne jak w sklepach stacjonarnych Lidla, nowe produkty i promocje będą wprowadzane w poniedziałki, czwartki i soboty. W planach są także oferty specjalne tylko w sklepie online.

- Jest to początkowa faza, zaczynamy z małą ilością artykułów - stwierdził Braniecki, prezes zarządu Lidl Polska. -  Jeśli porównamy się do naszego największego konkurenta, nie jesteśmy we wszystkich miejscach w Polsce, docieramy (ze sklepem internetowym - przyp.) do każdego klienta w Polsce. Mamy ogromne oczekiwania wobec tych, którzy nie mają dostępu do naszego sklepu, będą mogli z naszej oferty korzystać - dodał szef Lidl Polska.

- Te artykuły są wyjątkowe, ponieważ znamy ich cenę i jakość na rynku. Jakości produktów, które oferujemy w relacji do ich ceny, są unikatowe. Polski konsument nie będzie musiał wybierać między jakością a ceną - ocenił Piotr Rogowski, chief commercial officer i członek zarządu Lidl Polska.

Zakupy dostarczą kurierzy, zwroty nadawane na poczcie

Zakupy z Lidl-sklep.pl będą dostarczane w ciągu trzech dni roboczych przez firmy kurierskie InPost i Geis (w planach nie ma razie dostaw Paczkomatami).  W przypadku zakupów za ponad 149 zł dostawa będzie darmowa, a przy tańszych zakupach będzie kosztować 9,90 zł. Obecnie nie ma możliwości odbierania zakupów w stacjonarnych sklepach Lidla. Płatności obsługuje PayU. partnerem logistycznym jest firma Remus, od której sklep wynajmuje powierzchnie magazynowe.

Za zakupy na lidl-sklep.pl będzie można płacić przelewem internetowym, kartą płatniczą oraz Blikiem.

Klienci sklepu internetowego Lidla będą mieli 30 dni na bezpłatny zwrot towarów. Operatorem tych przesyłek będzie Poczta Polska.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/lidl-testuje-koncept-kupuje-nie-marnuje-i-sprzedaje-taniej-wczorajsze-pieczywo,7171114399869057a ##

Sklep internetowy Lidla będzie połączony z uruchomioną na początku kwietnia aplikacją rabatową Lidl Plus. Z aplikacji korzysta już 250 tys. klientów, w tym około połowa to osoby używające jej w sklepie.

W sklepie nie będzie natomiast sprzedawana żywność. Branicki uważa, że firma ma kilka pomysłów na sprzedawanie żywności w sieci, ale obecne wiąże się to ze zbyt dużymi kosztami.

Maksymilian Branicki zapowiedział, że Lidl-sklep.pl po roku działalności ma znaleźć się w czołowej sklepów internetowych z produktami spoza kategorii żywności.

Kampania marketingowa sklepu online ruszy w połowie maja, obejmie telewizję, radio, digital, social media i nośniki zewnętrzne.

Lidl zatrudnił szef e-commerce, sprzedaje w sieci podróże i pozwala rezerwować wina

Lidl ma już e-sklepy w Niemczech, Holandii, Belgii i Czechach. W tym ostatnim kraju uruchomił sprzedaż internetową w 2017 roku. Wszystkie działają pod marką Lidl Shop.

W maju ub.r. pracę w Lidl Polska jako szef e-commerce zaczął Wojciech Milewski.

We wrześniu 2017 roku firma uruchomiła serwis Lidl-podroze.pl prezentuje oferty wycieczek krajowych i zagranicznych. Natomiast dwa miesiące później ruszyła witryna WinnicaLidla.pl, w której można zarezerwować wino i kupić je potem w wybranym sklepie stacjonarnym Lidla.

O testowaniu przez firmę sklepu internetowego z większym asortymentem mówiło się już jesienią ub.r. Wtedy eksperci z branży e-commerce komentowali dla Wirtualnemedia.pl, że może to być odpowiedź Lidla na stopniowe ograniczanie handlu w niedziele. Oceniali przy tym, że sprzedaż żywności przez internet to trudna branża z uwagi na wysokie wymagania logistyczne.

Lidla ma w Polsce ponad 650 sklepów. W sierpniu ub.r. serwis Lidl.pl zanotował 3,04 mln realnych użytkowników i 29,31 mln odsłon, a KuchniaLidla.pl - 531,8 tys. użytkowników i 1,19 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).

Żywność przez internet sprzedają Tesco, Carrefour i Auchan

Spośród dużych sieci dyskontów i supermarketów swoje sklepy internetowe mają od kilku lat Tesco, Auchan i Carrefour. W serwisach dwóch pierwszych jest dostępna przede wszystkim żywność (dostawa do domu jest dostępna głównie dla osób z Warszawy i okolic), a na Carrefour.pl przeważają produkty z innych kategorii.

Sprzedaży przez internet nie prowadzą natomiast Biedronka ani Żabka.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/e-sklepy-z-zywnoscia-tesco-pl-i-bdsklep-pl-mocno-w-dol-auchandirect-pl-w-gore,7171172415075969a ##

Swoje sklepy internetowe od lat mają czołowe sieci handlowe ze sprzętem RTV i AGD (m.in. MediaMarkt, Media Expert i RTV Euro AGD), z produktami budowlano-reklamowymi (Leroy Merlin, Castorama) oraz z meblami (m.in. Vox i Agata Meble).

jd
Autor artykułu:
jd
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day