SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Radio ZET z nowym logo. „Unowocześnienie i uproszczenie identyfikacji wizualnej marki”

Eurozet wprowadza zmodernizowane logo Radia ZET i nowy system identyfikacji wizualnej tej marki. Kreację przygotowało studio UVMW. - Celem wprowadzanych zmian jest unowocześnienie i uproszczenie identyfikacji wizualnej marki Radio ZET, a tym samym zwiększenie jej czytelności - wyjaśnia Agnieszka Szozda, dyrektor marketingu Grupy Eurozet.

Article

Głównym kolorem wykorzystywanym w komunikacji marketingowej będzie nadal czerwień, która jest kojarzona z marką Radia ZET. W logotypie zrezygnowano jednak z „łezki”, będącej polem ochronnym, oraz dodatkowego koloru niebieskiego. Pozostawiono ręczną pisownię nazwy „ZET”.

- Celem wprowadzanych zmian jest unowocześnienie i uproszczenie identyfikacji wizualnej marki Radio ZET, a tym samym zwiększenie jej czytelności. Połączyliśmy dotychczasową tradycję systemu graficznego z obecnymi trendami w marketingu, nadając mu formę, która zwiększa elastyczność i możliwości komunikacyjne marki - tłumaczy Agnieszka Szozda, dyrektor marketingu Grupy Eurozet.

Eurozet informuje, że zaktualizowany logotyp i system identyfikacji wizualnej „odpowiada potrzebom wynikającym ze zmian rynkowych i nowych obszarów występowania marki ZET”.

Zmodernizowany system graficzny będzie systematycznie wprowadzany we wszystkich obszarach komunikacji marki ZET.

- Ewolucyjny charakter zmian w logo i systemie graficznym oparliśmy o wnioski wynikające z analizy historii identyfikacji marki. Efektem naszej pracy jest nowy znak, który wykorzystuje dobre rozwiązania graficzne starszych logotypów. Widoczną zmianą w systemie jest przemiana łezki w nową formę graficzną. Czerpiąc inspirację z zapisu nazwy ZET (ręczna pisownia) postanowiliśmy "wymazać" pole ochronne „łezkę” z logotypu oraz systemu graficznego i zastąpić ją formą bliższą logotypowi. Następstwem zmiany jest stylizowane tło potocznie nazywane „mazem”, formą związane z typografią nazwy ZET, przeznaczone do użycia w logotypie i komunikacji marki - mówi Robert Mendel Creative Director studia UVMW.

Z danych Radio Track wynika, że w okresie od stycznia do czerwca br. udział Radia ZET w rynku wyniósł 13,2 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Radio ZET z nowym logo. „Unowocześnienie i uproszczenie identyfikacji wizualnej marki”

27 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ja
bardzo fajne! Teraz tylko dobrze by było, jakby grana muzyka przez Zet choć trochę odzwierciedlała tą zmianę. Rock&gold FM
19 35
odpowiedź
User
Pawel
Szkoda ze nie wrocicie starej nazwy "radio gazeta" z czasow jak Michnik was zakladal... kazdy by wiedzial czego slucha a tak to takie maskowanie sie
22 47
odpowiedź
User
XYZ
Zmiana logo słuchalności raczej nie podniesie. Ale najwyraźniej jak sie nie wie co robić, to sie zmienia wizerunek.
Mogliby mieć odwagę i wrócić do tego najlepszego - pierwszego czyli z błyskawicą
45 9
odpowiedź
User
XXL
Jakie mazy? To jest Gillette, a raczej Gillzet o trzech tępych ostrzach - muzyka, ramówka, prowadzący.
49 10
odpowiedź
User
I♡zet
Szkoda ze nie wrocicie starej nazwy "radio gazeta" z czasow jak Michnik was zakladal... kazdy by wiedzial czego slucha a tak to takie maskowanie sie
Nie masz zieoonego pojecia nt radia Zet i jego pierwotnego zalozyciela
27 14
odpowiedź