SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

"Lovemarks: Future Beyond Brands"

Nowa książka lidera globalnej komunikacji kreatywnej, Kevina Robertsa, dyrektora Generalnego Saatchi & Saatchi Worldwide

W maju 2004 r. w Nowym Jorku ukazała się nowa książka lidera globalnej komunikacji kreatywnej, Kevina Robertsa, dyrektora Generalnego Saatchi & Saatchi Worldwide. Książka pt. "Lovemarks: Future Beyond Brands" mówi o tym, w jaki sposób silne uczucia konsumentów wobec marek mogą zmienić oblicze światowej reklamy.

W książce autor prezentuje filozofię i metodologię lovemarku, według której emocje silnie determinują zachowania konsumentów. Miłość do marek można również wykorzystywać w celu kontrolowania zachowań nabywcy. W Polsce książka będzie dostępna dla klientów Saatchi & Saatchi.

Twórcą filozofii lovemark jest międzynarodowy zespół ekspertów ds. reklamy, kierowany przez Kevina Robertsa, Dyrektora Generalnego Saatchi & Saatchi Worldwide. Zespół ten współpracował również z grupą doświadczonych media planerów ze znanych domów mediowych oraz z grupą światowych klientów sieci Saatchi & Saatchi. W ciągu ostatnich pięciu lat projekt lovemarku był testowany we współpracy z klientami agencji, na seminariach i zgromadzeniach biznesowych, a także za pośrednictwem instytutów badania rynku i opinii.

Jak mówi Roberts: "Lovemark to teoria, w której ludzie w równym stopniu szanują i kochają oraz zawzięcie chronią produkty. Marki, które kochamy, są funkcjonalne, skuteczne i godne zaufania. Nasz pomysł jest intuicyjny i instynktowny, oparty na długotrwałej i bezpośredniej pracy z klientami. Dysponujemy jednakże narzędziami, które rozwieją wszelkie wątpliwości co do naukowego charakteru tej metody. Z pewnością zadowolą nawet najbardziej wymagających analityków rynku mediowego."

Książka "Lovemarks", napisana w lekko prowokującym stylu, jest obszernie zilustrowana przykładami z praktyki agencyjnej. Zawiera opowiadania klientów, opisujących swoje doświadczenia oraz spostrzeżenia prosto z lokalnych i światowych rynków na wszystkich kontynentach. Jak twierdzi autor książki, producenci i sprzedawcy detaliczni, projektanci i inżynierowie, menadżerowie i pracownicy, wpływowi biznesmeni i początkujący przedsiębiorcy wszystkich branż tworząc, a następnie sprzedając towar, będą kierowali się natchnieniem oraz miłością.

Termin lovemarku odwołuje się do trzech pojęć: tajemniczości, zmysłowości i intymności. Elementy te powodują specjalny, emocjonalny oddźwięk, który może przekształcić się w długotrwały kontakt klienta z marką. To dzięki nim produkt ma szansę stać się dla ludzi ważny. Tajemniczość pobudza wyobraźnię, wykorzystuje symbole i ikony, często odwołuje się do marzeń. Z kolei zmysłowość wiąże się ściśle z emocjami, gdzie istotną rolę odgrywają zmysły: wzroku, słuchu, dotyku, zapachu i smaku. Intymność natomiast czerpie z pasji
i empatii.

Książka "Lovemarks - the Future Beyond Brands" przedstawia świat bohemy artystycznej, liderów biznesu i ludzi reklamy. W książce pojawiają się takie nazwiska jak: m.in. Clare Hamill (prezes Nike Women's Division), Yoshio Ishizako (wiceprezes Toyota Motor Corporation), Maurice Levy (prezes Publicis Groupe), Tim Sanders (wiceprezes Yahoo!) czy Jim Stengel (Global Marketing Officer firmy Procter &Gamble).

Promocji książki towarzyszy konkurs na stronie internetowej www.lovemarks.com. Nagrodą w konkursie dla najlepszego opowiadania na temat lovemarku jest nowa Toyota Prius. Żeby wziąć udział w konkursie, należy przesłać swoją pracę na stronę internetową do 30 sierpnia 2004r.

Kariera Kevina Robertsa w biznesie rozpoczęła się pod koniec lat 60. w Londynie, gdzie był menadżerem marki 'Mary Quant'. W wieku 30 lat był dyrektorem generalnym w Pepsi-Coli w Kanadzie. Największy wpływ na jego karierę miała współpraca z wynalazcami systemu zarządzania marką Procter & Gamble w Europie i na Bliskim Wschodzie. Związek Robertsa ze światową firmą i produktami zakończył się siedem lat temu, kiedy dołączył on do agencji Saatchi & Saatchi, w której jest Dyrektorem Generalnym. Głównymi klientami agencji  są P&G, Toyota i General Mills.
"Żarliwa wiara Kevina w zbudowania miłości klientów do marek jest inspirująca i skuteczna. Jest pomocna w odkrywaniu sposobu, w jaki w P&G postrzegamy tworzenie i kształt dużych marek" - mówi prezes P&G, A.G. Lafley.

Dołącz do dyskusji: "Lovemarks: Future Beyond Brands"

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl