SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

LPP otworzy 163 sklepy w 2012 roku za 150 mln zł

Spółka odzieżowa LPP planuje w tym roku otwarcie 163 sklepów o łącznej powierzchni 72 tys. m.kw. Na ten cel przeznaczy 150 mln zł. Wiosną 2013 r. LPP otworzy kilkadziesiąt sklepów nowej marki, poinformował wiceprezes Dariusz Pachla.

LPP otworzy 163 sklepy w 2012 roku za 150 mln zł

"Na koniec roku ma być 1055 sklepów. To oznacza, że w tym roku otworzymy 163 sklepy, a powierzchnia wzrośnie o 72 tys. m.kw. To jest przyrost netto, bowiem część sklepów, które nie osiągnęły progu rentowności, zamykamy" - powiedział Pachla dziennikarzom.

Wzrost netto powierzchni sklepów w 2012 r. prognozowany w oparciu o konkretne lokalizacje wyniesie 21% do 415 m.kw. W ub. roku łączna powierzchnia sieci sprzedaży wzrosła o 9%, tj. 28 tys. m.kw. w skali roku do 343 tys. m.kw.

Spółka podała, że w tym roku w Polsce przybędzie 31 tys. m.kw. powierzchni, zaś w Rosji i na Ukrainie wzrost będzie wyższy i sięgnie 37 tys. m.kw. Pozostałe 3 tys. m.kw. przypadnie na sklepy zlokalizowane w innych krajach, gdzie LPP jest obecne.

"Perspektywy poparte realnymi możliwościami są większe w Rosji, niż na Ukrainie. Wyniki, które osiągamy w Rosji oraz potencjał wynikający z liczby ponad 140 mln mieszkańców sprawiają, że będziemy się tam mocno rozwijać. Na Ukrainie nie inwestuje się tyle w centra handlowe, choć jest to duży rynek z 55 mln mieszkańców" - powiedział Pachla.

Na koniec 2011 r. sieć detaliczna LPP liczyła 892 sklepy, w tym 304 marki Reserved, 261 CROPP, 222 House, 93 Mohito.

"Chcielibyśmy, aby w ciągu kilku lat przyrost powierzchni sieci rocznie sięgał 10-15%. Myślę, że będzie on realizowany głównie za granicą. Nie ma planów dotyczących wejścia na inne rynki, ani planów przejęć" - zaznaczył wiceprezes. Dodał, że w Rumunii i Bułgarii, a może także i w Czechach niezbędna będzie likwidacja części sklepów ze względu na ich złe wyniki.

W przyszłym roku LPP zamierza wystartować z nową marką. "Planujemy otworzyć na wiosnę kilkadziesiąt placówek nowego brandu. To będą tanie ubrania na młodych dziewcząt. Na początku będziemy obecni z tą marką tylko w Polsce, potem w kolejnych krajach, ale z pewnością nie będzie to rok 2013" - powiedział Pachla.

Do końca tego roku spółka chce uruchomić sklep internetowy marki Reserved.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: LPP otworzy 163 sklepy w 2012 roku za 150 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl