SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Producent „M jak miłość” bez 30 proc. wpływów sprzedażowych, premiery dwóch filmów przesunął na 2022 rok

W ub.r. spółka MTL Maxfilm, producent serialu „M jak miłość”, zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 29,9 proc. do 36,53 mln zł, a jej zysk netto wzrósł z 89,7 tys. zł do 4,45 mln zł. Po sukcesie „Misz masz, czyli kogel mogel 3” firma realizuje dwa nowe filmy fabularne.

fot. MTL MaxfilmArticle

Przychody MTL Maxfilm z realizacji seriali, czyli „M jak miłość” i cyklu z kulisami tej produkcji, wyniosły w ub.r. 31,55 mln zł, wobec 31,31 mln zł rok wcześniej. Wpływy z reemisji kablowej zmalały z 1,33 do 1,25 mln zł.

„M jak miłość” jest emitowane od dwóch dekad w TVP2. Według danych Nielsen Audience Measurement od 8 września ub.r. do 31 maja br. średnia widownia premierowych odcinków serialu wyniosła 3,90 mln osób, co przełożyło się na 126,44 mln zł cennikowych wpływów reklamowych.

Bez premiery filmu fabularnego wpływy w dół

W 2019 roku 16,94 mln zł przyniosła spółce dystrybucja filmu „Misz masz, czyli kogel mogel 3”, który w kinach obejrzało 2,4 mln zł. W ub.r. spółka nie wprowadziła na ekrany nowej produkcji.

W sprawozdaniu złożonym w KRS stwierdziła natomiast, że „spektakularny sukces filmu fabularnego ‘Misz Masz czyli Kogel Mogel 3’ wpłynął pozytywnie na decyzję o realizacji dwóch kolejnych filmów fabularnych według sprawdzonych formatów”, przy czym „ze względów pandemicznych premiery tych produkcji zostały przesunięte na rok 2022”.

W związku z produkcją tych filmów wynik ze zmiany stanu produktów poszedł w górę z -342,8 tys. zł do 13,5 mln zł. Z kolei wpływy ze sprzedaży licencji i praw autorskich zwiększyły się z 1,55 do 3,42 mln zł.

Koszty zmalały o 4 proc., 2,1 mln zł z tarczy kredytowej

Wydatki operacyjne MTL Maxfilm w ub.r. wyniosły 44,69 mln zł, co wobec 46,6 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 4,1 proc. Nakłady na usługi obce zmniejszyły się z 37,53 do 35,45 mln zł, a na wynagrodzenia - z 7,87 do 7,67 mln zł.

Firma zatrudniała 11 pracowników etatowych, tyle samo co rok wcześniej.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Po wybuchu epidemii uzyskała 2,15 mln zł częściowo bezzwrotnej pożyczki od Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tarczy kredytowej oraz 35,5 tys. zł umorzonych składek pracowniczych na ZUS. Otrzymała też 2,49 mln zł dotacji z PISF.

Zysk na kapitał zapasowy

Zysk sprzedażowy firmy zwiększył się z 5,18 do 5,34 mln zł. Natomiast pozostałe wskaźniki rentowności poszły w górę dużo mocniej głównie dzięki skurczeniu się pozostałych kosztów operacyjnych z 4,87 mln zł do 262,2 tys. zł.

W efekcie zysk operacyjny wzrosły z 453,3 tys. zł do 5,5 mln zł, zysk brutto - z 438,4 tys. zł do 5,49 mln zł, a zysk netto - z 89,7 tys. zł do 4,45 mln zł.

Udziałowcami MTL Maxfilm są prezes firmy Tadeusz Lampka i członek zarządu Bożena Izydorczyk. W minionym tygodniu na walnym zgromadzeniu postanowili, że zysk netto spółki z ub.r. zostanie przeznaczony na jej kapitał zapasowy.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Producent „M jak miłość” bez 30 proc. wpływów sprzedażowych, premiery dwóch filmów przesunął na 2022 rok

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
literat
CYTAT : który w kinach obejrzało 2,4 mln zł.

Ehhh gimbazo
odpowiedź