SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Magellany dla polskich firm

Nagroda Srebrnego Magellana dla kampanii Alkohol - Nieletnim Dostęp Wzbroniony! a Brązowego dla On Board.

Kampania „Alkohol – nieletnim dostęp wzbroniony!” realizowana przez MCC dla Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie została nagrodzona Srebrnym Magellanem w tegorocznej edycji międzynarodowego konkursu komunikacji marketingowej, organizowanego przez LACP. Kampania znalazła się na liście 50 najwyżej ocenionych projektów we wszystkich kategoriach. MCC jest pierwszą polską agencją, która otrzymała tak wysokie wyróżnienie w tym konkursie.

Srebrny Magellan został przyznany kampanii „Alkohol – nieletnim dostęp wzbroniony!” w kategorii „community relations”. Celem kampanii jest zmniejszenie zjawiska sprzedaży alkoholu nieletnim. MCC realizuje ją dla Browarów Polskich już od trzech lat. Partnerem projektu jest Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Kampania została wybrana spośród 400 zgłoszeń z całego świata. Kryteria obejmowały m.in. ocenę przyjętej strategii, skuteczność, jakość i rzetelność realizacji kampanii. Nagroda ta jest kolejnym wyróżnieniem projektu. W 2003 r. „Alkohol - Nieletnim Dostęp Wzbroniony!” otrzymał nagrodę Złotego Spinacza w kategorii kampanii społecznych, a w tym roku wyróżnienie za nominację do nagrody głównej w kategorii Corporate Social Responsibility (CSR).

Główne założenia kampanii to zmiana postaw sprzedawców wobec sprzedaży alkoholu nieletnim oraz uświadomienie dorosłym Polakom skali zjawiska i zachęcenie ich do reagowania, gdy są świadkami sprzedaży alkoholu osobom poniżej osiemnastego roku życia.

W ciągu trzech lat w ramach projektu prowadzone były ogólnopolskie kampanie informacyjne w telewizji, radiu, prasie, w kinach i na nośnikach reklamy zewnętrznej. W punktach sprzedaży przeprowadzono szereg działań o charakterze edukacyjnym i kontrolnym. Przedstawiciele handlowi browarów zrzeszonych w Związku Browary Polskie dystrybuowali ulotki, plakaty i poradniki dla sprzedawców, pomagające im w podjęciu decyzji o odmowie sprzedaży alkoholu nieletnim. Kontrola punktów sprzedaży, podczas której sprawdzane było przestrzeganie prawa, odbywała się przy wykorzystaniu władz i społeczności lokalnych. Efektem kontroli były przyznawane placówkom upomnienia - Żółte Kartki Ostrzegawcze, jeśli okazywało się, że w danym punkcie łamane jest prawo i sprzedawany alkohol nieletnim lub wyróżnienia - Certyfikaty Rzetelnego Sprzedawcy za zgodne z prawem postępowanie. Kampania objęła swym zasięgiem około 80.000 punktów sprzedaży. W ramach projektu uruchomiono także Linię Nieobojętnych, gdzie zgłaszano przypadki sprzedaży alkoholu nieletnim.

Tymczasem do agencji On Board trafił Brązowy Magellan w kategorii "Community Relations" za kampanię "Odnaleźć siebie"  dla Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.

Magellan Awards 2005 to piąta edycja corocznego konkursu branży marketingowej. Nagrody są przyznawane za projekty public relations w pięciu głównych kategoriach: Community Relations, Crisis Communications, Employee Communications, Product/ Service Communications oraz w kilku podkategoriach dodatkowo określających charakter kampanii. Konkurs adresowany jest do firm i organizacji z całego świata.

źródło: własne - piar.pl

Dołącz do dyskusji: Magellany dla polskich firm

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl