SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Makarony Polskie chcą mieć 300 mln zł przychodów w 2012 r.

Strategia spółki spożywczej Makarony Polskie na lata 2010-2012 zakłada osiągnięcie 300 mln zł przychodów (wobec 117 mln zł w 2009 r.), 4-proc. rentowność netto (wobec odpowiednio 2%) i wzrost zysku EBITBA do 12%, podała spółka w czwartkowym komunikacie. Spółka chce to osiągnąć głównie poprzez poprawę efektywności oraz rozbudowę portfolio produktów, a także dzięki akwizycjom.

Makarony Polskie chcą mieć 300 mln zł przychodów w 2012 r.

"Strategia przewiduje osiągnięcie następujących celów finansowych w 2012 roku: co najmniej 300 mln zł przychodów w 2012 roku w stosunku do 117.551 tys. zł w roku 2009, osiągnięcie w 2012 roku 50% przychodów ze sprzedaży produktów markowych poprzez rozwój sieci sprzedaży oraz zwiększenie nakładów na komunikację, systematyczna poprawa rentowności netto sprzedaży z 2% w 2009, przez 3% w 2010 r., do 4% w roku 2012 oraz wzrost wartości EBITDA z 8% w 2009 r., do 10% w 2010 r., do 12% w roku 2012" - czytamy w komunikacie.

Spółka zakłada 80-proc. wzrost sprzedaży makaronów do 150 mln zł, 200-proc. wzrost w kategorii dań gotowych do 70 mln zł oraz 60 mln zł przychodów z nowych kategorii produktów.

Makarony Polskie chcą osiągnąć te cele m. in. przez umacnianie pozycji w segmencie makaronów, przetworów warzywnych i owocowych oraz rozwój komplementarnych kategorii artykułów spożywczych, kompleksowej współpracy z partnerami handlowymi, rozwój oferty produktowej i struktur sprzedaży oraz rozwój organiczny na poziomie co najmniej 20% rocznie i aktywne podejście do akwizycji.

"Strategia przewiduje poszerzenie oferty o produkty wytwarzane na bazie surowców roślinnych (zbóż, warzyw, owoców), które są elementami zdrowej diety oraz są łatwe i szybkie w przygotowaniu. Nowe marki i produkty Grupy Makarony Polskie będą tworzone w ramach rozwoju asortymentu, a także pozyskiwane poprzez akwizycje" - czytamy dalej.

Ewentualne akwizycje ukierunkowane będą na wspomaganie rozwoju grupy w strategicznych obszarach, tj. rynek makaronów, dań gotowych oraz nowych kategorii produktów wytwarzanych na bazie zbóż, warzyw i owoców.

"Przewidywane formy finansowania rozwoju rozpatrywane będą w kontekście maksymalizacji wyniku na 1 akcję. Rozwój organiczny spółka zamierza finansować ze środków własnych, natomiast dopuszcza emisję akcji lub obligacji zamiennych w przypadku realizacji akwizycji" - podano w komunikacie.

Zdaniem spółki, bezpieczeństwo płynności ma zapewnić utrzymywanie zobowiązań oprocentowanych na poziomie maksymalnie 50% kapitałów własnych i nie więcej niż trzykrotność EBITDA. Grupa Makarony Polskie w dalszym ciągu zamierza aktywnie wykorzystywać środki z dotacji.

Narastająco w I-IV kw. 2009 roku spółka miała 2,23 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 2,13 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 117,55 mln zł wobec 88,75 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Makarony Polskie chcą mieć 300 mln zł przychodów w 2012 r.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl