Makarony Polskie chcą mieć 300 mln zł przychodów w 2012 r.

Strategia spółki spożywczej Makarony Polskie na lata 2010-2012 zakłada osiągnięcie 300 mln zł przychodów (wobec 117 mln zł w 2009 r.), 4-proc. rentowność netto (wobec odpowiednio 2%) i wzrost zysku EBITBA do 12%, podała spółka w czwartkowym komunikacie. Spółka chce to osiągnąć głównie poprzez poprawę efektywności oraz rozbudowę portfolio produktów, a także dzięki akwizycjom.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

"Strategia przewiduje osiągnięcie następujących celów finansowych w 2012 roku: co najmniej 300 mln zł przychodów w 2012 roku w stosunku do 117.551 tys. zł w roku 2009, osiągnięcie w 2012 roku 50% przychodów ze sprzedaży produktów markowych poprzez rozwój sieci sprzedaży oraz zwiększenie nakładów na komunikację, systematyczna poprawa rentowności netto sprzedaży z 2% w 2009, przez 3% w 2010 r., do 4% w roku 2012 oraz wzrost wartości EBITDA z 8% w 2009 r., do 10% w 2010 r., do 12% w roku 2012" - czytamy w komunikacie.

Spółka zakłada 80-proc. wzrost sprzedaży makaronów do 150 mln zł, 200-proc. wzrost w kategorii dań gotowych do 70 mln zł oraz 60 mln zł przychodów z nowych kategorii produktów.

Makarony Polskie chcą osiągnąć te cele m. in. przez umacnianie pozycji w segmencie makaronów, przetworów warzywnych i owocowych oraz rozwój komplementarnych kategorii artykułów spożywczych, kompleksowej współpracy z partnerami handlowymi, rozwój oferty produktowej i struktur sprzedaży oraz rozwój organiczny na poziomie co najmniej 20% rocznie i aktywne podejście do akwizycji.

"Strategia przewiduje poszerzenie oferty o produkty wytwarzane na bazie surowców roślinnych (zbóż, warzyw, owoców), które są elementami zdrowej diety oraz są łatwe i szybkie w przygotowaniu. Nowe marki i produkty Grupy Makarony Polskie będą tworzone w ramach rozwoju asortymentu, a także pozyskiwane poprzez akwizycje" - czytamy dalej.

Ewentualne akwizycje ukierunkowane będą na wspomaganie rozwoju grupy w strategicznych obszarach, tj. rynek makaronów, dań gotowych oraz nowych kategorii produktów wytwarzanych na bazie zbóż, warzyw i owoców.

"Przewidywane formy finansowania rozwoju rozpatrywane będą w kontekście maksymalizacji wyniku na 1 akcję. Rozwój organiczny spółka zamierza finansować ze środków własnych, natomiast dopuszcza emisję akcji lub obligacji zamiennych w przypadku realizacji akwizycji" - podano w komunikacie.

Zdaniem spółki, bezpieczeństwo płynności ma zapewnić utrzymywanie zobowiązań oprocentowanych na poziomie maksymalnie 50% kapitałów własnych i nie więcej niż trzykrotność EBITDA. Grupa Makarony Polskie w dalszym ciągu zamierza aktywnie wykorzystywać środki z dotacji.

Narastająco w I-IV kw. 2009 roku spółka miała 2,23 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 2,13 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 117,55 mln zł wobec 88,75 mln zł.

masz / isb / pr
Autor artykułu:
masz / isb / pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?