Makarony Polskie oczekują wzrostu przychodów w II półroczu niż w Ipoł. 2009 roku

Spółka Makarony Polskie oczekuje wyższego zysku w II półroczu 2009roku w porównaniu do I półrocza i osiągnięcie najlepszych whistorii rocznych wyników finansowych, powiedział na wtorkowejkonferencji prezes Paweł Nowakowski. Po restrukturyzacjiprzeprowadzonej w 2008 roku spółka przewiduje utrzymanie tempa ichwzrostu przekraczającego 20% rocznie.

masz / isb
masz / isb
Udostępnij artykuł:

"Spodziewamy się lepszych wyników w II półroczu 2009 r. niż wjego pierwszej połowie" - powiedział Nowakowski.

Prezes dodał, że spółka zwiększy inwestycje w poszerzenieasortymentu, pod uwagę brane są także akwizycje i połączenia.

"Zależy nam na produktach nie mrożonych ani nie chłodzonych,które będziemy mogli przechowywać w naszym magazynie centralnym" -tłumaczył prezes spółki.

Makarony Polskie zamierzają również wycofać jedną markę zeswojego portfela produktów.

"Zamierzamy wyeliminować jedną markę makaronów. Nie ma sensuinwestować w dwa produkty z tego samego segmentu"- wyjaśniłprezes.

Spółka planuje podpisanie nowych kontraktów, które zwiększąsprzedaż. Jednym z nich będzie umowa z Lidl'em, dla którego spółkajest jedynym dostawcą makaronów. Ta umowa oraz inne, mniejszekontrakty, mają przynieść Makaronom Polskim przyrost sprzedaży o ok15%.

Ważnym celem Makaronów Polskich jest także zwiększenie udziału wrynku. W segmencie makaronów spółka chce osiągnąć 8% udziału podmarkami własnymi, a w daniach gotowych przekroczyć 5%. Obecnieodpowiednio jest to ponad 5% i niespełna 4%.

Przewidywana jest także poprawa efektywności nowych linii doprodukcji makaronu, co przełoży się na zmniejszenie kosztów całejprodukcji.

Spółka Makarony Polskie miała 1,15 mln zł skonsolidowanego zyskunetto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł.2009 roku wobec 2,63 mln zł straty rok wcześniej. Skonsolidowaneprzychody wyniosły 55,88 mln zł wobec 43,68 mln zł rokwcześniej.

W ujęciu jednostkowym, narastająco w I-II kw. 2009 roku spółkamiała 1,30 mln zł zysku netto wobec 0,59 mln zł straty rokwcześniej.

masz / isb
Autor artykułu:
masz / isb
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu