SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Marcin Meller ambasadorem kampanii 'Pępek Europy'

Koalicja 7czerwca, skupiająca różne organizacje i firmy, rozpoczęła społeczną kampanię profrekwencyjną "Pępek Europy", zachęcającą młodych Polaków do głosowania 7 czerwca br. w eurowyborach.

Marcin Meller ambasadorem kampanii 'Pępek Europy'

Kampania jest kontynuacją akcji "Zmień kraj. Idź na wybory" przeprowadzonej przez koalicję (nazwaną wtedy 21 października) przed wyborami do polskiego parlamentu w 2007 roku. Według organizatorów, tamta akcja podwyższyła frekwencję o 10 pkt. proc.

Kwintesencją nowej kampanii jest współzawodnictwo gmin w Polsce, których mieszkańcy będą walczyć o tytuł "Pępka Europy" dla swojej gminy. Gmina z największą frekwencją w dniu wyborów do europarlamentu 7 czerwca br. otrzyma tytuł "Pępka Europy", wraz z dyplomem i tablicą pamiątkową, którą wmuruje w reprezentacyjnym miejscu ambasador kampanii dziennikarz Marcin Meller.

Głównymi elementami kampanii profrekwencyjnej "Pępek Europy" będą oddolnie organizowane akcje lokalne, nastawione na aktywizację mieszkańców poszczególnych gmin, a także imprezy na których mieszkańcy gmin będą deklarowali swój udział w eurowyborach.

Na potrzeby kampanii przygotowano też stronę internetową www.7czerwca.org.pl na której znaleźć można mechanizm przesuwania wirtualnego "Pępka Europy" po mapie Polski z podziałem na gminy. Osoby, które logując się na stronie internetowej "Pępka" zadeklarują chęć głosowania i przynależność do konkretnej gminy, mają szansę zmienić jego położenie. W serwisie zamieszczono także materiały edukacyjne.

pepek

- Ideą kampanii jest pobudzenie lokalnych aktywności młodych ludzi. Ta aktywność ma być nakierowana na pokazanie, że Europa to nie jest jakaś abstrakcja ale coś co nam wszystkim jest bliskie. Kampania prowadzona na poziomie gmin ma także pokazać, że Europa to nie tylko duże miasta, to także nasze, małe lokalne ojczyzny, w których czujemy się europejczykami. Eurowybory to okazja, żeby to pokazać - mówi Paweł Ciacek z Fundacji Projekt: Polska, która jest współorganizatorem kampanii odpowiedzialnym za koordynację akcji lokalnych.

W ramach akcji przeprowadzona zostanie także kampania ATL. W telewizji emitowany będzie animowany spot ze specjalnie skomponowaną dla niego muzyką zespołu Żywiołak. Film oparty będzie na motywach ludowych, ma być kolorowy i wesoły. Reklamy informujące o akcji pojawią się też w stacjach radiowych, prasie i na billboardach. Strategię całej kampanii przygotowała agencja Saatchi & Saatchi, za kreację odpowiada PZL, a media zaplanował Mediacom. Reklamy mają być emitowane w mediach bezpłatnie.

Jednym z celów kampanii profrekwencyjnej jest też zachęcanie młodzieży do pomagania niepełnosprawnym głosującym w wyborach 7 czerwca. W Polsce prawie 2 mln ze wszystkich 3,5 mln osób niepełnosprawnych, uprawnionych do głosowania nie ma możliwości aktywnego uczestniczenia w wyborach ze względu na niedostosowanie lokali wyborczych do ich potrzeb.

Inicjatorami koalicji 7czerwca są: Fundacja im. Stefana Batorego, Instytut Spraw Publicznych, Fundacja Projekt: Polska, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacja FOR, PKPP Lewiatan, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Stowarzyszenie Szkoła Liderów, Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji, Fundacja im. Roberta Schumana, Związek Firm Public Relations, Mediacom, agencje Saatchi & Saatchi i PZL.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Marcin Meller ambasadorem kampanii 'Pępek Europy'

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl