SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

McDonald’s przeprasza za pływające logo w Łazienkach. „Postaramy się, żeby podobna sytuacja się nie powtórzyła”

McDonald’s Polska w ogłoszeniu prasowym przeprosił osoby urażone tym, że w mijającym tygodniu jego duże logo było eksponowane w Łazienkach Królewskich. - Dołożymy wszelkich starań, aby podobna sytuacja więcej się nie powtórzyła - zapewniła firma.

Logo McDonald's w Łazienkach Królewskich Article

- W wartościach naszej firmy szacunek dla dziedzictwa kulturowego zajmuje istotne miejsce. Zapewniamy, że w codziennych działaniach McDonald's w Polsce kierujemy się zasadą ochrony ważnych historycznie miejsc i przestrzeni - napisano w ogłoszeniu.

- Żałujemy, że zaistniała sytuacja miała miejsce. Logo naszej firmy miało być elementem scenografii wieczornego zamkniętego pokazu mody, którego byliśmy partnerem i nie powinno zostać wyeksponowane w godzinach otwarcia parku - wyjaśniła firma.

Dodała, że bardzo przeprasza „wszystkich, którzy poczuli się dotknięci pojawieniem się logo McDonald's w Łazienkach Królewskich”.

Ogłoszenie zamieszczono m.in. w dziale stołecznym weekendowej „Gazety Wyborczej”.

Logo McDonald’s w Łazienkach w związku z pokazem kolekcji Gosi Baczyńskiej

Duża instalacja z logo sieci McDonald’s pływała we wtorek nieopodal Pałacu na Wyspie na terenie warszawskich Łazienek Królewskich. Skrytykowali to aktywiści miejscy. - To skandal! Dyrekcja Łazienki Królewskie powinna złote łuki u siebie w domu postawić, a nie szpecić park, który jest dobrem wspólnym i zabytkiem - napisano na fanpage’u facebookowym Żegnamy Reklamy.

Podobnie skomentował to prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski, poinformował też, że skierował w tej sprawie pismo do mazowieckiego konserwatora zabytków Jakuba Lewickiego. - Łazienki Królewskie to wyjątkowe miejsce na mapie Warszawy. Brutalną ingerencję wizualną prywatnej firmy w widok zespołu pałacowo-parkowego uważam za skandal - ocenił polityk.

- W imieniu McDonald’s zapewniam, że instalacja ma charakter tymczasowy. Jest elementem scenografii dzisiejszego pokazu mody polskiej projektantki i jeszcze dziś do końca dnia zostanie w 100% usunięta, a teren wokół uprzątnięty. Instalacja powstawała pod ścisłym nadzorem pracowników Łazienek, z dbałością o otaczającą przyrodę - tłumaczyła Anna Borys-Karwacka, corporate realtions marketing lead w McDonald's Polska

W komunikacie firma dodała, że instalacja to element promocji pokazu najnowszej kolekcji Gosi Baczyńskiej. „Per aspera ad astra. – Zaskakującym pomysłem projektantki, wynikającym z architektury parku, będzie wykorzystanie łodzi, na których modelki stojąc w majestatycznych pozach będą dopływały do wybiegu. Jedną z nich będzie postać w złotej stylizacji imitująca scenę z obrazu Sandro Botticellego pt. „Narodziny Wenus”. Na wodzie będzie połyskiwało złote logo McDonald’s – chwilowa instalacja McDonald’s. Część publiczności będzie mogła oglądać pokaz siedząc na pływających gondolach. Podczas afterparty wytwornie ubrani kelnerzy będą proponowali gościom podawane na srebrnych tacach cheeseburgery - opisano.

Natomiast Muzeum Łazienki Narodowe przekazało portalowi Wirtualnemedia.pl, że „w związku z organizacją wydarzenia logotypy niektórych firm zostały nadmiernie wyeksponowane podczas prób i prac montażowych”. - W porozumieniu z partnerami pokazu oraz projektantką zdecydowaliśmy się na zminimalizowanie ekspozycji marek - zaznaczyło.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: McDonald’s przeprasza za pływające logo w Łazienkach. „Postaramy się, żeby podobna sytuacja się nie powtórzyła”

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ela
Wy nie przepraszajcie, wy myślcie. Za zafajdanie mojego ukochanego miejsca bojkotuję was przez 5 lat.
11 9
odpowiedź
User
poPO
Będą premie w Makdonaldzie. Darmowa reklama we wszystkich mediach w Polsce to nie byle co.
12 2
odpowiedź
User
Gromek
Moim zdaniem zawchowali się w miarę ok jak na taką siarę. Przynajmniej jest logiczne wytłumaczenie tego zamieszania. Mam nadzieję, że to już koniec okresu ogórkowego.
9 3
odpowiedź
User
sebastian
To burza w szklance wody. Rozumiem gydby to była reklama na stałe. Pływające logo sponsora to podstawowe narzędzie w przypadku show "na wodzie".
10 2
odpowiedź
User
przesadzony
Przesada, wszystko przesada.
7 3
odpowiedź