MEC z narzędziem Amplifier do prognozowania popytu

Dom mediowy MEC wprowadził MEC Amplifier - narzędzie pozwalające prognozować popyt na bieżąco analizując dane m.in. o pogodzie, liczbie wątków w social mediach i wolumenie pytań w wyszukiwarkach. Dzięki temu agencja wie, kiedy zintensyfikować kampanie marek, których sprzedaż podlega silnym wahaniom.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
MEC z narzędziem Amplifier do prognozowania popytu

Polscy ekonometrycy z Analytics & Insight, centrum badawczego MEC, stworzyli narzędzie analityczne Amplifier pozwalające prognozować okresy zwiększonego popytu na produkty z kategorii, których sprzedaż podlega silnym wahaniom (leki OTC na alergię, czy przeziębienie, napoje, lody, itp.). Amplifier wykorzystuje dane dostępne na bieżąco (real-time), takie jak informacje o warunkach pogodowych, liczba nowych wątków na zdefiniowane tematy w mediach społecznościowych, czy wolumen pytań o określone słowa kluczowe w wyszukiwarkach. Narzędzie znajduje zastosowanie przede wszystkim w tych kategoriach produktowych, których sprzedaż jest silnie uwarunkowana określonymi czynnikami zewnętrznymi, jak np. wzrost sprzedaży lodów i napojów latem czy leków jesienią i zimą.

- Rozwój mediów cyfrowych daje dostęp do coraz to nowych źródeł danych, a w oparciu o ich twórcze wykorzystanie staramy się dziś budować nasza przewagę na rynku. Planowanie komunikacji coraz częściej wymaga szybkiej reakcji na zmiany w otoczeniu rynkowym i właśnie na tę potrzebę klientów staraliśmy się odpowiedzieć tworząc Amplifier - opisuje Izabela Albrychiewicz, CEO MEC. - Amplifier umożliwia nam przewidywanie, kiedy konsumenci będą szczególnie zainteresowani produktami naszych klientów i kiedy w związku z tym należy intensyfikować kampanie. Obecnie pracujemy nad połączeniem tego narzędzia z systemami do programmatic buyingu, by zintegrować wiedzę o popycie z możliwościami zakupowymi - dodaje.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style