SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wydawca Meczyki.pl i PPE.pl podwoił wpływy i zysk. W tym roku dodatkowe 1-2 mln zł z kanału YT

Spółka Online Venture wydająca serwis sportowy Meczyki.pl i witrynę o grach wideo PPE.pl w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 121 proc. do 8,76 mln zł, a jej zysk netto zwiększył się z 2,19 do 5 mln zł. - 2022 rok chcielibyśmy zamknąć na poziomie 11-13 mln zł przychodu - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Sebastian Felkner, szef i większościowy udziałowiec spółki.

Article

Przychody krajowe Online Venture w ub.r. poszły w górę z 1,87 do 5,36 mln zł, natomiast te z zagranicy zwiększyły się z 2,09 do 3,4 mln zł.

Firma zarabia na sprzedaży oferty reklamowej Meczyki.pl i PPE.pl. Ten pierwszy serwis od lat jest w czołówce najpopularniejszych platform sportowych, w maju br. zanotował 3,16 mln użytkowników, 10,56 proc. zasięgu oraz 7 minut i 33 sekundy średniego czasu korzystania przez odwiedzjącego (według badania Mediapanel).

Natomiast serwis PPE.pl został kupiony przez Online Venture wiosną ub.r. za 2,05 mln zł. Dzięki tej akwizycji firma osiągnęła wysoki wzrost przychodów także w 2020 roku, mimo recesji na rynku reklamowym i zawieszenia rozgrywek na dwa miesiące po wybuchu epidemii.

Meczyki.pl zyskały na Euro 2020

Według informacji przekazanych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Sebastiana Felknera, w ub.r. przychody z Meczyki.pl wyniosły 6,7 mln zł, a z PPE.pl - 2,06 mln, wobec odpowiednio 2,86 i 1,08 mln zł rok wcześniej.

- Wpływ na wyniki miało udane Euro 2020, mocna jesień w wykonaniu obu portali i renegocjacja kilku ważnych umów. Co szczególnie cieszy, udało nam się pozyskać wielu nowych czytelników. Meczyki.pl przez większość 2021 roku odwiedzało 4,5-5 mln unikalnych użytkowników miesięcznie, generujących ok. 55-60 mln odsłon - opisuje szef Online Venture.

Wyniki spółki mocno rosną nieprzerwanie od kilku lat. W 2017 roku firma miała 941,3 tys. zł przychodów i 337,4 tys. zł zysku netto, a w 2019 roku - już 2,68 mln zł wpływów i 1,78 mln zł zysku netto. Meczyki.pl model biznesowy zmieniły na początku 2018 roku: wycofano opcję dodawania przez internautów linków do nielegalnie udostępnianych transmisji sportowych oraz zaczęto inwestować w autorskie treści.

Dużo więcej na pensje i usługi obce

W ub.r. koszty operacyjne Online Venture poszły w górę o 109,9 proc., przy czym kwotowo dużo słabiej niż przychody - z 1,59 do 3,32 mln zł. Najmocniej przyczynił się to tego wzrost kosztów wynagrodzeń (z 473,1 tys. zł do 1,21 mln zł) i usług obcych (z 735,9 tys. zł do 1,55 mln zł).

W ub.r. stałe zatrudnienie w firmie wynosiło pięć etatów, o 1,5 więcej niż w 2020 roku.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Natomiast wydatki na amortyzację zwiększyły się z 274,1 do 410,8 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 9,7 do 28,2 tys. zł.

Po wybuchu epidemii spółka otrzymała 96 tys. zł pożyczki od Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tzw. tarczy finansowej, w ub.r. umorzono spłatę 75 proc. tej kwoty.

185 tys. zł na dywidendę

Rentowność Online Venture zwiększyła się równie mocno co przychody. Zysk sprzedażowy poszedł w górę z 2,37 do 5,44 mln zł, zysk operacyjny - z 2,39 do 5,52 mln zł, a zysk netto - z 2,19 do 5 mln zł.

Spółka w ub.r. zapłaciła 492,4 tys. zł podatku dochodowego, wobec 210,9 tys. zł rok wcześniej.

Udziałowcy firmy (95 proc. walorów ma jej prezes Sebastian Felkner, a 5 proc. Agata Strzępek) zdecydowali, że z zeszłorocznego zysku dostaną 185,2 tys. zł dywidendy, a 4,82 mln zł zostanie przekazane na kapitał zapasowy.

Meczyki.pl z autorskim wideo na YouTubie

Od marca br. redakcja Meczyki.pl przygotowuje sporo autorskich treści, m.in. programy o piłce nożnej i tenisie, na swój kanał youtube’owy, uruchomiono w tym celu dwa studia, co kosztowało ok. 2 mln zł. Do zespołu dołączyło kilku dziennikarzy związanych wcześniej z TVP Sport oraz Janusz Basałaj, poprzednio szef departamentu komunikacji i mediów w PZPN.

- Zakładamy, że kanał YT wygeneruje ok. 1-2 mln zł przychodu w tym roku, natomiast te wyliczenia nie są precyzyjne, ponieważ staramy się tworzyć pakiety reklamowe złożone z www, wideo i social. W każdym z tych kanałów jesteśmy mocni, dzięki czemu dostarczamy naszym klientom komplementarne i unikalne kampanie – podkreśla Sebastian Felkner.

Obecnie kanał youtube’owy Meczyków ma 57 tys. subskrybentów, a zamieszczone materiały zanotowały łącznie 7 mln odtworzeń (najpopularniejszy ma ponad 250 tys.).

- Jesteśmy zadowoleni z tego, co udało się osiągnąć w bardzo krótkim czasie. W zaledwie trzy miesiące zbudowaliśmy przestrzeń studyjną, której nie powstydziłyby się największe stacje telewizyjne. Nasze programy spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem środowiska sportowego, które docenia je za wysoką zawartość merytoryczną - zauważa Felkner.

Dodaje, że tylko w czerwcu treści na kanale miały ponad 2 mln odtworzeń. - Co jest dobrym wynikiem biorąc pod uwagę fakt, że tworzymy content wyłącznie sportowy - podkreśla.

- Wciąż pracujemy nad kolejnymi formatami. Naszym celem pozostaje osiągnięcie 100 tysięcy subskrypcji przed mundialem w Katarze i - patrząc na dotychczasową tendencję - uważam, że jest to zupełnie realne - zapowiada szef Online Venture.

Cała firma ma osiągnąć w br. ok. 11-13 mln zł przychodów. - Zysk natomiast powinien być podobny lub nieco niższy niż w 2021, ze względu na dużą inwestycję w wideo - zaznacza Felkner.

Dołącz do dyskusji: Wydawca Meczyki.pl i PPE.pl podwoił wpływy i zysk. W tym roku dodatkowe 1-2 mln zł z kanału YT

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
abca
Meczyki to przykład chyba największego postępu i rozwoju ostatnich lat w mediach ogólnie (nie tylko sportowych). Dla mnie portal sportowy nr 1, a teraz też ciekawa alternatywa dla KS na youtube.
7 2
odpowiedź
User
karol
Meczyki się ekstra rozwinęły. Bardzo dobry ruch ze ściągnięciem dziennikarzy z TVP Sport. Ogromnie duża merytoryka i brak pajacowania, jak w KS. Fajnie, fajnie, oby tak dalej.
4 2
odpowiedź
User
sawi
Poza programem o tenisie, meczyki nie mają nic ciekawego do zaoferowania.
4 3
odpowiedź