SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

MediaCom Warszawa zanotował wzrost przychodów do 769,23 mln zł, 1,6 mln zł zysku

Wpływy sprzedażowe domu mediowego MediaCom Warszawa były w 2018 roku wyższe niż rok wcześniej o ok. 10 proc. Agencji udało się odrobić 7,66 mln zł straty z 2017 roku zamykając ub.r. zyskiem netto w kwocie 1,63 mln zł. Stało się tak mimo utraty jednego ze strategicznych klientów, jakim była Polpharma.

Jakub Kossut Article

MediaCom osiągnął w 2018 roku przychody w wysokości 769,23 mln zł - o 68,39 mln zł wyższe niż w 2017 roku.

Na sprzedaży usług reklamowych agencja zarobiła 728,21 mln zł (wobec 664,03 mln zł rok wcześniej). 29,04 mln zł pochodziło ze sprzedaży usług pozostałych, a 11,98 mln zł – dzięki realizacji badań. W 2017 roku było to odpowiednio 25,07 mln zł i 11,75 mln zł.


Wpływy z usług na terenie Polski stanowiły 671,17 mln zł (wobec 617,97 mln zł rok wcześniej), a te świadczone za granicą przyniosły agencji 98,06 mln zł (wobec 82,87 mln zł rok wcześniej).

O 60,55 mln zł wzrosły koszty działalności operacyjnej – z 700,22 mln zł w 2017 roku do 760,77 mln zł w 2018 roku. Na usługi obce agencja wydała 723,39 mln zł (wobec 664,18 mln zł rok wcześniej), a na wynagrodzenia przeznaczyła 26,38 mln zł (wobec 25,57 mln zł przed rokiem).

Liczba zatrudnionych osób wzrosła o 14 osób, do 256 osób na umowach o pracę. Wszystkich osób pracujących dla agencji było 284.


Zmniejszył się zarząd MediaComu - z 2 do 1 osoby. Z funkcji prezesa zrezygnowała wiosną ub.r. Agnieszka Kosik, a zastąpił ją Jakub Kossut, dotychczasowy członek zarządu. Zmalało tym samo wynagrodzenie wypłacane członkom zarządu - z 1,58 mln zł do 763,3 tys. zł.

Agnieszka Kosik została szefową Facebooka w Polsce.

Zysk ze sprzedaży wzrósł rok do roku z 622,9 tys. zł do 8,46 mln zł w 2018 roku. Agencji udało się wypracować zysk netto w kwocie 1,63 mln zł – 2017 rok MediaCom zamknął stratą w wysokości 7,66 mln zł.

Pod koniec 2017 roku MediaCom nie obronił w przetargu obsługi mediowej jednego ze swoich strategicznych klientów – firmy farmaceutycznej Polpharma, co miało zapewne duże znaczenie dla wyników finansowych w 2018 roku. Klient wrócił do agencji po rocznej przerwie – po roku współpracy z Vizeum (Dentsu Aegis Network) zdecydował się ponownie na wybór MediaComu, z którym pracuje od początku 2019 roku.

W sprawozdaniu złożonym w KRS spółka informuje, że zrealizowała swoje założenia biznesowe dzięki efektywności w pozyskiwaniu nowych klientów i wprowadzaniu nowych rozwiązań produktowych.

Obecnie agencja broni obsługi mediowej sieci komórkowej Play. Współpracę z agencją rozpoczyna też TVN Discovery Polska.

Na początku tego roku MediaCom przejął od OMD obsługę budżetu mediowego Horteksu, ale też niemal w tym samym czasie stracił obsługę banku Pekao – na rzecz FullSix Media. Pod koniec ub.r. agencja straciła też obsługę firmy Bayer – na rzecz Media Data Mind.

MediaCom podnosi swoją konkurencyjność poprzez wdrażanie nowych produktów i rozwiązań dla klientów. Jak podano w sprawozdaniu, szczególne sukcesy na tym polu odnosi dział badań agencji, którego projekty cieszą się popularnością wśród klientów nie tylko w Polsce, ale też na rynkach zagranicznych.

Spółka, chcąc zmniejszyć skutki charakterystycznej dla rynku reklamowego sezonowości sprzedaży stara się negocjować dla części swoich kontraktów stałe wynagrodzenie prowizyjne.

Za istotne rodzaje ryzyka finansowego w prowadzonej przez MediaCom działalności, zarząd agencji uznaje przede wszystkim ryzyko kredytowe. Jak podaje, poziom przychodów uzyskiwanych przez domy mediowe jest relatywnie niski w stosunku do kosztu zakupu przestrzeni i czasu w mediach (średnia uzyskiwana prowizja to 1-3 proc. w wartości zakupionych mediów), dlatego szczególna uwaga zwracana jest na kwestię wiarygodności kredytowej klientów. Dlatego MediaCom ubezpiecza należności handlowe swoich klientów.

W kolejnych miesiącach agencja chce się rozwijać poprzez pozyskiwanie kolejnych klientów,oraz rozszerzanie zakresu oferowanych usług, w szczególności o usługi w zakresie badań rynkowych i digital.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: MediaCom Warszawa zanotował wzrost przychodów do 769,23 mln zł, 1,6 mln zł zysku

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ktoś tu psuje rynek
przy prawie 800 mln przychodów tylko 1.5 mln zysku...co następne po pomyśle typu prowizja za obsluge 0.000000000001% ???
4 2
odpowiedź
User
eee
przy prawie 800 mln przychodów tylko 1.5 mln zysku...co następne po pomyśle typu prowizja za obsluge 0.000000000001% ???

Pogadaj za audytorem, zapewne wytłumaczy ci, że kasa leje się na lewo i prawo strumieniami. A powie to wsiadając do nowego samochodu za 400 tys., na który zarobił odpowiedzialną pracą polegającą na porównywaniu rabatów w 20 tabelkach i zachęcając do "można taniej, obniżmy prowizję".
3 0
odpowiedź
User
adam
eee a po polskiemu nie umisz napisać? w firmie z prawie miliardem przychodu samochód za 400 tyś to mniejszy wydatek niz ta prowizja 0.0000000001%
0 0
odpowiedź