SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Megapanel za czerwiec: pierwszy spadek Facebooka

W czerwcu br. najpopularniejszymi serwisami internetowymi w Polsce były Google, Onet i NK - wynika z badania Megapanel PBI/Gemius. Natomiast po raz pierwszy zmniejszył się zasięg Facebooka.

W czerwcu serwisy Google odwiedziło 16,25 mln internautów z Polski, czyli o niespełna 20 tys. więcej niż miesiąc wcześniej. W związku z rosnącą penetracją internetu w naszym kraju zasięg tych witryn spadł jednak o 0,39 proc. Natomiast strony Onet.pl straciły w porównaniu do maja ok. 110 tys. real users. Za to strony Nasza-klasa.pl odwiedziło właśnie 110 tys. polskich internautów więcej.

W czerwcu po raz pierwszy od dłuższego czasu nie zwiększył się zasięg Facebooka – serwis odwiedziło ponad 40 tys. mniej polskich użytkowników niż w maju. Tymczasem w poprzednich miesiącach portal dynamicznie zyskiwał na popularności w naszym kraju – w grudniu ubiegłego roku miał jedynie 3,12 mln real users, a w czerwcu mimo wszystko utrzymał się na poziomie 6,4 mln użytkowników. 

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy (real users)zasięg audyt site-centric
1Grupa Google16 252 76392,33% 
2Grupa Onet.pl13 007 81273,90%tak
3Grupa nasza-klasa.pl12 127 98568,90% 
4Grupa Wirtualna Polska11 810 11967,09%tak
5Grupa Gazeta.pl11 188 58163,56%tak
6Grupa Allegro.pl11 164 76063,43%tak
7youtube.com10 917 30062,02% 
8Grupa Interia.pl10 818 02861,46%tak
9Grupa O2.pl9 975 34656,67%tak
10Grupa Wikipedia8 476 31948,15% 
11facebook.com6 417 23936,46% 
12Grupa GG Network5 927 29733,67%tak
13Grupa Mozilla5 775 81532,81% 
14Grupa Microsoft5 626 92831,97% 
15Grupa Polskapresse4 609 31626,19%tak
16Grupa Axel Springer4 563 86025,93%tak
17Grupa Infor4 367 25624,81%tak
18Grupa Money.pl4 251 39524,15%tak
19Grupa Pf.pl4 010 63922,78%tak
20Grupa Spolecznosci.pl3 979 13122,61% 


Wśród witryn objętych audytem site-centric kolejność w pierwszej dziesiątce nie zmieniła się w porównaniu z majem. Przy czym witryny Gazeta.pl odwiedziło prawie 350 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, strony Interia.pl – ponad 200 tys. mniej, a serwisy Polskapresse – 600 tys. mniej.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo* objętych audytem site-centric według zasięgu
lp.nazwazasięg użytkownicy (real users)audyt site-centric
1Grupa Onet.pl73,90%13 007 812tak
2Grupa Wirtualna Polska67,09%11 810 119tak
3Grupa Gazeta.pl63,56%11 188 581tak
4Grupa Allegro.pl63,43%11 164 760tak
5Grupa Interia.pl61,46%10 818 028tak
6Grupa O2.pl56,67%9 975 346tak
7Grupa GG Network33,67%5 927 297tak
8Grupa Polskapresse26,19%4 609 316tak
9Grupa Axel Springer25,93%4 563 860tak
10Grupa Infor24,81%4 367 256tak
11Grupa Money.pl24,15%4 251 395tak
12Grupa Pf.pl22,78%4 010 639tak
13Grupa Pino.pl20,95%3 687 732tak
14Grupa TVN20,83%3 666 719tak
15Grupa Media Regionalne18,79%3 307 965tak
16Grupa Murator18,44%3 246 016tak
17dobreprogramy.pl18,05%3 176 648tak
18Grupa Pkt.pl16,60%2 921 402tak
19Grupa Spilgames16,43%2 892 939tak*
20Grupa Edipresse.pl16,24%2 857 865tak


W związku z rebrandingiem serwisu Nasza-klasa.pl na Nk.pl w czołówce domen pojawiła się właśnie Nk.pl, ale w czerwcu była jeszcze mniej popularna od poprzedniego adresu tego portalu. 

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy (real users)zasięg audyt site-centric
1google.pl15 548 45888,33% 
2onet.pl12 034 36768,37%tak
3nasza-klasa.pl11 559 07465,67% 
4google.com10 968 52462,31% 
5youtube.com10 917 30062,02% 
6wp.pl10 722 90560,92%tak
7allegro.pl10 589 50460,16%tak
8nk.pl9 596 33754,52% 
9wikipedia.org8 380 31147,61% 
10interia.pl8 234 36446,78%tak
11gazeta.pl7 547 04642,87%tak
12facebook.com6 417 23936,46% 
13mozilla.com5 637 17932,02% 
14wrzuta.pl4 741 64226,94%tak
15zumi.pl4 703 55126,72%tak
16o2.pl4 615 28626,22%tak
17microsoft.com4 342 15724,67% 
18otomoto.pl4 018 07522,83%tak
19pf.pl3 859 12821,92%tak
20chomikuj.pl3 830 10921,76%tak


Serwisy Allegro.pl zanotowały w czerwcu prawie 800 mln odsłon mniej niż w maju. Mniej odsłon użytkownicy wykonali też w pozostałych witrynach z czołówki. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon
lp.nazwaliczba odsłonużytkownicy (real users)audyt site-centric
1Grupa Allegro.pl4 321 022 21511 164 760tak
2Grupa Onet.pl2 727 287 23113 007 812tak
3Grupa Wirtualna Polska2 308 458 01711 810 119tak
4Grupa Interia.pl1 122 199 50610 818 028tak
5Grupa O2.pl1 119 324 5349 975 346tak
6Grupa Gazeta.pl1 029 533 27611 188 581tak
7poszkole.pl226 204 5681 500 179tak
8Grupa GG Network192 523 5175 927 297tak
9grono.net175 459 7091 939 431tak
10Grupa G+J Polska173 605 2442 789 434tak


W czerwcu ogółem najdłużej przyciągały internautów – podobnie jak w maju – serwisy Onet.pl. Natomiast przeciętny użytkownik najwięcej czasu – ponad 5,5 godziny – spędzał na stronach Wirtualnej Polski. Tym samym WP wyprzedziła pod tym względem Onet. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo* objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp.nazwaczas [godz]średni czas na użytkownika [godz:min:s]użytkownicy (real users)audyt site-centric
1Grupa Onet.pl70 187 78605:23:4513 007 812tak
2Grupa Wirtualna Polska65 484 25405:32:4111 810 119tak
3Grupa Allegro.pl44 637 12203:59:5311 164 760tak
4Grupa Interia.pl36 361 32103:21:4010 818 028tak
5Grupa O2.pl29 424 78902:56:599 975 346tak
6Grupa Gazeta.pl22 643 58002:01:2611 188 581tak
7Grupa GG Network9 174 11701:32:525 927 297tak
8Grupa Spilgames5 704 70801:58:192 892 939tak*
9Grupa Eska3 966 59403:18:281 199 161tak
10Grupa Eurozet3 061 94004:32:37673 911tak
11Grupa TVN2 708 86100:44:203 666 719tak
12poszkole.pl2 309 74601:32:231 500 179tak
13grono.net2 118 35401:05:321 939 431tak
14joemonster.org1 707 49601:26:181 187 244tak
15Grupa Polskapresse1 515 40500:19:444 609 316tak
16targeo.pl1 383 07101:04:261 287 925tak
17Grupa G+J Polska1 271 41000:27:212 789 434tak
18Grupa Media Regionalne1 222 93800:22:113 307 965tak
19filmweb.pl1 148 89200:25:052 748 482tak
20nokaut.pl1 087 10400:25:332 552 330tak


Gadu-Gadu straciło w porównaniu z majem prawie 150 tys. użytkowników, a Skype – ponad 300 tys. Windows Media Player i Winamp zanotowały mniejsze spadki popularności. 

Ranking  aplikacji według zasięgu miesięcznego*
lp.nazwazasięgaktywne programy*audyt site-centric
1Komunikator Gadu-Gadu37,96%6 682 357tak
2Komunikator Skype25,77%4 535 873 
3Windows Media Player25,21%4 437 378 
4Winamp16,48%2 901 434 
5Ipla13,48%2 373 366 
6OpenFM6,28%1 104 864 
7RealPlayer3,83%673 301 
8Aplikacja Google Desktop3,25%572 291 
9Komunikator Windows Live Messenger3,17%557 259 
10Komunikator Tlen.pl2,92%514 150tak
11QuickTime1,76%310 070 
12Google Earth1,45%254 837 
13VLC media player1,25%219 798 
14iTunes1,18%208 320 
15Komunikator AQQ0,96%169 774tak
16BestPlayer0,86%151 359 
17GOM Player0,56%98 144 
18AIMP0,50%87 214 
19KMplayer0,40%69 666 
20Czytnik RSS Paseczek0,39%69 040 



 



Liczebność próby: N= 14 980. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

* Aktywne programy oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.

Dołącz do dyskusji: Megapanel za czerwiec: pierwszy spadek Facebooka

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gość
Czy statystyki na początku wakacji mają sens? Ludzie zaczynają migrację wakacyjną i w związku z tym również zmieni się użytkowanie internetu.
odpowiedź
User
Ws
A jaki sens badanie ma we wrześniu kiedy ludzie wracają z wakacji, a w październiku kiedy studenci wracają na studia, a w listopadzie kiedy jest fatalna pogoda i wszystkim się nudzi lub w grudniu kiedy wszyscy na gwałt szukają prezentów?
odpowiedź