Mężczyźni oburzeni nowym spotem mBanku. „Robicie z nas idiotów”

Nowa kampania reklamowa mBanku nie wzbudziła entuzjazmu części internautów. Zarzucają marce, że wyśmiewa mężczyzn i przedstawia ich w negatywnym świetle, jako nieodpowiedzialnych i mało roztropnych.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Mężczyźni oburzeni nowym spotem mBanku. „Robicie z nas idiotów”

Na początku sierpnia mBank wystartował z kampanią pod hasłem „kobiety żyją dłużej… również na emeryturze”. Promuje ona oszczędzanie na rachunkach IKE lub IKZE wśród kobiet. 

– Zapytaliśmy, czy Polacy myślą już o emeryturze. Na rachunkach IKE lub IKZE oszczędza co czwarty mężczyzna, ale tylko 13 proc. kobiet. Z kolei inwestowanie na rynkach finansowych deklaruje 17 proc. panów i tylko 6 proc. pań – mówi Magda Sadowska-Kaczmarczyk, ekspertka mBanku ds. inwestycji.

Internauci oburzeni reklamą mBanku

Na potrzeby kampanii w internecie emitowane się kilkunastosekundowe spoty bazujące na memach „dlatego kobiety żyją dłużej niż mężczyźni”.

– W sposób zabawny chcemy zwrócić uwagę na poważny problem. I skłonić do działania. Spoty będą kierować na specjalnie przygotowaną stronę internetową. Kobiety znajdą tam wskazówki jak zacząć dbać o finansową przyszłość – wyjaśnia Mateusz Żelechowski, dyrektor departamentu marketingu mBanku.

Komunikacja pokazuje mężczyzn w krzywym zwierciadle – bohater spotu grilluje mięso i warzywa, stojąc z kolegami jednocześnie w basenie pełnym wody. Sprzęt i kabel niebezpiecznie stykają się ze zbiornikiem, co można odebrać jako skrajnie nieodpowiedzialne dla zdrowia i życia panów.

Lektorka przedstawioną scenkę komentuje jedynie hasłem kampanii „Kobiety żyją dłużej… również na emeryturze. A tylko 14 proc. z nich odkłada na ten cel". 

Nie wszystkim ta konwencja przypadła do gustu. Użytkownicy portalu Wykop na reklamie nie zostawiają suchej nitki.

Skandaliczna reklama. Wyobraźmy sobie coś podobnego w kierunku kobiet”, „Teraz to mężczyźni przedstawiani są jako idioci i niedojdy, a kobiety, jako silne i niezależne”, Jaki to jest krindż”, „Szkoda, że nie zażartowali sobie z tego, że mężczyźni zabijają się 8 razy częściej niż kobiety. To dopiero byłaby beka”, „Co za idiota wymyślił im tą reklamę xD” – grzmią użytkownicy serwisu.

Niektórzy wręcz namawiają do bojkotu marki. „Zrezygnuj z konta w tym banku, to bardzo prosty ruch i zobaczymy, na ile starczy im pieniędzy od samych kobiet” – napisał jeden z komentujących.

Głos na temat kampanii zabrało Stowarzyszenia na rzecz Chłopców i Mężczyzn.

– Seria reklam wypuszczonych przez mBank daje nam obraz mężczyzny, który umiera szybciej z własnej niefrasobliwości, nieporadności, by nie powiedzieć: głupoty – komentuje Michał Gulczyński ze Stowarzyszenia na rzecz Chłopców i Mężczyzn. – Tymczasem przyczyny są dużo mniej zabawne. Mężczyźni w Polsce cierpią z powodu niskiego bezpieczeństwa pracy, szybciej i częściej umierają na choroby cywilizacyjne, to również oni popełniają w naszym kraju większość samobójstw - dodaje.

Jak czytamy w przesłanym redakcji Wirtualnemedia.pl stanowisku, "w podwyższeniu świadomości społecznej na temat krótkiej długości życia mężczyzn nie pomagają kampanie reklamowe takie, jak ta mBanku. Według Stowarzyszenia na rzecz Chłopców i Mężczyzn, utwierdzają one społeczeństwo w przekonaniu, że z wysoką umieralnością mężczyzn nie trzeba nic robić, bo winni są sami mężczyźni". 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Koniec abonamentu i RMN, 2,5 mld zł z budżetu dla TVP i Polskiego Radia. Jest projekt ustawy

Koniec abonamentu i RMN, 2,5 mld zł z budżetu dla TVP i Polskiego Radia. Jest projekt ustawy

Netflix kupuje Warner Bros. Co dalej z TVN, HBO Max i Playerem? Wyjaśniamy [FAQ]

Netflix kupuje Warner Bros. Co dalej z TVN, HBO Max i Playerem? Wyjaśniamy [FAQ]

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Cięcia u niemieckiego nadawcy. Do zwolnienia 600 osób

Cięcia u niemieckiego nadawcy. Do zwolnienia 600 osób

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg