SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Michał Kozicki rezygnuje z kierowania HBO Polska, zamiast nowego prezesa Michał Walewski jako office head

Michał Kozicki, prezes HBO Polska zapowiedział rezygnację ze stanowiska i odejście z firmy z końcem kwietnia 2019 roku. Menedżer zdradza, że rozpocznie własny projekt nie związany z rynkiem mediów. Funkcja prezesa w spółce zostanie zlikwidowana, zamiast niej pojawi się stanowisko office head, które obejmie Michał Walewski, szef sprzedaży HBO Polska. - Michałowi przyszło kierować firmą w okresie największej konkurencji na polskim rynku, ale radzi sobie doskonale. Jego decyzja o odejściu to dla HBO ogromna strata - ocenia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Aleksander Kutela, wiceprezes RAS Polska i były szef polskiego oddziału HBO.

Michał Kozicki, prezes HBO Polska Article

Funkcję prezesa HBO Polska Michał Kozicki objął w połowie 2015 r. zastępując na tym stanowisku Aleksandra Kutelę, który zaczął wówczas kierować Grupą Onet. Później Kozickiemu powierzono również obowiązki wiceprezesa ds. dystrybucji w HBO Europe.

Z HBO Michał Kozicki związany jest od 2004 r., od początku pracował w dziale sprzedaży, a w 2011 r. został jego dyrektorem. Wcześniej pracował jako sales manager w Microsoft Business Solution Education Center.

Własny projekt biznesowy

Teraz Kozicki podjął decyzję o rezygnacji z fotela prezesa HBO Polska i odejściu z firmy z końcem kwietnia br. potwierdzając to w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl.

- Odchodzę po 15 latach pracy z poczuciem spełnienia, zostawiając firmę w znakomitej kondycji - przyznaje Michał Kozicki. - Dynamicznie rośnie baza abonentów zarówno u operatorów, jak również tych, którzy kupują HBO GO online, a nasza ostatnia produkcja Ślepnąc od świateł zgarnęła szereg znaczących nagród, a także znakomite komentarze krytyków i widzów. Ja natomiast zaczynam swój własny projekt biznesowy niezwiązany z rynkiem mediów - zdradza odchodzący szef HBO Polska.

Jak poinformowała nas Agnieszka Niburska, szefowa komunikacji HBO Polska po odejściu Kozickiego w firmie nastąpią zmiany personalne, a obecna funkcja prezesa spółki zostanie zlikwidowana.

- Mamy w Polsce doświadczony zespół menedżerów, który zajmuje i będzie się zajmował bieżącymi działaniami - zapowiedziała Agnieszka Niburska. - Wprowadzona została nowa rola – office head, którą obejmie Michał Walewski, szef sprzedaży HBO Polska. Jesper Stenberg - dotychczasowy zastępca Michała Kozickiego - pokieruje europejskim zespołem dystrybucji.

Kozicki sprostał wyzwaniom

Aleksander Kutela, poprzedni prezes HBO Polska, a obecnie wiceprezes RAS Polska i szef Onetu w rozmowie z nami nie ma wątpliwości, że wraz z odejściem Kozickiego stacja traci dobrego menedżera.

- Michałowi przyszło kierować firmą w okresie największej konkurencji na polskim rynku - zaznacza Aleksander Kutela. - Obok Canal+ na rynku pojawiły się Netflix, Showmax, o pirackich serwisach nie wspominając… Mimo tych wyzwań HBO Polska pod kierownictwem Michała radzi sobie doskonale. Rekordowe ilości widzów, szybki rozwój serwisu HBO GO, i najważniejsze - doskonałe, kultowe już produkcje, np. „Ślepnąc od świateł” czy „Wataha II”. Decyzja Michała o odejściu z firmy to niestety olbrzymia strata dla HBO.

Jaka będzie przyszłość stacji po odejściu Kozickiego? Według Kuteli HBO Polska jest częścią globalnej firmy, która przechodzi obecnie wiele zmian.

- Ostateczny sukces na polskim rynku zależy w dużej mierze od kierunku jaki obierze globalne HBO - ocenia wiceprezes RAS Polska. - Oczywiście proste naśladowanie strategii Netfliksa nie przyniesie sukcesu. Mam nadzieję, że HBO znajdzie sposób, aby po raz kolejny zredefiniować rynek wideo i odzyska pozycję lidera - podkreśla Kutela.

Z kolei Justyna Troszczyńska, szefowa Media4Fun doceniając pracę jaką na stanowisku prezesa HBO Polska wykonał Kozicki zwraca uwagę na to, że jego odejście zbiega się z dużymi przemianami na rynku, za którymi musi podążać także ta stacja.

- Michał Kozicki przejął stanowisko szefa HBO Polska tuż przed dużymi zmianami na polskim rynku mediowym, związanymi z dynamicznym rozwojem usług cyfrowych - zaznacza Justyna Troszczyńska. - Już wcześniej odpowiadał za sprzedaż i pozycjonowanie kanału, a dziś z perspektywy można powiedzieć, że utrzymał jakość oferty telewizyjnej HBO zdecydowanie na poziomie premium, pomimo ostrej konkurencji ze strony Canal+ czy Netfliksa.

Nasza rozmówczyni podkreśla, że Kozicki to zdecydowanie fachowiec, ale od segmentu telewizyjnego. - Dziś wszystkie stacje, szczególnie międzynarodowe korporacje, muszą odnaleźć się w środowisku internetowych zmian - przypomina Troszczyńska. - HBO długo opierało się światowym trendom i pozostawało ekskluzywnym produktem dla wybranych odbiorców, jednak stan finansowy HBO Europe nie pozostawia wiele możliwości. Sukces otwarcia HBO Go w USA dla użytkowników spoza abonamentów kablowych potwierdza, że treści, które stacja może zaoferować użytkownikom internetu są na tyle atrakcyjne, by rozwinąć tę część działalności. Uważam, że zmiany na kluczowych stanowiskach, szczególnie od strony dystrybucyjnej wyraźnie sugerują, że HBO jest już gotowe by połączyć swoją pozycję w rynku telewizyjnym z aktywnym włączeniem się w segment VOD, gdzie mają szansę stworzyć mocną konkurencję dla Netfliksa, szczególnie właśnie w Europie - ocenia szefowa Media4Fun.

W marcu br. ze stanowiska CEO i prezesa HBO zrezygnował Richard Plepler, który był związany ze stacją od 27 lat.

W 2017 r. HBO Polska zanotowało wzrost przychodów sprzedażowych o 5,9 proc. do 346,71 mln zł. Firma osiągnęła 21,17 mln zł zysku netto (wobec 2,49 mln zł rok wcześniej).

AT&T zamierza sprzedać HBO Europe, żeby zmniejszyć zadłużenie

Koncern telekomunikacyjny AT&T zamierza sprzedać europejską część HBO. Celem ma być zmniejszenie jego zadłużenia. AT&T stał się właścicielem HBO, przejmując rok temu Time Warnera.

Informację o możliwej sprzedaży HBO Europe przez AT&T podał „Financial Times”, powołując się na byłych i obecnych menedżerów koncernu. Głównym celem ma być redukcja zadłużenia AT&T wynoszącego obecnie ok. 170 mld dolarów. Ponadto koncern chce skupić się na rynku amerykańskim. Dlatego dużo ważniejszy jest dla niego serwis VoD Hulu.

Według „Financial Timesa” naturalnym nabywcą HBO Europe wydaje się platforma Sky należąca do koncernu Comcast. Dziennik zwrócił uwagę na relacje biznesowe łączące Sky i AT&T.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Michał Kozicki rezygnuje z kierowania HBO Polska, zamiast nowego prezesa Michał Walewski jako office head

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Axe
A nie jest tak, że HBO Europe już sprzedane i stąd odejście prezesa do „nowego biznesu” oraz brak następcy?
11 4
odpowiedź
User
Wójcik
Może w końcu jakieś filmy będą w HBO bo od dwóch lat płacę za jakąś kupę.
1 1
odpowiedź
User
Piotr
Ten kanał to samo dno i metr mułu ,kiedyś to było co oglądać ale od dawna nadają 90 % procent gniotów zamiast filmów a filmy z lat 90 nazywają premierami ,nie warto takich kanałów wybierać gdzie na 3 kanałach nadaje się gnioty bo nie każdy lubi oglądać gnioty
1 1
odpowiedź
User
Nobody
Ciekawe, że w tym samym czasie z zarządu TVN odszedł Marek Szydłowski, szef prawników w TVN, a TVN o tym milczy.
0 1
odpowiedź