Richard Plepler odchodzi z HBO po 27 latach. Zastąpi go Bob Greenblatt

Richard Plepler odchodzi ze stanowiska CEO i prezesa stacji HBO. Był z nią związany od 27 lat, a HBO kierował od 2013 roku.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Amerykańskie media spekulują, że powodem odejścia Pleplera z HBO była jego niechęć do walki z platformą Netflix na ilość wyprodukowanych nowych tytułów.

Wieloletni szef stacji miał twardo obstawać przy koncepcji jakościowego rozwoju stacji i jej odnogi i internecie (platforma HBO GO). Natomiast jego szefowie z WarnerMedia chcieli produkować dużo więcej nowych tytułów oryginalnych, Pleplerowi zarzucali, ze "robi za mało". Mówi się, że na tym tle od wielu miesięcy trwał w firmie konflikt.

Jak podaje "Variety", Pleplera ma zastąpić szef NBC Entertainment Bob Greenblattem. Miał on rozmawiać z szefami WarnerMedia o objęciu w koncernie nowego stanowiska, na którym nadzorowałby HBO, Turnera i pion bezpośredniej obsługi klienta.

Za kadencji Pleplera na stanowisku szefa HBO powstało wiele uznanych przez widzów i krytykę produkcji, na czele z "Grą o tron". To on dał zielone światło na produkcję "Westworld", "Wielkich kłamstewek", "Tabu", "Detektywa", "Ostrych przedmiotów", "Dziewczyn", "Twin Peaks", "Doliny krzemowej" czy "Młodego papieża".

To on wprowadził HBO w erę streamingu wideo, odpowiadając za HBO GO i HBO Now.

Richard Plepler w HBO od 27 lat

Ustępujący prezes i CEO HBO dołączył do stacji w 1992 roku. W latach 2007-2012 pełnił funkcję co-president.

Pracowników HBO Plepler poinformował o rezygnacji w specjalnej korespondencji.

- Trudno mi myśleć o opuszczeniu firmy, którą kocham, i ludzi, których w niej uwielbiam, ale to dla mnie odpowiedni czas, by  to zrobić - napisał w liście do pracowników Plepler. - W ostatnich tygodniach bardzo dużo myślałem o podróży, która z tą firmą trwa już prawie 28 lat, i myślę, że była dla mnie błogosławieństwem - dodał.

Z kolei CEO WarnerMedia John Stankey stwierdził w oświadczeniu, że "wizja, pasja i energia Richarda pomogły wznieść HBO na poziom, na jakim jest dzisiaj. Jego wpływ na markę będzie odczuwalny jeszcze przez lata".

jd
Autor artykułu:
jd
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"