SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

2 mln widzów „Milionerów” w TVN, 59,37 mln zł z reklam. Jesienią kolejna edycja

„Milionerów” w wiosennej ramówce br. oglądało średnio 1,98 mln osób, czyli niemal tyle samo ile rok temu. TVN w czasie emisji teleturnieju zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 59,37 mln zł. Nowe odcinki produkcji stacja pokaże w jesiennej ramówce.

Katarzyna Kant-Wysocka z główną wygraną; fot. Telewizja TVNArticle

Wiosenne odcinki „Milionerów” na antenie TVN oglądać można było od poniedziałku do czwartku o godz. 20.55, w okresie od 25 lutego do 30 maja 2019 roku. Premierowe odcinki śledziło średnio 1,98 mln widzów. Przełożyło się to na 13,01 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 13,62 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 13,13 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Najwięcej widzów zgromadził odcinek teleturnieju z 16 maja br., który oglądało średnio 2,64 mln widzów.

Wszystkie najchętniej oglądane odcinki pokazane zostały w czwartki, czyli w dzień w którym TVP2 w paśmie nadawania „Milionerów” nie emitowała popularnych seriali (w poniedziałki i wtorki stacja pokazywała „M jak miłość”, a w środy - „Na dobre i na złe”).

Dla porównania, wiosną ub.r. teleturniej miał 1,99 mln widzów (odpowiednio 13,08 proc., 14 proc. oraz 13,59 proc. udziału). Oznacza to, że widownia formatu niemal się nie zmieniła.

TVN w czasie emisji teleturnieju był wiceliderem oglądalności w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce o tej porze zajęła Dwójka, a jej udział wynosi 22,60 proc. Stacja ta jednak w poniedziałki i we wtorki o tej porze emitowała serial „M jak miłość”, a w środy - „Na dobre i na złe” (obie produkcje gromadzą po kilka mln widzów), natomiast w czwartki pokazywany był gł. serial „The Good Doctor” i talk-show „Europa da się lubić - 15 lat później”. Trzeci był Polsat (gł. filmy fabularne, „Śpiewajmy razem. All Together Now”, „Nasz nowy dom” i „Przyjaciółki”; 8,01 proc.), a czwarta - TVP1 (różne audycje, w tym gł.: Teatr TV, transmisje sportowe i „Ojciec Mateusz”; 7,49 proc.).

Również wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 TVN był drugi, ale jego przewaga nad Dwójką w tych ujęciach była mniejsza.

Wpływy reklamowe TVN wokół emisji wiosennych odcinków teleturnieju wyniosły 59,37 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Nowe odcinki teleturnieju TVN pokaże w jesiennej ramówce 2019 roku. Właśnie trwają poszukiwania uczestników do projektu.

Reaktywowany teleturniej ponownie prowadzi Hubert Urbański. Obecnie program trwa tylko 25 minut. Przyspieszyło tempo gry, w której m.in. prowadzący już nie pyta uczestników kilkukrotnie, czy są oni pewni danej odpowiedzi.

Przypomnijmy, że „Milionerzy” na antenie TVN byli obecni w latach 1999-2003 oraz od stycznia 2008 do końca 2010 roku. Realizacji formatu zaprzestano po odejściu gospodarza Huberta Urbańskiego do Telewizji Polskiej (w 2011 roku został prowadzącym „The Voice of Poland” w TVP2).

Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2018 roku wyniósł 9,38 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 2 mln widzów „Milionerów” w TVN, 59,37 mln zł z reklam. Jesienią kolejna edycja

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Spike
Jeden z niewielu udanych powrotów po latach.
odpowiedź
User
Kidler
Na początku oglądałem, ale szybko mnie znudziło. The Wall i Postaw na miion zdecydowanie bardziej emocjonujące, bo do końca nie wiadomo ile się wygra, a tutaj wiadomo, że albo próg gwarantowany albo jedną z pozostałych 10 kwot. Pytania często też nie są dopasowane do stawki, a i wiedza uczestników pozostawia wiele do życzenia. Urbański ni ziębi ni grzeje. Lepsze niż niż inne odmóżdżacze tej stacji, ale sam format jest lekko przynudzający.
odpowiedź
User
Józef Piłsudzki
Nuuuuuda
odpowiedź