SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Młoda widownia odwraca się od MTV, Polo TV znów niżej niż 4fun.tv

Kanał MTV Polska w lutym br. kolejny z miesiąc rzędu zanotował największy spadek oglądalności w segmencie kanałów muzycznych i młodzieżowych, wśród młodej widowni wyniósł on aż 57 proc. Na przeciwnym biegunie znalazły się stacje rebel:tv i Eska TV.

Młoda widownia odwraca się od MTV, Polo TV znów niżej niż 4fun.tv

Liderem segmentu pozostaje Viva Polska. Jej udział wyniósł w lutym 2012 roku 0,46 proc., po spadku względem lutego 2011 roku o 24,3 proc. Na drugim miejscu utrzymał się kanał 4fun.tv, którego wynik zmalał o 11,1 proc. do 0,26 proc. Na trzeciej lokacie uplasowała się nadająca od maja ub.r. telewizja discopolowa Polo TV - jej średni udział to 0,23 proc. Miesiąc wcześniej stacja ta zajmowała miejsce drugie, a jej udział był wyższy o 0,03 pkt. proc. więcej (poznaj szczegóły).

>>> “Disco Relax” w Polo TV. Jaka widownia?

Luty br. z największym wzrostem zakończył niszowy rebel:tv. Plasująca się ósmym miejscu stacja miała w zeszłym miesiącu 0,02 proc. udziału, czyli dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. Sporo (76,1 proc.) zyskała też Eska TV, która znalazła się na czwartym miejscu ex aequo z MTV Polska. Kolejny raz najwięcej stracił właśnie ten kanał, który kilka lat temu postawił na reality-show kosztem muzyki. Tym razem jego wynik spadł aż o 44,3 proc. i wyniósł 0,16 proc. Rok wcześniej MTV było drugie.

luty wszyscy 4+
2011 2012
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
VIVA Polska 42 097 0,609 31 973 0,461
4fun.tv 19 905 0,288 17 776 0,256
Polo TV - - 15 669 0,226
Eska TV 6 370 0,092 11 268 0,162
MTV Polska 20 094 0,291 11 263 0,162
VH1 Europe - - 2 046 0,029
Kino Polska Muzyka - - 1 798 0,026
Rebel.tv 627 0,009 1 222 0,018
Czworka Polskie Radio - - 808 0,012


W grupie widzów w wieku 13-29 lat, dwa pierwsze miejsca były takie same. Liderem była Viva Polska (1,18 proc. udziału, spadek o 34,2 proc.), a  a drugiej pozycji uplasowała się telewizja 4fun.tv (0,86 proc., - 3,7 proc.). Trzecią lokatę zajęło jednak nie Polo TV, ale siostrzana Eska TV, która zanotowała największy wzrost w tej grupie. Wyniósł on 155,4 proc., co dało tej stacji 0,57 proc. udziału.

Wśród młodych widzów udział MTV Polska spadł jeszcze bardziej niż wśród ogółu widowni, bowiem o 57,4 proc. Kanał ten zajął piąte miejsce z wynikiem na poziomie 0,5 proc. 

luty wszyscy 13-29
2011 2012
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
VIVA Polska 18 404 1,793 12 059 1,179
4fun.tv 9 133 0,890 8 761 0,857
Eska TV 2 302 0,224 5 853 0,572
Polo TV - - 5 204 0,509
MTV Polska 11 772 1,147 5 003 0,489
VH1 Europe - - 740 0,072
Rebel.tv 270 0,026 251 0,025
Czworka Polskie Radio - - 195 0,019
Kino Polska Muzyka - - 97 0,009


W dziesiątce najchętniej oglądanych programów w kanałach muzycznych i młodzieżowych w styczniu br. aż dziewięć pozycji umieściła Viva. Na pierwszym miejscu znalazła się transmisja z rozdania nagród Viva Comet 2012, którą obejrzało 174 tys. widzów. W top 10 znalazła się ponadto jedna pozycja z oferty 4fun.tv (“Polska Top Lista”). 

Raport top programów wszyscy 4+
Program Stacja AMR SHR %
COMET /RELACJA / VIVA Polska 174 114 1,08
O CO KAMAN? /PROG. MUZ. POL./ VIVA Polska 163 925 1,19
DISCO PONAD WSZYSTKO VIVA Polska 148 433 1,42
LOWY KROLA DISCO VIVA Polska 144 504 1,77
WHITNEY HOUSTON 09.08.1963 - 11.02.2012 VIVA Polska 142 041 1,21
VIVA HITS POLSKA /PROG.MUZ.POL./ VIVA Polska 133 300 1,41
100% VIVA VIVA Polska 125 949 1,28
POWER LISTA VIVA Polska 125 703 1,87
POLSKA TOP LISTA /PROG.MUZ.POL./ 4fun.tv 108 511 0,81
WEEK TOP 10 VIVA Polska 107 061 0,80

Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości Atmedia.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Młoda widownia odwraca się od MTV, Polo TV znów niżej niż 4fun.tv

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marcin
WSPANIALE niech upadnie ten mózgotrzep BRAWO
8 8
odpowiedź
User
widex
Wszystkiego co najlepsze dla innyvch kanalów niż MTV. Cała grupa to dkoładnie, jak napisał Marcon, mózgotrzep.
8 8
odpowiedź
User
exmartino
Zlikwidować tego kodowańca MTV....
8 8
odpowiedź
User
adam222
Ja oglądam,słucham kanał muzyczny NEXT MUSIC niestety tylko w internecie jest zajebisty bez gadających głów tylko muza leci szkoda że nie w kablówce kto nie zna niech zobaczy i posłucha rewelacja.
8 8
odpowiedź
User
emo
MTV to doskonały przykład realizacji "strategii", która okazuje się być po prostu czyjąś wydumaną fanaberią. i są tego efekty. gratulujemy. na domaniewskiej pewnie strzelają dziś korki od szampanów.
8 8
odpowiedź