MNI nadal chce uzyskać 65 mln zł zysku EBITDA w 2008 r.

Grupa MNI zrealizuje w tym roku prognozę zakładającą uzyskaniewyniku EBITDA w wysokości 65 mln zł i nadal ma szansę na uzyskanieprzychodów w wysokości 225 mln zł, poinformował prezes PiotrMajchrzak w rozmowie z agencją ISB.

isb
isb
Udostępnij artykuł:

"Jesteśmy pewni, że zrealizujemy plan jeśli chodzi o wynikEBITDA i mamy nadzieję że uda się to w zakresie przychodów,kluczowy jest dla nas jednak zysk" - powiedział ISB Majchrzak.

Narastająco w I-III kw. 2008 roku grupa MNI miała 14,77 mln złzysku netto wobec 12,00 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotachodpowiednio 131,74 mln zł wobec 133,00 mln zł. Wynik EBITDA zaI-III kw. br. wyniósł 43,27 mln zł. Niższe od zakładanych poziomyprzychodów wynikają ze zmniejszenia skali działalności w zakresieterminacji ruchu, gdzie zanotowano spadek poziomu rentowności.

"Jesteśmy zadowoleni z wyników, pamiętajmy, że obowiązującaprognoza z 2006 r. została sporządzona m.in. z założeniem, że MNIprzejmie spółkę Petrotel" - podkreślił Majchrzak.

Prezes MNI ocenił też, że nie spodziewa się polubownegozakończenia sporu z Telewizją Polską (TVP). W poniedziałek MNIpoinformowało, że jego spółka zależna Audiotele wystąpiła na drogęsądową o odszkodowanie od Telewizji Polskiej (TVP) za niezgodne zprawem wypowiedzenie umowy o świadczenia usług, poinformowała MNI wkomunikacie w poniedziałek. Wartość sporu to 22,44 mln zł.

"Sąd arbitrażowy już rozstrzygnął, że nasza skarga jest zasadna,teraz dążymy do ustalenia wartości odszkodowania" - powiedziałMajchrzak. Audiotele oceniło swoje roszczenia na 22,44 mln zł.Majchrzak przyznał, że sprawa w sądzie może się ciągnąć przezdłuższy okres. Zapytany o możliwość polubownego zakończenia sprawy,odpowiedział, że według niego, z punktu widzenia TVP byłoby torozwiązanie sensowne.

"Mamy jednak do czynienia z instytucją publiczną, a w jejprzypadku każda decyzja nie poparta decyzją sądu jest trudna" -ocenił prezes.

Majchrzak poinformował też, że MNI prowadzi rozmowy z kolejnymispółkami, które są zainteresowane rozpoczęciem działalności jakowirtualny operator telefonii komórkowej (MVNO) przy współpracy zespółką.

"MVNO, jak pokazuje rzeczywistość, jest projektem trudnym, aledzięki słusznej strategii, MNI powoli zdobywa rynek poprzezwspółpracę z partnerami posiadającymi uznane brandy. Jak jużinformowaliśmy, po przekroczeniu liczby 100 tys. abonentów nanaszej platformie poinformujemy o tym fakcie" - powiedział prezes.Podkreślił, że strategia MNI jest mniej kosztowna niż większościrywali takich jak np. Mobilking. MNI prowadzi działalność MVNO poddwoma własnymi brandami, udostępnia też swoją platformę partneromtakim jak m.in. Crowley Data Poland, czy Mars (SnickersMobile).

Platforma działa w oparciu o infrastrukturę Centertela,operatora sieci Orange, z którym MNI dzieli się przychodami. Zeswoimi partnerami, takimi jak Mars, spółka dzieli się marżą.

isb
Autor artykułu:
isb
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu