Czy „Morderczynie” i inne seriale Viaplay znalazły swoją widownię na Netfliksie?

W ostatnich kilku miesiącach na Netfliksie pojawiły się trzy głośne seriale Viaplay. Dwa z nich to produkcje dokumentalne z gatunku true crime („Sprawa Iwony Wieczorek” i „Będziesz następna!”), a ostatni to fabularne „Morderczynie” inspirowane twórczością Katarzyny Bondy. Jako że Viaplay prawdopodobnie zniknie z polskiego rynku, autorskie produkcje platformy znalazły nowy dom. Czy mają szansę na kontynuacje? To pytanie wydaje się zasadne w kontekście „Morderczyń”.

MM
MM
Udostępnij artykuł:
Czy „Morderczynie” i inne seriale Viaplay znalazły swoją widownię na Netfliksie?
„Morderczynie”, Viaplay i Netflix

Firma PlumResearch przygotowała dla portalu Wirtualnemedia.pl raport oglądalności trzech seriali Viaplay w ofercie Netfliksa. „Sprawa Iwony Wieczorek”, która na Netfliksie dostępna jest od 1 września, w okresie od debiutu do 3 grudnia była oglądana przez subskrybentów platformy przez 1,35 mln godzin. Naszą recenzję serialu znajdziecie tutaj.

Dokument „Będziesz następna!” z narracją reporterki śledczej Izy Michalewicz poświęcony seryjnemu gwałcicielowi z Wrocławia, Andrzejowi Ś., zadebiutował na Netfliksie 22 listopada, czyli stosunkowo niedawno i w okresie 12 dni (do 3 grudnia br.) oglądany był przez 0,31 mln godzin. Naszą rozmowę z reporterką Izą Michalewicz na temat popularności true crime znajdziecie tutaj.

Serial „Morderczynie”, który zebrał pozytywne recenzje (naszą znajdziecie tutaj, a rozmowę z gwiazdą serialu, Mają Pankiewicz tutaj) ma otwartą drogę do kontynuacji, wszystko zależy od oglądalności na Netfliksie. Serial od 30 listopada do 3 grudnia, czyli w ciągu zaledwie 4 dni oglądany był przez 0,85 mln godzin, a zatem cieszy się zainteresowaniem subskrybentów, czego dowodzi także pozycja numer 1 na polskiej liście najpopularniejszych seriali w serwisie.

Netflix ma globalnie 238 mln subskrybentów

Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że platforma, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnęła 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.

W drugim kwartale 2023 globalnie liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 5,89 mln do 238,39 mln, a wpływy wzrosły rok do roku o 2,7 proc. do 8,19 mld dolarów. Platforma jest zadowolona z pierwszych efektów pakietu z reklamami i dodatkowej opłaty za udostępnianie konta poza swoim domem.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"