SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Czy „Morderczynie” i inne seriale Viaplay znalazły swoją widownię na Netfliksie?

W ostatnich kilku miesiącach na Netfliksie pojawiły się trzy głośne seriale Viaplay. Dwa z nich to produkcje dokumentalne z gatunku true crime („Sprawa Iwony Wieczorek” i „Będziesz następna!”), a ostatni to fabularne „Morderczynie” inspirowane twórczością Katarzyny Bondy. Jako że Viaplay prawdopodobnie zniknie z polskiego rynku, autorskie produkcje platformy znalazły nowy dom. Czy mają szansę na kontynuacje? To pytanie wydaje się zasadne w kontekście „Morderczyń”.

„Morderczynie”, Viaplay i NetflixArticle

Firma PlumResearch przygotowała dla portalu Wirtualnemedia.pl raport oglądalności trzech seriali Viaplay w ofercie Netfliksa. „Sprawa Iwony Wieczorek”, która na Netfliksie dostępna jest od 1 września, w okresie od debiutu do 3 grudnia była oglądana przez subskrybentów platformy przez 1,35 mln godzin. Naszą recenzję serialu znajdziecie tutaj.

Dokument „Będziesz następna!” z narracją reporterki śledczej Izy Michalewicz poświęcony seryjnemu gwałcicielowi z Wrocławia, Andrzejowi Ś., zadebiutował na Netfliksie 22 listopada, czyli stosunkowo niedawno i w okresie 12 dni (do 3 grudnia br.) oglądany był przez 0,31 mln godzin. Naszą rozmowę z reporterką Izą Michalewicz na temat popularności true crime znajdziecie tutaj.

Serial „Morderczynie”, który zebrał pozytywne recenzje (naszą znajdziecie tutaj, a rozmowę z gwiazdą serialu, Mają Pankiewicz tutaj) ma otwartą drogę do kontynuacji, wszystko zależy od oglądalności na Netfliksie. Serial od 30 listopada do 3 grudnia, czyli w ciągu zaledwie 4 dni oglądany był przez 0,85 mln godzin, a zatem cieszy się zainteresowaniem subskrybentów, czego dowodzi także pozycja numer 1 na polskiej liście najpopularniejszych seriali w serwisie.

Netflix ma globalnie 238 mln subskrybentów

Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że platforma, jako strona www oraz aplikacja na urządzenia mobilne i smart tv, przyciągnęła 12,92 mln polskich internautów, z których każdy spędził tam średnio 7 godzin, 10 minut i 47 sekund. Zasięg platformy wyniósł 43,55 proc.

W drugim kwartale 2023 globalnie liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 5,89 mln do 238,39 mln, a wpływy wzrosły rok do roku o 2,7 proc. do 8,19 mld dolarów. Platforma jest zadowolona z pierwszych efektów pakietu z reklamami i dodatkowej opłaty za udostępnianie konta poza swoim domem.

Dołącz do dyskusji: Czy „Morderczynie” i inne seriale Viaplay znalazły swoją widownię na Netfliksie?

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kriss
morderczynie, bardzo dobry serial kryminalny z mięsistymi dialogami
odpowiedź
User
Luk
Serial.widzialem - jest beznadziejny. Główna bohaterką słaba bardzo. Na początku nowość się ogląda, potem wyniki lecą w dół i tak będzie w tym przypadku mimo nawet takich wazeliniarskich tekstów
odpowiedź