SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Motor” liderem sprzedaży w kwietniu. „Auto-Moto” wyprzedziło „Auto Świat Poradnik”

W kwietniu br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycję lidera awansował magazyn „Auto-Moto”.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w kwietniu 2016 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2015 roku zmniejszyła się o 7,31 proc. i wyniosła 103 352 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 4,17 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 73 466 egz.

Wśród miesięczników z drugiego na pierwsze miejsce awansował magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w kwietniu br. wyniósł 45 690 egz., po wzroście o 27,69 proc. - jedynym w zestawieniu.

Na drugą lokatę spadł „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 39 884 egz., po spadku o 10,79 proc.

Podium uzupełnia „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska), który przed rokiem był czwarty. Tytuł ten zanotował jednak stratę sprzedaży w skali roku o 13,85 proc., co w efekcie dało mu wynik na poziomie 23 360 egz.

Na czwarte miejsce spadł zaś „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Miesięcznik ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 25,37 proc. do 22 598 egz.

Wirtualnemedia.pl

kwiecień

Dynamika

ZKDP

2016

2015

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Motor

206 190

103 402

103 352

208 269

111 638

111 505

-7,31%

Auto Świat

128 192

73 549

73 466

125 622

76 924

76 665

-4,17%

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

85 000

45 890

45 690

88 200

35 983

35 783

27,69%

Auto Świat Poradnik

68 969

39 930

39 884

71 991

44 741

44 709

-10,79%

Auto Motor i Sport

49 000

23 360

23 360

52 420

27 115

27 115

-13,85%

Top Gear

44 994

23 350

22 598

59 978

30 448

30 279

-25,37%

Świat Motocykli

27 000

13 970

13 970

27 000

13 888

13 888

0,59%

Automobilista

18 000

7 379

7 299

19 200

7 906

7 886

-7,44%

Classic Auto

14 000

6 448

6 448

14 300

6 407

6 407

0,64%

W kwietniu br. w porównaniu do marca br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 4,90 proc., a wynik „Auto Świata” poszedł do góry o 10,76 proc.

Wśród miesięczników największym wzrostem pochwalić się mógł magazyn „Auto-Moto” - było to 11,81 proc.

Również i w tym ujęciu największy spadek, wynoszący 6,59 proc., zanotował miesięcznik „Auto Motor i Sport”.

Wirtualnemedia.pl

2016

Dynamika

ZKDP

kwiecień

marzec

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Motor

206 190

103 402

103 352

210 234

108 741

108 674

-4,90%

Auto Świat

128 192

73 549

73 466

114 220

66 410

66 327

10,76%

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

85 000

45 890

45 690

85 000

40 864

40 864

11,81%

Auto Świat Poradnik

68 969

39 930

39 884

66 507

41 770

41 726

-4,41%

Auto Motor i Sport

49 000

23 360

23 360

49 340

25 009

25 009

-6,59%

Top Gear

44 994

23 350

22 598

46 488

21 360

21 188

6,65%

Świat Motocykli

27 000

13 970

13 970

30 000

13 760

13 760

1,53%

Automobilista

18 000

7 379

7 299

18 000

7 336

7 336

-0,50%

Classic Auto

14 000

6 448

6 448

13 957

6 651

6 651

-3,05%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Motor” liderem sprzedaży w kwietniu. „Auto-Moto” wyprzedziło „Auto Świat Poradnik”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl