SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Multimedia Polska na sprzedaż za prawie 2 mld zł. Oferta do TP, Netii, UPC, PTC

Udziałowcy sieci kablowej Multimedia Polska rozpoczęli proces jej sprzedaży. Doradcą w transakcji został bank J.P. Morgan, a jej wartość może przekroczyć 2 mld zł.

Z informacji „Dziennika Gazety Prawnej” wynika, że dotychczasowi właściciele Multimedia Polska chcą przeprowadzić sprzedaż tej firmy w ciągu bieżącego półrocza. Pod koniec ub.r. najwięksi udziałowcy spółki - kontrolujący wcześniej ponad 90 proc. jej akcji - skupili pozostałe aktywa i wycofali firmę z giełdy. W grudniu Multimedia Polska poinformowała, że zamierza kupić za 153 mln zł firmę Stream Communications, na co zgodę musi jeszcze wydać UOKiK (więcej o tej transakcji).

Oficjalnie przedstawiciele spółki nie komentują doniesień o jej sprzedaży. Nieoficjalnie wiadomo, że na doradcę do obsługi tej transakcji wybrano bank inwestycyjny J.P. Morgan, który niedawno obsługiwał sprzedaż udziałów w TVN i platformie N francuskiemu koncernowi Vivendi, właścicielowi Canal+. J.P. Morgan w najbliższym czasie przygotuje dokument zapraszający potencjalnych chętnych do transakcji, który najprawdopodobniej zostanie wysłany do czołowych podmiotów na polskim rynku telekomunikacyjnym, takich jak Telekomunikacja Polska, Netia, UPC Polska, Vectra, Netia i Polska Telefonia Cyfrowa. Zaproszenie mogą też dostać fundusze inwestycyjne.

>>> Multimedia Polska w 2011 roku: telewizja cyfrowa najbardziej do góry

Zdaniem analityków cena Multimediów wyniesie co najmniej 2,1 mld zł, czyli siedmiokrotność wyniku EBITDA osiągniętego przez spółkę w 2010 roku. Wartość tego wskaźnika za 2011 rok nie jest jeszcze znana, ale raczej nie będzie niższa.

Sprzedaż Multimediów będzie kolejną dużą transakcją na polskim rynku sieci kablowych. W ub.r. UPC Polska przejęła Aster (więcej na ten temat).

Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska na sprzedaż za prawie 2 mld zł. Oferta do TP, Netii, UPC, PTC

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
analityk
od dawna pisałem na tym forum, że Multimedia to syf, chłam i oszuści ktorzy nie inswestują w usługi i mydlom oczy klientom.
odpowiedź
User
ert345
Moim zdaniem multimedia same doprowadzają do tego że są oceniane najgorzej bo zamiast promocji i zachęcania do siebie to jest odwrotnie że abonenci odchodzą do konkurencji bo zamiast unormować cenę i zmienić ofertę programową by zachęcała to nazłości chyba sobie nie następuje refleksja tylko dalej to samo od lat i nic się nie zmienia?
odpowiedź
User
kp
to trochę ludków straci robotę i dorabianie się na sprzedaży pakietów
odpowiedź