SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Multimedia Polska planuje buy-back za max. 120 mln zł, wchodzi doWarszawy

Spółka Multimedia Polska planuje wykup akcji własnych w celuumorzenia o wartości do 120 mln zł; rozpoczęcie buy-backu nastąpipo uzyskaniu zgody ZWZ zaplanowanego na 11 grudnia. Jeszcze w tymroku spółka podpisze też kluczowe umów przejęć, które umożliwią jejwejście na rynek warszawski. W I etapie kwota inwestycji sięgnieok. 35 mln zł, poinformowali przedstawiciele spółki w czwartek.

"Chcąc jak najlepiej wykorzystać środki, które są w firmie,zarząd zarekomendował radzie nadzorczej wykup własnych akcji w celuumorzenia. Kurs akcji spółki nie odzwierciedla bowiem jej wartościi perspektyw wzrostu. Na wykup akcji zostanie przeznaczone do 120mln zł" - powiedział prezes Andrzej Rogowski.

"Jeśli ZWZ akcjonariuszy wyrazi zgodę, w drugiej połowie grudniabędziemy mogli rozpocząć skup, a jest to operacja obliczona główniena I i II kw. 2008 roku" - dodał.

Walne zgromadzenie akcjonariuszy Multimedia Polska zaplanowanejest na 11 grudnia.

Jak powiedział wiceprezes Arkadiusz Dorynek, spółka ma ok. 1 mldzł wolnych środków, a jej dług netto wynosi obecnie 1x EBITDA.

Prezes poinformował, że w pionie inwestycyjnym spółki zostałpowołany zespół do stworzenia regionu na Warszawę poprzez akwizycjeoraz rozwój własny. Spółka na już podpisaną umowę na 16 kmszkieletu komunikacyjnego.

"Traktujemy ten region priorytetowo i chcemy objąć całąWarszawę. Mam nadzieję, że do końca tego roku podpiszemy kluczoweumowy przejęcia, które pozwolą nam wejść na ten rynek. Finalizacjitransakcji można spodziewać się w każdej chwili" - powiedziałprezes.

Zapytany, czy Multimedia rozmawia w tej sprawie z giełdową półkąSpray, odpowiedział twierdząco.

W początkowym etapie Multimedia będzie mieć 50 tys. podłączeńgospodarstw domowych do sieci. Jak powiedział prezes, kosztinwestycji jednorazowego podłączenia to 700 zł.

Dorynek poinformował, że po uporządkowaniu kosztów spółkakoncentruje się obecnie na zwiększaniu przychodów. W III kw.wyniosły one 105,2 mln zł, co oznacza wzrost o 11% r/r. Po trzechkwartałach wzrosły o 9% do 307,6 mln zł.

Dzięki redukcji kosztów, zysk EBITDA wyniósł 53 mln zł w III kw.wobec 46,1 mln zł rok wcześniej. W ciągu 9 miesięcy zysk ten wzrósłdo 153,6 mln zł tj. o 14% w ujęciu rocznym.

W III kw. spółka wypracowała 15,5 mln zł zysku netto wobec 9,8mln zł rok wcześniej, a po trzech kwartałach zysk sięgnął 43,4 mlnzł wobec 35,4 mln zł rok wcześniej.

Jak wyjaśnił Dorynek, zysk netto za III kw. oraz 9 miesięcy 2006r. został pomniejszony o jednorazową transakcję ugody zkontrahentem, w wyniku której spółka otrzymała 12,6 mln złodszkodowania. Wpływ tej transakcji na zysk netto wyniósł wówczas10 mln zł.

Multimedia w III kw. sprzedała 45 tys. usług, a ich łącznaliczba sięgnęła 918,5 tys. na koniec września. Baza abonentów liczy626 tys. gospodarstw.

Na koniec września spółka miała 190 tys. internautów (wzrost o50% r/r.), 9 tys. abonentów telewizji cyfrowej oraz 54,6 tys.abonentów telefonii VoIP.

Spółka podała, że w III kw. Multimedia zainwestowały 60,2 mlnzł, z czego 24,7 mln zł przeznaczyły na inwestycje związane zbudową i modernizacją sieci. Od początku roku spółka zainwestowała102,6 mln zł, wyłączając wydatki na akwizycje sieci innychoperatorów. Wraz z przejęciami, łączna kwota inwestycji wyniosła188,3 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska planuje buy-back za max. 120 mln zł, wchodzi doWarszawy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl