SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Najcenniejsze marki sportowe: Nike przed ESPN i Adidasem, Super Bowl przed olimpiadą, Yankees przed Realem i Barceloną (Top 40)

Nike, Super Bowl, Lebron James i New York Yankees to zwycięzcy swoich kategorii w tegorocznym rankingu najbardziej wartościowych marek sportowych magazynu „Forbes”.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Najwięcej emocji i komentarzy wywołała zmiana na pozycji lidera w kategorii sportowców. Według tegorocznego zestawienia opublikowanego przez „Forbesa” najbardziej wartościowym sportowcem na świecie jest Lebron James, koszykarz zespołu Cleveland Cavaliers. Jego markę wyceniono na 37 mln dol. James zdetronizował Rogera Federera, zwycięzcę rankingu z 2013 roku. Szwajcarski tenisista ma być obecnie wart 32 mln dol. i jest na trzecim miejscu, za golfistą Tigerem Woodsem.

W kategorii firm działających w branży sportowej i stacji telewizyjnych pierwsze miejsce przypadło marce Nike, której wartość wynosi obecnie 19 mld dol. Na drugim miejscu znalazła się amerykańska stacja telewizyjna ESPN (16,5 mld dol.), a na trzecim Adidas (5,8 mld dol.).

 

Wśród wydarzeń sportowych najwyżej - na 500 mln dol. - wyceniono wartość tegorocznego finału futbolu amerykańskiego Super Bowl. Impreza wyprzedziła letnie igrzyska olimpijskie (348 mln dol.) oraz olimpiadę zimową, której wartość wynosi 285 mln dol.

Według rankingu „Forbesa” najbardziej wartościową marką wśród drużyn sportowych jest zespół baseballowy New York Yankees (521 mln dol.), który wyprzedza hiszpańskie kluby piłkarskie Real Madryt (484 mln dol.) oraz FC Barcelonę (438 mln dol.).


Ranking najbardziej wartościowych marek sportowych „Forbesa” w 2014 roku


Sportowcy
1. Lebron James – 37 mln dol.
2. Tiger Woods – 36 mln dol.
3. Roger Federer – 32 mln dol.
4. Phil Mickelson – 29 mln dol.
5. Mahendra Singh Dhoni – 20 mln dol.
6. Usain Bolt – 19 mln dol.
7. Cristiano Ronaldo – 17 mln dol.
8. Kobe Bryant – 15 mln dol.
9. Lionel Messi – 12 mln dol.
10.  Rafael Nadal – 10 mln dol.

Firmy i stacje telewizyjne
1. Nike – 19 mld dol.
2. ESPN – 16,5 mld dol.
3. Adidas – 5,8 mld dol.
4. Sky Sports – 4,5 mld dol.
5. Under Armour – 4,1 mld dol.
6. Reebok – 880 mln dol.
7. YES – 680 mln dol.
8. NESN – 525 mln dol.
9. MLBAM – 520 mln dol.
10.  UFC – 440 mln dol.

Wydarzenia
1. Super Bowl – 500 mln dol.
2. Olympic Games (Summer) – 348 mln dol.
3. Olympic Games (Winter) – 285 mln dol.
4. FIFA World Cup – 170 mln dol.
5. NCAA Men's Final Four – 143 mln dol.
6. UEFA Champions League – 139 mln dol.
7. MLB World Series – 113 mln dol.
8. WrestleMania – 105 mln dol.
9. Daytona 500 – 100 mln dol.
10.  Kentucky Derby – 99 mln dol.

Drużyny
1. New York Yankees – 521 mln dol.
2. Real Madryt – 484 mln dol.
3. Barcelona – 438 mln dol.
4. Dallas Cowboys – 404 mln dol.
5. Manchester United – 399 mln dol.
6. New England Patriots – 351 mln dol.
7. Bayern Monachium – 287 mln dol.
8. Los Angeles Dodgers – 279 mln dol.
9. Boston Red Sox – 260 mln dol.
10.  Los Angeles Lakers – 254 mln dol.

Dołącz do dyskusji: Najcenniejsze marki sportowe: Nike przed ESPN i Adidasem, Super Bowl przed olimpiadą, Yankees przed Realem i Barceloną (Top 40)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bruce
Śmieszny ranking:-) Superbowl przed FIFA World Cup.
odpowiedź
User
asior
nie ogarniam, Wrestlemania ? Faceci - cyrkowcy w makijażu którzy udają że się biją wg scenariusza? Ludzie za to płacą? Nie chcę umniejszać sukcesów ale Mahendra Singh Dhoni? Musiałem sprawdzić w wiki...koleś gra w krykieta w Indiach i niby ma cenniejszą markę niż CR7? Chyba pomieszał Wam się ten ranking... chociaż to Ameryka to w sumie wszystko możliwe...niby taka globalizacja a jakoś nie wyobrażam sobie jarania się np. Daytona 500 ( 500 okrążeń po owalnym torze???)
odpowiedź