SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Apple najcenniejszą marką świata. Mocniej w górę Microsoft i Google, Facebook i Intel ze spadkami (TOP100)

W tegorocznym rankingu Interbrand najcenniejsza marką świata jest Apple, a na kolejnych pozycjach są Microsoft, Amazona i Google. W czołowej dwudziestce spadki wyceny zanotowały jedynie Facebook i Intel.

W rankingu Interbrand wartość Apple oszacowano na 482,2 mld dolarów, o 18 proc. więcej niż przed rokiem. Apple ma ponad 200 mld dolarów przewagi nad kolejnymi markami w zestawieniu.

Brand Microsoft wyceniono na 278,3 mld dolarów (po wzroście w ciągu roku o 32 proc.), Amazon - na 274,9 mld (10 proc. w górę), a Amazon - na 251,7 mld (28 proc. w górę).

W pierwszej dziesiątce branżę nowych technologii reprezentuje jeszcze Samsung (87,7 mld dolarów). Ponadto są tam dwie marki motoryzacyjne (Toyota z 59,8 mld dolarów i Mercedes-Benz z 56,1 mld), a także Coca-Cola (57,5 mld dolarów), Disney (50,3 mld) i Nike (też 50,3 mld).

Ten ostatni wyprzedza konkurentów z branży odzieżowej, m.in. Louis Vuitton (44,5 mld dolarów), Gucci (20,4 mld) i Adidasa (15,9 mld). Natomiast Disney jest dużo wyżej niż Netflix (16,4 mld dolarów), a Coca-Cola niż Pepsi (19,6 mld).

Instagram wyprzedził Facebooka

W czołowej dwudziestce spadki wyceny zanotowały jedynie Facebook (o 5 proc. do 34,5 mld dolarów) i Intel (o 8 proc. do 32,9 mld dolarów). Ten pierwszy został wyprzedzony przez inną markę należącą do Meta Platforms - Instagram, którego wartość zwiększyła się o 14 proc. do 36,5 mld dolarów).

Za to wartość marki Tesli poszła w górę aż o 32 proc. do 48 mld dolarów, Lego - o 30 proc. do 11,8 mld dolarów, a Ferrari - o 31 proc. do 9,4 mld dolarów.

Całkowita wartość 100 marek z rankingu pierwszy raz przekroczyła 3 bln dolarów, rosnąc rok do roku o 16 proc. Łączna wycena dziesięciu czołowych brandów wyniosła 1,65 bln dolarów, a dalszych 90 - 1,44 bln dolarów.

Top 10 rankingu Interbrand

Apple +18%, 482,2 mld dol.
Microsoft +32%, 278,3 mld dol.
Amazon +10%, 274,8 mld dol.
Google +28%, 251,7 mld dol.
Samsung +17%, 87,7 mld dol.
Toyota +10%, 59,8 mld dol.
Coca-Cola 0%, 57,5 mld dol.
Mercedes-Benz +10%, 56,1 mld dol.
Disney +14%, 50,3 mld dol.
Nike +18%, 50,3 mld dol.

Dołącz do dyskusji: Apple najcenniejszą marką świata. Mocniej w górę Microsoft i Google, Facebook i Intel ze spadkami (TOP100)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl