Strony i aplikacje internetowe Google’a w lutym br. odwiedziło 26,84 mln realnych użytkowników, czyli 93,94 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali tam 6,52 mld odsłon, a każdy spędził w ciągu dnia średnio 28 minut i 35 sekund - wynika z badania Gemius/PBI. W skali roku zasięg Google’a zmalał o 1,76 pkt proc., a liczba odsłon - o 350,5 mln.
Facebook przy 22,35 mln użytkowników i 78,23 proc. zasięgu (0,88 pkt proc. mniej niż przed rokiem) miał 3,83 mld odsłon i wyprzedził Grupę Wirtualna Polska, która zanotowała 22,23 mln użytkowników, 77,8 proc. zasięgu (2,41 pkt proc. więcej niż w lutym ub.r.) i 2,83 mld odsłon (po spadku o 873,2 mln rok do roku).
Przy czym w serwisach i aplikacjach Grupy Wirtualna Polska internauta każdego dnia spędzał przeciętnie 37 minut i 27 sekund, a na Facebooku - 26 minut i 47 sekund. Grupa TVP zanotowała pod tym względem 42 minuty i 55 sekund, Grupa Interia.pl - 29 minut i 18 sekund, Grupa Google - 28 minut i 35 sekund, a Grupa TVN - 27 minut i 30 sekund.

Grupa Ringier Axel Springer Polska miała 21,07 mln użytkowników, 73,74 proc. zasięgu i 2,12 mld odsłon (w skali roku straciła 3 pkt proc. zasięgu i 867,7 mln odsłon), YouTube - 19,85 mln użytkowników, 69,48 proc. zasięgu i 811,9 mln odsłon (5,64 pkt proc. zasięgu i 531,4 mln odsłon w dół), a Grupa Interia.pl - 18,98 mln użytkowników, 66,43 proc. zasięgu i 1,31 mld odsłon (4,26 pkt proc. w dół i 43,8 mln odsłon w górę).
Grupa Allegro.pl zanotowała 17,99 mln użytkowników, 62,98 proc. zasięgu i 1,99 mld odsłon (1,82 pkt proc. zasięgu i 89,8 mln odsłon w górę w skali roku), Grupa Polska Press - 17,35 mln odsłon, 60,71 proc. zasięgu i 600,1 mln odsłon (5,02 pkt proc. zasięgu i 135,4 mln odsłon w górę), a Grupa Gazeta.pl - 17,33 mln użytkowników, 60,66 proc. zasięgu i 600,9 mln odsłon (2,52 pkt proc. zasięgu w górę i 63,4 mln odsłon w dół).

Natomiast Grupa OLX.pl zyskała w skali roku 4,33 pkt proc. zasięgu, Grupa ZPR Media - 4,63 pkt proc., Grupa Ceneo.pl - 5,14 pkt proc., Grupa TVN - 4,59 pkt proc., a Grupa Edipresse - 5,03 pkt proc.
Łączną liczbę internautów oszacowano na 28,5 mln, z czego 23,1 mln korzystało z sieci na komputerach, a 24,3 mln na smartfonach i tabletach. Przed rokiem wszystkich internautów było 28 mln, 24,3 mln na komputerach, a 22,1 mln w mobile’u
W skali miesiąca wszyscy wydawcy, tam samo jak serwisy, zanotowali spadki zasięgu, co jest oczywiste, chociażby z uwagi na to, że luty ma 3 dni mniej od stycznia.

Google.com miało w zeszłym miesiącu 25,84 mln użytkowników, 90,44 proc. zasięgu i 5,23 mld odsłon (wobec 71,41 proc. zasięgu i 748,3 mln odsłon rok wcześniej), a Google.pl - 15,87 mln użytkowników, 55,53 proc. zasięgu i 1,2 mld odsłon (przed rokiem: 93,82 proc. zasięgu i 6,04 mld odsłon).
Na czwartą pozycję wskoczyło Allegro.pl, które zanotowało 17,17 mln użytkowników, 60,1 proc. zasięgu i 1,26 mld odsłon (wobec 59,32 proc. zasięgu i 1,45 mld odsłon). WP.pl miała 16,36 mld użytkowników, 57,34 proc. zasięgu i 1,8 mld odsłon (po wzroście zasięgu o 3,4 pkt proc. i spadku liczby odsłon o 843,1 mln w skali roku), a Onet.pl - 16,22 mln użytkowników, 56,78 proc. zasięgu i 1,5 mld odsłon (6,39 pkt proc. zasięgu i 245,5 mln odsłon mniej niż rok wcześniej).
Wikipedia zanotowała wzrost zasięgu o 3,43 pkt proc. do 55,94 proc., OLX.pl - o 5,93 pkt proc. do 49,24 proc., Ceneo.pl - o 4,53 pkt proc. do 41,9 proc., Gazeta.pl - o 5,06 pkt proc. do 40,73 proc., a Poradnikzdrowie.pl - o 6,79 pkt proc. do 31,05 proc. Natomiast zasięg Interia.pl zmalał o 2,29 pkt proc. do 48,01 proc., a Cda.pl wypadło z czołowej dwudziestki (przed rokiem miało 28,02 proc. zasięgu).

Na WP.pl internauta każdego dnia spędzał średnio 36 minut i 28 sekund, na o2.pl - 35 minut i 50 sekund, na Onecie - 29 minut i 18 sekund, na Facebooku - 26 minut i 47 sekund, a na Google.com - 26 minut i 6 sekund.
Na komputerach strony i aplikacje Google’a odwiedziło 21,78 mln użytkowników (co dało 76,22 proc. zasięgu), wykonując 3,25 mld odsłon oraz spędzając każdego dnia średnio po 28 minut i 21 sekund. W skali roku straciły 7,42 pkt proc. zasięgu i 1,19 mld odsłon.

YouTube zanotował spadek zasięgu o 7,28 pkt proc. do 60,46 proc., Facebook - o 7,34 pkt proc. do 59,39 proc., Grupa Wirtualna Polska - o 2,6 pkt proc. do 54,22 proc., a Grupa Ringier Axel Springer Polska - o 7,68 pkt proc. do 48,15 proc.
Natomiast zasięg Grupy Allegro.pl zmalał o 3,48 pkt proc. do 41,41 proc., Grupy Interia.pl - o 11,5 pkt proc. do 39,99 proc., Grupy OLX.pl - o 2,91 pkt proc. do 34,43 proc., a Grupy Gazeta.pl - o 3,93 pkt proc. do 32,93 proc.
W serwisach i aplikacjach Grupa Wirtualna Polska odwiedzający spędzał każdego dnia przeciętnie 42 minuty i 51 sekund. W przypadku Grupy TVN ten wskaźnik wyniósł 41 minut i 34 sekundy, a w przypadku Grupy Interia.pl - 40 minut i 41 sekund.

W skali roku Google.com zanotowało wzrost zasięgu o 15,2 pkt proc. do 71,58 proc. i liczby odsłon o 1,92 mld do 2,42 mld, natomiast Google.pl - spadki o 36,53 pkt proc. do 46,06 proc. i liczby odsłon o 3,1 mld do 781 mln.
Zasięg Allegro.pl zmalał o 3,48 pkt proc. do 41,41 proc., WP.pl - o 1,91 pkt proc. do 37,66 proc., a Onetu - o 8,78 pkt proc. do 37,04 proc.
Z o2.pl odwiedzający korzystał każdego dnia średnio przez 40 minut i 34 sekundy, z WP.pl - przez 39 minut i 57 sekund, a z Onetu - przez 30 minut i 14 sekund.

Na smartfonach i tabletach serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło 20,2 mln użytkowników, co dało 70,71 proc. zasięgu (o 5,34 pkt proc. więcej niż rok wcześniej). Wykonali oni 3,28 mld odsłon (wobec 2,44 mld przed rokiem), a każdy w ciągu dni spędzał przeciętnie 17 minut i 2 sekundy.
Grupa Wirtualna Polska zanotowała wzrost zasięgu o 6,88 pkt proc. do 57,77 proc., Grupa Ringier Axel Springer Polska - o 1,02 pkt proc. do 55,44 proc., Facebook - o 7,25 pkt proc. do 50,88 proc., Grupa Interia.pl - o 3,02 pkt proc. do 49,51 proc., a Grupa OLX - o 10,06 pkt proc. do 47,13 proc.
W serwisach i aplikacjach Grupy OLX każdy użytkownik w ciągu doby spędzał średnio 26 minut. Facebook zanotował 25 minut i 29 sekund, YouTube - 21 minut i 2 sekundy, a Grupa Wirtualna Polska - 20 minut i 38 sekund.

Google.com zanotowało w mobile’u 19,47 mln użytkowników, 68,15 proc. zasięgu, 2,81 mld odsłon oraz 16 minut i 10 sekund średniego czasu korzystania w ciągu doby (wobec 43,43 proc. zasięgu i 252,6 mln odsłon rok wcześniej), a Google.pl - 6,72 mln użytkowników, 23,52 proc. zasięgu, 416,6 mln odsłon oraz 14 minut i sekundę przeciętnego czasu korzystania (przed rokiem miało 59,97 proc. zasięgu i 2,16 mld odsłon).
WP.pl zanotowała wzrost zasięgu o 6,99 pkt proc. do 40,51 proc., Allegro.pl - o 4,66 pkt proc. do 40,48 proc., a Onet.pl - spadek o 1,79 pkt proc. do 39,78 proc.
Na Facebooku internauta przez dzień spędzał przeciętnie 25 minut i 29 sekund, na WP.pl - 21 minut i 13 sekund, a na YouTubie - 21 minut i 2 sekundy.

Dwoma zdecydowanie najpopularniejszymi aplikacjami mobilnymi są Google (w lutym miała 19,93 mln użytkowników i 69,75 proc. zasięgu) i YouTube (19,05 mln użytkowników i 66,68 proc. zasięgu).
Do Google’a należy też kilka innych aplikacji, m.in. Mapy Google (16,32 mln użytkowników), Gmail (12,88 mln), Dysk Google (11,84 mln) i Zdjęcia Google (8,9 mln)
Z kolei Messenger z 15,07 mln użytkowników jest popularniejszy od aplikacji Facebooka (12,8 mln), a WhatsApp (7,8 mln) od Instagrama (6,88 mln).











