Facebook przed Wirtualną Polską. W górę Polska Press - w dół RASP, YouTube i Interia (Gemius/PBI z lutego)

W lutym br. Facebook miał więcej użytkowników od Grupy Wirtualna Polska. W skali roku spore spadki zanotowały Grupa Ringier Axel Springer Polska, Grupa Interia.pl i YouTube - zyskały Grupa Polska Press, Grupa OLX.pl, Grupa ZPR Media, Grupa Ceneo.pl, Grupa TVN i Grupa Edipresse.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Facebook przed Wirtualną Polską. W górę Polska Press - w dół RASP, YouTube i Interia (Gemius/PBI z lutego)

Strony i aplikacje internetowe Google’a w lutym br. odwiedziło 26,84 mln realnych użytkowników, czyli 93,94 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali tam 6,52 mld odsłon, a każdy spędził w ciągu dnia średnio 28 minut i 35 sekund - wynika z badania Gemius/PBI. W skali roku zasięg Google’a zmalał o 1,76 pkt proc., a liczba odsłon - o 350,5 mln.

Facebook przy 22,35 mln użytkowników i 78,23 proc. zasięgu (0,88 pkt proc. mniej niż przed rokiem) miał 3,83 mld odsłon i wyprzedził Grupę Wirtualna Polska, która zanotowała 22,23 mln użytkowników, 77,8 proc. zasięgu (2,41 pkt proc. więcej niż w lutym ub.r.) i 2,83 mld odsłon (po spadku o 873,2 mln rok do roku).

Przy czym w serwisach i aplikacjach Grupy Wirtualna Polska internauta każdego dnia spędzał przeciętnie 37 minut i 27 sekund, a na Facebooku - 26 minut i 47 sekund. Grupa TVP zanotowała pod tym względem 42 minuty i 55 sekund, Grupa Interia.pl - 29 minut i 18 sekund, Grupa Google - 28 minut i 35 sekund, a Grupa TVN - 27 minut i 30 sekund.

Grupa Ringier Axel Springer Polska miała 21,07 mln użytkowników, 73,74 proc. zasięgu i 2,12 mld odsłon (w skali roku straciła 3 pkt proc. zasięgu i 867,7 mln odsłon), YouTube - 19,85 mln użytkowników, 69,48 proc. zasięgu i 811,9 mln odsłon (5,64 pkt proc. zasięgu i 531,4 mln odsłon w dół), a Grupa Interia.pl - 18,98 mln użytkowników, 66,43 proc. zasięgu i 1,31 mld odsłon (4,26 pkt proc. w dół i 43,8 mln odsłon w górę).

Grupa Allegro.pl zanotowała 17,99 mln użytkowników, 62,98 proc. zasięgu i 1,99 mld odsłon (1,82 pkt proc. zasięgu i 89,8 mln odsłon w górę w skali roku), Grupa Polska Press - 17,35 mln odsłon, 60,71 proc. zasięgu i 600,1 mln odsłon (5,02 pkt proc. zasięgu i 135,4 mln odsłon w górę), a Grupa Gazeta.pl - 17,33 mln użytkowników, 60,66 proc. zasięgu i 600,9 mln odsłon (2,52 pkt proc. zasięgu w górę i 63,4 mln odsłon w dół).

Natomiast Grupa OLX.pl zyskała w skali roku 4,33 pkt proc. zasięgu, Grupa ZPR Media - 4,63 pkt proc., Grupa Ceneo.pl - 5,14 pkt proc., Grupa TVN - 4,59 pkt proc., a Grupa Edipresse - 5,03 pkt proc.

Łączną liczbę internautów oszacowano na 28,5 mln, z czego 23,1 mln korzystało z sieci na komputerach, a 24,3 mln na smartfonach i tabletach. Przed rokiem wszystkich internautów było 28 mln, 24,3 mln na komputerach, a 22,1 mln w mobile’u

W skali miesiąca wszyscy wydawcy, tam samo jak serwisy, zanotowali spadki zasięgu, co jest oczywiste, chociażby z uwagi na to, że luty ma 3 dni mniej od stycznia.

grafika

Google.com miało w zeszłym miesiącu 25,84 mln użytkowników, 90,44 proc. zasięgu i 5,23 mld odsłon (wobec 71,41 proc. zasięgu i 748,3 mln odsłon rok wcześniej), a Google.pl - 15,87 mln użytkowników, 55,53 proc. zasięgu i 1,2 mld odsłon (przed rokiem: 93,82 proc. zasięgu i 6,04 mld odsłon).

Na czwartą pozycję wskoczyło Allegro.pl, które zanotowało 17,17 mln użytkowników, 60,1 proc. zasięgu i 1,26 mld odsłon (wobec 59,32 proc. zasięgu i 1,45 mld odsłon). WP.pl miała 16,36 mld użytkowników, 57,34 proc. zasięgu i 1,8 mld odsłon (po wzroście zasięgu o 3,4 pkt proc. i spadku liczby odsłon o 843,1 mln w skali roku), a Onet.pl - 16,22 mln użytkowników, 56,78 proc. zasięgu i 1,5 mld odsłon (6,39 pkt proc. zasięgu i 245,5 mln odsłon mniej niż rok wcześniej).

Wikipedia zanotowała wzrost zasięgu o 3,43 pkt proc. do 55,94 proc., OLX.pl - o 5,93 pkt proc. do 49,24 proc., Ceneo.pl - o 4,53 pkt proc. do 41,9 proc., Gazeta.pl - o 5,06 pkt proc. do 40,73 proc., a Poradnikzdrowie.pl - o 6,79 pkt proc. do 31,05 proc. Natomiast zasięg Interia.pl zmalał o 2,29 pkt proc. do 48,01 proc., a Cda.pl wypadło z czołowej dwudziestki (przed rokiem miało 28,02 proc. zasięgu).

Na WP.pl internauta każdego dnia spędzał średnio 36 minut i 28 sekund, na o2.pl - 35 minut i 50 sekund, na Onecie - 29 minut i 18 sekund, na Facebooku - 26 minut i 47 sekund, a na Google.com - 26 minut i 6 sekund.

grafika

Na komputerach strony i aplikacje Google’a odwiedziło 21,78 mln użytkowników (co dało 76,22 proc. zasięgu), wykonując 3,25 mld odsłon oraz spędzając każdego dnia średnio po 28 minut i 21 sekund. W skali roku straciły 7,42 pkt proc. zasięgu i 1,19 mld odsłon.

YouTube zanotował spadek zasięgu o 7,28 pkt proc. do 60,46 proc., Facebook - o 7,34 pkt proc. do 59,39 proc., Grupa Wirtualna Polska - o 2,6 pkt proc. do 54,22 proc., a Grupa Ringier Axel Springer Polska - o 7,68 pkt proc. do 48,15 proc.

Natomiast zasięg Grupy Allegro.pl zmalał o 3,48 pkt proc. do 41,41 proc., Grupy Interia.pl - o 11,5 pkt proc. do 39,99 proc., Grupy OLX.pl - o 2,91 pkt proc. do 34,43 proc., a Grupy Gazeta.pl - o 3,93 pkt proc. do 32,93 proc.

W serwisach i aplikacjach Grupa Wirtualna Polska odwiedzający spędzał każdego dnia przeciętnie 42 minuty i 51 sekund. W przypadku Grupy TVN ten wskaźnik wyniósł 41 minut i 34 sekundy, a w przypadku Grupy Interia.pl - 40 minut i 41 sekund.

grafika

W skali roku Google.com zanotowało wzrost zasięgu o 15,2 pkt proc. do 71,58 proc. i liczby odsłon o 1,92 mld do 2,42 mld, natomiast Google.pl - spadki o 36,53 pkt proc. do 46,06 proc. i liczby odsłon o 3,1 mld do 781 mln.

Zasięg Allegro.pl zmalał o 3,48 pkt proc. do 41,41 proc., WP.pl - o 1,91 pkt proc. do 37,66 proc., a Onetu - o 8,78 pkt proc. do 37,04 proc.

Z o2.pl odwiedzający korzystał każdego dnia średnio przez 40 minut i 34 sekundy, z WP.pl - przez 39 minut i 57 sekund, a z Onetu - przez 30 minut i 14 sekund.

grafika

Na smartfonach i tabletach serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło 20,2 mln użytkowników, co dało 70,71 proc. zasięgu (o 5,34 pkt proc. więcej niż rok wcześniej). Wykonali oni 3,28 mld odsłon (wobec 2,44 mld przed rokiem), a każdy w ciągu dni spędzał przeciętnie 17 minut i 2 sekundy.

Grupa Wirtualna Polska zanotowała wzrost zasięgu o 6,88 pkt proc. do 57,77 proc., Grupa Ringier Axel Springer Polska - o 1,02 pkt proc. do 55,44 proc., Facebook - o 7,25 pkt proc. do 50,88 proc., Grupa Interia.pl - o 3,02 pkt proc. do 49,51 proc., a Grupa OLX - o 10,06 pkt proc. do 47,13 proc.

W serwisach i aplikacjach Grupy OLX każdy użytkownik w ciągu doby spędzał średnio 26 minut. Facebook zanotował 25 minut i 29 sekund, YouTube - 21 minut i 2 sekundy, a Grupa Wirtualna Polska - 20 minut i 38 sekund.

grafika

Google.com zanotowało w mobile’u 19,47 mln użytkowników, 68,15 proc. zasięgu, 2,81 mld odsłon oraz 16 minut i 10 sekund średniego czasu korzystania w ciągu doby (wobec 43,43 proc. zasięgu i 252,6 mln odsłon rok wcześniej), a Google.pl - 6,72 mln użytkowników, 23,52 proc. zasięgu, 416,6 mln odsłon oraz 14 minut i sekundę przeciętnego czasu korzystania (przed rokiem miało 59,97 proc. zasięgu i 2,16 mld odsłon).

WP.pl zanotowała wzrost zasięgu o 6,99 pkt proc. do 40,51 proc., Allegro.pl - o 4,66 pkt proc. do 40,48 proc., a Onet.pl - spadek o 1,79 pkt proc. do 39,78 proc.

Na Facebooku internauta przez dzień spędzał przeciętnie 25 minut i 29 sekund, na WP.pl - 21 minut i 13 sekund, a na YouTubie - 21 minut i 2 sekundy.

grafika

Dwoma zdecydowanie najpopularniejszymi aplikacjami mobilnymi są Google (w lutym miała 19,93 mln użytkowników i 69,75 proc. zasięgu) i YouTube (19,05 mln użytkowników i 66,68 proc. zasięgu).

Do Google’a należy też kilka innych aplikacji, m.in. Mapy Google (16,32 mln użytkowników), Gmail (12,88 mln), Dysk Google (11,84 mln) i Zdjęcia Google (8,9 mln)

Z kolei Messenger z 15,07 mln użytkowników jest popularniejszy od aplikacji Facebooka (12,8 mln), a WhatsApp (7,8 mln) od Instagrama (6,88 mln).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu