SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Najpopularniejsze serwisy tematyczne w marcu 2012 roku

Prezentujemy zestawienie najpopularniejszych witryn tematycznych w Polsce (marzec 2012 - Megapanel PBI/Gemius). Kto liderem w 19 kategoriach, m.in. biznes, erotyka, społeczności, sport, motoryzacja, e-commerce czy informacja?

Biznes, finanse, prawo

Serwisy Onetu z tej kategorii zyskały w skali miesiąca prawie 300 tys. użytkowników i 6,5 mln odsłon, a witryny WP i Orange miały ok. 250 tys. użytkowników więcej, za to 7 mln odsłon mniej. Portal Wirtualnemedia.pl odwiedziło ok. 440 tys. internautów, wykonując 2,55 mln odsłon.

>>> Megapanel z marca: YouTube i Facebook w górę, GG i Microsoft zyskują na zmianach

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
BIZNES, FINANSE, PRAWO
 Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1Grupa Onet.pl - Biznes, finanse, prawo4 129 57179 493 65621,30%tak
2Grupa Money.pl - Biznes, finanse, prawo3 826 57251 084 79319,74%tak
3Grupa Wirtualna Polska - Orange - Biznes, finanse, prawo3 519 26255 417 49618,15%tak
4Grupa Next Infor - Biznes, finanse, prawo3 099 68729 317 45215,99%tak
5Grupa Bankier.pl - Biznes, finanse, prawo2 013 70445 930 21010,39%tak
6Grupa Gazeta.pl - Biznes, finanse, prawo1 776 07420 555 5339,16%tak
7Grupa Interia.pl - Biznes, finanse, prawo1 317 05525 871 8466,79%tak
8egospodarka.pl - Biznes, finanse, prawo1 033 8926 886 5785,33%tak
9nf.pl877 0718 530 4914,52%tak
10Grupa PTWP746 4758 579 8313,85%tak
11Grupa O2.pl - Biznes, finanse, prawo731 8306 973 2503,78%tak
12Grupa Gofin.pl529 604-2,73% 
13krs-online.com.pl519 000-2,68% 
14wirtualnemedia.pl438 4752 553 0332,26%tak
15Grupa Wolters Kluwer Polska - Biznes, finanse, prawo424 225-2,19% 
16Grupa Spolecznosci.pl - Biznes, finanse, prawo405 1212 871 2912,09%tak
17Grupa Comperia - Biznes, finanse, prawo383 7153 132 0951,98%tak
18legeo.pl352 4011 227 0921,82%tak
19Grupa Puls Biznesu347 6726 047 4241,79%tak
20Grupa Inwestycje.pl - Biznes, finanse, prawo334 8723 088 3581,73%tak


Informacje i publicystyka

Strony informacyjne i publicystyczne WP i Orange miały ok. 350 tys. real users i prawie 30 mln odsłon mniej niż w lutym. W konsekwencji spadły z pierwszego miejsca, wyprzedzone przez serwisu Onetu, które zanotowały minimalny spadek odwiedzalności.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
INFORMACJE I PUBLICYSTYKA
 Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1Grupa Onet.pl - Informacje i publicystyka6 853 126285 789 73635,35%tak
2Grupa Wirtualna Polska/Orange - Informacje i publicystyka6 634 258293 162 38134,22%tak
3Grupa Gazeta.pl - Informacje i publicystyka5 772 885191 845 74829,78%tak
4Grupa Polskapresse - Informacje i publicystyka4 251 06377 846 81021,93%tak
5Grupa Media Regionalne - Informacje i publicystyka3 945 359104 278 05220,35%tak
6Grupa Interia.pl - Informacje i publicystyka3 502 74794 380 54818,07%tak
7Grupa TVN - Informacje i publicystyka2 479 07790 524 71712,79%tak
8Grupa Murator - Informacje i publicystyka2 364 65329 207 29512,20%tak
9Grupa Ringier Axel Springer - Informacje i publicystyka2 091 19261 310 67110,79%tak
10Grupa Presspublica - Informacje i publicystyka1 240 70420 466 3786,40%tak
11Grupa TVP - Informacje i publicystyka1 160 08410 333 2855,98%tak
12Grupa Netshare - twojapogoda.pl1 131 19015 777 5825,84%tak
13Grupa Next Infor - dziennik.pl - informacje i publicystyka1 118 08616 898 4185,77%tak
14Grupa Polskie Radio - Informacje i publicystyka1 049 49610 563 2545,41%tak
15trojmiasto.pl980 87156 851 3755,06%tak
16Grupa Google - Informacje i publicystyka853 909-4,40% 
17Grupa O2.pl - Informacje i publicystyka838 79323 113 2554,33%tak
18kalkulatorpolityczny.pl692 797-3,57% 
19wprost.pl516 0122 720 9442,66%tak
20Grupa Teleman.pl - Informacje i publicystyka505 644-2,61% 


Kultura i rozrywka

YouTube odwiedziło ponad 850 tys. polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej. Za to duży spadek zanotowały serwisy Onetu z tej kategorii - prawie 800 tys. real users i ponad dwa razy odsłon mniej. Natomiast po 300-400 tys. użytkowników straciły Demotywatory.pl i Kwejk.pl. 

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
KULTURA I ROZRYWKA
 Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1youtube.com13 693 721-70,64% 
2Grupa Wirtualna Polska - Orange - Kultura i rozrywka6 175 080363 756 10731,85%tak
3Grupa O2.pl - Kultura i rozrywka6 165 488275 358 36831,80%tak
4Grupa Onet.pl - Kultura i rozrywka5 721 441269 047 27529,51%tak
5demotywatory.pl4 613 196-23,80% 
6Grupa Interia.pl - Kultura i rozrywka4 023 336237 475 32820,75%tak
7kwejk.pl3 872 541-19,98% 
8filmweb.pl3 582 809209 468 20918,48%tak
9Grupa Spilgames3 233 249-16,68% 
10besty.pl3 214 238-16,58% 
11Grupa TVN - Kultura i rozrywka2 725 734119 883 54014,06%tak
12tekstowo.pl2 650 28340 846 92313,67%tak
13Grupa Gazeta.pl - Kultura i rozrywka2 266 50332 055 03311,69%tak
14888.com2 220 955-11,46% 
15Grupa Murator - Kultura i rozrywka2 089 66330 975 69710,78%tak
16wiocha.pl2 025 469168 633 14610,45%tak
17Grupa Google - Kultura i rozrywka1 761 841-9,09% 
18wyspagier.pl1 500 35891 490 3127,74%tak
19stargames.com1 484 853-7,66% 
20Grupa Gry-online.pl1 371 91829 699 2837,08%tak


Motoryzacja

Serwisy motoryzacyjne Allegro zanotowały podobne wyniki jak w lutym. Strony Onetu straciły 350 tys. real users i 10 mln odsłon, przez co zostały wyprzedzone przez witryny WP i Orange, które zyskały prawie 150 tys. użytkowników.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
MOTORYZACJA
 Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1Grupa Allegro.pl - Motoryzacja4 270 050423 529 03022,03%tak
2Grupa Wirtualna Polska - Orange - Motoryzacja1 963 53927 225 21310,13%tak
3Grupa Onet.pl - Motoryzacja1 962 72739 460 38010,12%tak
4Grupa Interia.pl - Motoryzacja1 256 40821 603 9476,48%tak
5autocentrum.pl1 249 83828 767 8106,45%tak
6Grupa Gazeta.pl - Motoryzacja1 103 18624 547 5645,69%tak
7Grupa Ringier Axel Springer - Motoryzacja1 070 71412 802 8605,52%tak
8Grupa Polskapresse - Motoryzacja847 24418 398 6844,37%tak
9Grupa V10.pl - Motoryzacja698 2937 647 0693,60%tak
10Grupa Mobile684 228-3,53% 
11Grupa Auto.pl637 6947 917 1013,29%tak
12Grupa Media Regionalne - regiomoto.pl396 3862 509 6812,04%tak
13scigacz.pl385 6134 774 8531,99%tak
14Grupa O2.pl - Motoryzacja362 7445 062 7941,87%tak
15Grupa NextWeb Media - Motoryzacja331 8163 091 2631,71%tak
16motonews.pl300 357-1,55% 
17Grupa Next Infor - Motoryzacja265 284982 5661,37%tak
18vw-passat.pl222 619-1,15% 
19Grupa Money.pl - moto.money.pl219 8981 483 0431,13%tak
20autogielda.pl210 3105 243 7041,08%tak


Budownictwo i nieruchomości

Strony Gazeta.pl z tej kategorii zyskały w skali miesiąca 50 tys. użytkowników i 6,5 mln odsłon, a witryny Muratora - ponad 150 tys. real users. Natomiast OtoDom.pl zanotował minimalny spadek.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
BUDOWNICTWO I NIERUCHOMOŚCI
 Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1Grupa Gazeta.pl - Budownictwo, nieruchomości1 639 90639 072 8238,46%tak
2Grupa Murator - Budownictwo, nieruchomości1 606 86721 985 0118,29%tak
3Grupa Allegro.pl - otodom.pl1 067 35334 171 7245,51%tak
4Grupa E-budownictwo.pl - Budownictwo, nieruchomości838 6217 383 1244,33%tak
5Grupa Melog.com - domy.pl742 68816 223 8543,83%tak
6Grupa Polskapresse - Budownictwo, nieruchomości706 59331 721 0833,64%tak
7Grupa Avt.pl - Budownictwo, nieruchomości560 7772 863 8562,89%tak
8Grupa Interia.pl - Budownictwo, nieruchomości513 71930 081 6332,65%tak
9Grupa NNV - nieruchomosci-online.pl492 95110 270 7412,54%tak
10Grupa Dom.pl - Budownictwo, nieruchomości409 7907 374 8322,11%tak
11swiatkwiatow.pl407 2933 295 6062,10%tak
12Grupa Projektoskop.pl - Budownictwo, nieruchomości361 890-1,87% 
13Grupa Morizon S.A.338 6413 465 5911,75%tak
14Grupa Onet.pl - Budownictwo, nieruchomości311 3525 582 5571,61%tak
15skyscrapercity.com282 924-1,46% 
16trovit.pl - mieszkania.trovit.pl279 955-1,44% 
17Grupa Szybko.pl - Budownictwo, nieruchomości279 4733 998 8181,44%tak
18Grupa O2.pl - Budownictwo, nieruchomości276 7181 822 0271,43%tak
19Grupa Media Regionalne - regiodom.pl250 1161 268 1981,29%tak
20forumogrodnicze.info245 451-1,27% 


Edukacja

Wikipedię odwiedziło prawie 500 tys. polskich użytkowników więcej niż w lutym, a strony edukacyjne Gazeta.pl - ok. 300 tys. więcej. Google zanotowało w tej kategorii podobny wynik jak miesiąc wcześniej.

Ranking witryn według zasięgu miesięcznego
EDUKACJA
 Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1Grupa Wikipedia - Edukacja9 586 649-49,45% 
2Grupa Google - Edukacja5 785 341-29,84% 
3Grupa Gazeta.pl - Edukacja3 648 14930 591 42718,82%tak
4zadane.pl2 807 967-14,48% 
5Grupa Wirtualna Polska - Orange - Edukacja1 903 39516 826 8359,82%tak
6bryk.pl1 812 2188 625 4879,35%tak
7Grupa Onet.pl - Edukacja1 694 0588 987 3698,74%tak
8szkolnictwo.pl1 238 065-6,39% 
9klp.pl1 166 890-6,02% 
10pwn.pl-Serwisy edukacyjne PWN966 144-4,98% 
11Grupa GG Network - Edukacja850 66410 399 5404,39%tak
12Grupa O2.pl - Edukacja798 6499 359 6704,12%tak
13translate.pl794 294-4,10% 
14Grupa Ling.pl760 8774 806 7133,92%tak
15Grupa Netstel - Edukacja753 875-3,89% 
16shvoong.com735 263-3,79% 
17translatica.pl661 498-3,41% 
18Grupa Edgard648 217-3,34% 
19pl.bab.la635 330-3,28% 
20matematyka.pisz.pl620 463-3,20% 
  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Najpopularniejsze serwisy tematyczne w marcu 2012 roku

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lolek
zastanawiam sie czemu w kategorii informacje jest wprost.pl a nie ma chociazby niezalezna.pl ktora wedlug alexa.com ma wieksza popularnosc
odpowiedź
User
lesna
@lolek

Podobnie jak zabrakło salon24.pl
Możliwe, ze niektóre serwisy nie są uwzględniane w rankingu.
odpowiedź
User
lolek
to nie powinni uzywać zwrotu, ze to najpopularniejsze w Polsce;]
odpowiedź