SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Najpopularniejsze witryny tematyczne w listopadzie 2009 r.

Prezentujemy zestawienie najpopularniejszych w listopadzie ubiegłego roku witryn tematycznych w Polsce na podstawie badania Megapanel PBI/Gemius. Kto jest liderem w dziewiętnastu kategoriach, m.in. biznes, erotyka, turystyka, sport, motoryzacja, nieruchomości, lokalizatory, praca czy informacja?

Najpopularniejsze witryny tematyczne w listopadzie 2009 r.

Informacje, publicystyka, media
Liderujące w tej kategorii serwisy informacyjne Onetu odwiedziło o ponad 100 tys. mniej użytkowników niż w październiku. Ponieważ drugie w zestawieniu strony informacyjne Gazeta.pl zyskały w tym czasie 380 tys. real users, różnica miedzy tymi grupami witryn wyraźnie się zmniejszyła. Spory wzrost - o 250 tys. użytkowników - zanotowały również serwisy informacyjne Interii. Witryny informacyjne Axel Springer awansowały na ósme miejsce, wyprzedzając strony informacyjne Infor.
 


Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1Grupa Onet.pl - Serwisy informacyjne6 021 306220 878 48234,75%tak
2Grupa Gazeta.pl - Serwisy informacyjne5 489 015123 744 98931,68%tak
3Grupa Wirtualna Polska - Serwisy informacyjne4 636 577156 052 92826,76%tak
4Grupa Interia.pl - Serwisy informacyjne3 634 15477 967 74820,97%tak
5Grupa Polskapresse - Informacje i publicystyka3 005 74135 072 76717,35%
6Grupa Media Regionalne - Serwisy informacyjne2 946 58665 905 68917,01%
7Grupa TVN - Serwisy informacyjne2 700 01061 519 92915,58%tak
8Grupa Axel Springer - Serwisy informacyjne1 378 92132 884 9987,96%tak
9Grupa Infor - Informacje1 372 30024 578 5307,92%tak
10Grupa Google - Serwisy informacyjne1 262 3374 098 5827,29%
11Grupa Presspublica - Serwisy informacyjne1 204 26718 360 8486,95%tak
12Grupa o2.pl - Serwisy informacyjne1 203 44517 739 3726,95%tak
13Grupa TVP - Serwisy informacyjne1 074 70910 717 4306,20%tak
14Grupa Murator-se.pl804 8205 682 7394,65%tak
15trojmiasto.pl789 13335 353 9324,55%
16eioba.pl626 5441 869 3733,62%
17Grupa Polskie Radio485 6796 138 6192,80%
18otopr.pl459 804733 3302,65%
19teleman.pl450 1264 884 1302,60%tak


Kultura, rozrywka

W porównaniu z październikiem YouTube.com zyskał ponad 300 tys. użytkowników, którzy jednak wykonali ponad 250 mln mniej odsłon. Serwisy rozrywkowe Onetu przekroczyły poziom 7 mln real users, natomiast strony rozrywkowe o2.pl zanotowały wzrost o prawie 300 tys. użytkowników, a witryny rozrywkowe Wirtualnej Polski - o ponad 250 tys. użytkowników. Z kolei serwisy Grupy Spilgames zyskały ponad 650 tys. real users, dzięki czemu wyprzedziły strony rozrywkowe Interii iGoogle. Na 10. miejscu pojawił się serwis warofdragons.pl, a popularność demotywatory.pl przekroczyła 2 mln użytkowników.


Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1youtube.com9 779 6671 083 107 01456,44%
2Grupa Onet.pl - Serwisy rozrywkowe7 080 2241 324 498 98740,86%tak
3Grupa o2.pl - Serwisy rozrywkowe6 514 885485 646 77337,60%tak
4Grupa Wirtualna Polska - Serwisy rozrywkowe5 755 337406 062 07133,22%tak
5Grupa Spilgames4 227 067401 701 68824,40%
6Grupa Google - Serwisy rozrywkowe4 032 852102 384 57723,28%
7Grupa Interia.pl - Serwisy rozrywkowe3 988 442291 282 39323,02%tak
8imageshack.us3 297 09524 698 97119,03%
9filmweb.pl3 187 641137 137 54518,40%tak
10warofdragons.pl3 032 79723 718 79417,50%
11Grupa Gazeta.pl - Serwisy rozrywkowe3 026 77049 884 26817,47%tak
12Grupa Medousa.pl - Serwisy rozrywkowe2 640 45940 051 59515,24%
13wyspagier.pl2 419 063210 802 74813,96%
14Grupa Pino.pl - Serwisy rozrywkowe2 413 90119 518 92013,93%tak
15wiaderko.com2 112 60312 126 14012,19%
16demotywatory.pl2 111 802230 469 00712,19%
17tekstowo.pl1 947 23533 288 24611,24%tak
18Grupa Gry-online.pl1 839 73242 668 98110,62%tak
19torrenty.org1 803 114131 784 43210,41%
20poszkole.pl1 790 510250 048 52510,33%tak


Motoryzacja
Serwisy z tej kategorii nie odnotowały wyraźnych zmian popularności w porównaniu z październikiem. otomoto.pl odwiedziło nieznacznie mniej internautów, za to wykonali oni 20 mln odsłon więcej. Serwisy motoryzacyjne Onetu zyskały natomiast ponad 100 tys. real users, ale zanotowały prawie 25 mln odsłon mniej niż miesiąc wcześniej. Witryny motoryzacyjne Axel Springer wskoczyły na 6. miejsce, wyprzedzając serwisy Grupy V10.pl. Natomiast forumsamochodowe.pl zyskało prawie 50 tys. real users, dzięki czemu awansowało o trzy pozycje. 


Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1otomoto.pl3 611 568193 725 14820,84%
2Grupa Onet.pl - Serwisy motoryzacyjne2 283 43934 099 69613,18%tak
3Grupa Wirtualna Polska - Serwisy motoryzacyjne1 709 40028 407 7549,87%tak
4Grupa Interia.pl - Serwisy motoryzacyjne1 671 97738 999 9589,65%tak
5Grupa Gazeta.pl - Serwisy motoryzacyjne1 209 73417 163 3276,98%tak
6Grupa Polskapresse - Motoryzacja1 050 00033 927 9796,06%tak
7autocentrum.pl917 54718 645 1355,30%tak
8Grupa Axel Springer - Serwisy motoryzacyjne784 8256 431 6384,53%tak
9Grupa V10.pl772 6049 319 8974,46%tak
10Grupa o2.pl - Serwisy motoryzacyjne582 7346 994 4293,36%tak
11Grupa Auto.pl546 7975 479 6783,16%tak
12Grupa Bankier.pl - Serwisy motoryzacyjne534 4486 493 6073,08%tak
13autogielda.pl485 64014 488 6942,80%tak
14mobile.eu416 88329 902 5022,41%
15scigacz.pl363 3933 639 5632,10%tak
16forumsamochodowe.pl332 4311 226 8681,92%tak
17Grupa Wroom.pl331 3382 728 5561,91%tak
18Grupa NNV-autoteam.pl328 0501 843 3881,89%tak
19motonews.pl302 4752 110 6921,75%tak
20autogaleria.pl247 3813 075 1921,43%tak


Budownictwo i nieruchomości
Serwisy budowlane Gazeta.pl straciły nieco internautów, dlatego spadły z pierwszego miejsca, które zajęły witryny budowlane Muratora (wzrost o ponad 50 tys. real users). Strony budowlane Wirtualnej Polski zyskały ponad 80 tys. real users, dzięki czemu wyprzedziły serwisy budowlano-nieruchomościowe Polskapresse, które jednak nadal zanotowały zdecydowanie najwięcej odsłon. Z kolei Oferty.net przeskoczyły domiporta.pl. Z zestawienia wypadł domoklik.pl, a pojawił się w nim budżet.pl. 


Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1Grupa Murator - Budownictwo1 411 02117 337 5478,14%tak
2Grupa Gazeta.pl - Budownictwo1 368 36021 047 2127,90%tak
3Grupa Allegro.pl-otodom.pl778 95913 977 6884,50%
4Grupa Wirtualna Polska - Budownictwo581 9858 112 9303,36%tak
5Grupa Polskapresse - Budownictwo i nieruchomości578 61732 946 0833,34%tak
6Grupa Interia.pl - Budownictwo568 04025 524 9553,28%tak
7Grupa NNV-nieruchomosci-online.pl551 2499 308 1013,18%tak
8Grupa Meble.pl - Budownictwo547 4324 143 6993,16%
9Grupa Gazeta.pl-domiporta.pl496 10214 677 7092,86%tak
10Grupa Oferty.net495 9619 641 3732,86%
11Grupa AVT - Budownictwo i nieruchomości437 3572 585 4322,52%tak
12Grupa e-budownictwo.pl419 9724 054 5352,42%tak
13Grupa o2.pl - Budownictwo315 7512 984 1601,82%tak
14skyscrapercity.com311 0999 484 1721,80%
15szybko.pl281 8174 632 7311,63%tak
16Grupa Dom.pl - Budownictwo279 3565 049 9951,61%tak
17Grupa Money.pl-money.pl-dom.money.pl246 9314 492 4211,43%tak
18Grupa Onet.pl - Budownictwo212 2716 577 1981,23%tak
19nportal.pl205 7372 219 6531,19%tak
20budnet.pl204 306534 6181,18%tak


Edukacja
Liderująca zdecydowanie w tej kategorii serwisy Wikipedii odwiedziło prawie 170 tys. internautów więcej niż w październiku, wykonując za to prawie 37 mln odsłon mniej. Ogólnie sporo serwisów edukacyjnych zanotowało w listopadzie wzrost popularność - najwięcej użytkowników zyskały witryny Google (ponad 500 tys.) i ebuda.pl (prawie 550 tys.), która dzięki temu awansowała z 12. na 6. miejsce. Z zestawienia wypadły serwisy edukacyjne o2.pl, natomiast pojawiły się w nim strony edukacyjne Interii. 


Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1Grupa Wikipedia - Edukacja8 699 582222 820 66650,21%
2sciaga.pl3 433 33525 494 37619,82%tak
3Grupa Onet.pl - Serwisy edukacyjne3 350 62932 043 86019,34%tak
4Grupa Google - Edukacja3 120 92572 269 31618,01%
5bryk.pl2 164 78511 493 97212,49%tak
6ebuda.pl1 553 3148 285 5208,97%
7Grupa Wirtualna Polska - Serwisy edukacyjne1 500 43914 898 5268,66%tak
8Grupa Gazeta.pl - Serwisy edukacyjne1 431 3527 589 2088,26%tak
9Grupa GG Network - Serwisy edukacyjne1 355 60315 689 9097,82%tak
10translate.pl1 308 26019 435 1457,55%
11zgapa.pl1 243 8933 465 9317,18%tak
12pl.shvoong.com1 062 8342 449 6446,13%
13klp.pl1 044 75311 199 5586,03%
14pwn.pl-Serwisy edukacyjne PWN976 2716 083 4965,63%tak
15szkolnictwo.pl944 0175 820 9715,45%tak
16Grupa Ling.pl871 76622 779 8665,03%
17zadane.pl857 46622 980 6244,95%
18eszkola.pl803 9622 462 2534,64%
19ang.pl771 6599 182 5524,45%tak
20Grupa Interia.pl - Serwisy edukacyjne712 1374 153 0454,11%tak


Erotyka
livejasmin.com odwiedziło ponad 450 tys. internautów więcej niż w październiku, dzięki za wszystko czemu serwis objął pozycję lidera tej kategorii. Pod względem liczby odsłon liderem jest niezmiennie zbiornik.com, za to debiutujący w zestawieniu serwis erodate.pl zanotował aż 77 mln odsłon wygenerowanych przez jedynie 385 tys. użytkowników. Witryny erotyczne Wirtualnej Polski straciły ok. 75 tys. real users, wskutek czego spadły o dwie pozycje. Na trzecim miejscu zestawienia pojawiła się Grupa rXmedia ponad 1 mln użytkowników. 


Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1livejasmin.com1 682 48517 151 9849,71%
2redtube.com1 552 88358 173 0658,96%
3Grupa rXmedia1 002 82321 819 9205,79%
4pornhub.com951 25463 498 2765,49%
5zbiornik.com945 46985 659 5505,46%
6adultfriendfinder.com851 34510 685 9724,91%
7Grupa Wirtualna Polska - Erotyka766 82180 932 1864,43%tak
8tube8.com721 71930 141 6074,17%
9xvideos.com671 55922 690 7183,88%
10fotka.sex.pl655 06013 748 3163,78%
11streamate.com613 1754 611 8853,54%
12pornotuba.pl597 9886 461 4643,45%
13awempire.com543 6491 735 7793,14%
14starsex.pl514 92714 090 2112,97%
15Grupa o2.pl - Erotyka484 7287 269 7262,80%tak
16pornolina.pl478 74413 713 4662,76%
17keezmovies.com440 12214 167 5552,54%
18youporn.com432 79021 938 8172,50%
19sex-blog.pl403 7157 327 3702,33%
20erodate.pl385 25277 953 9152,22%


Serwisy sportowe

Trzy czołowe grupy serwisów zanotowały spadki popularności. Najmniej straciły strony sportowe Gazeta.pl, dlatego awansowały na pierwsze miejsce. Witryny sportowe Onetu odwiedziło ponad 550 tys. internautów mniej niż w październiku, a witryny sportowe Wirtualnej Polski - prawie 350 tys. Z kolei kfd.pl zyskało prawie 50 tys. real users, dzięki czemu awansowało ono o trzy pozycje. Z zestawienia wypadł serwis koniecpzpn.pl, a powróciły do niego witryny sportowe TVP. 


Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1Grupa Gazeta.pl - Serwisy sportowe3 268 85857 861 16618,87%tak
2Grupa Onet.pl - Serwisy sportowe3 204 534131 942 07018,50%tak
3Grupa Wirtualna Polska - Serwisy sportowe3 078 172111 140 50617,77%tak
4Grupa Interia.pl - Serwisy sportowe1 546 89868 621 2518,93%tak
5Grupa o2.pl - Serwisy sportowe568 8354 845 0203,28%tak
690minut.pl436 43920 551 7912,52%tak
7futbolowo.pl346 56220 315 0902,00%tak
8livesports.pl308 71718 889 8081,78%tak
9kfd.pl306 3241 112 8611,77%
10Grupa Fit.pl - Sport280 1051 201 5141,62%tak
11sportowefakty.pl271 63618 801 4951,57%tak
12Grupa Axel Springer - Serwisy sportowe260 2523 725 1731,50%tak
13soccer-live.pl200 1432 745 0671,16%tak
14Grupa Eurosport190 6105 720 6161,10%
15Grupa TVP-tvp.pl-tvp.pl - sport185 3483 361 6361,07%tak
16livescore.com164 94329 166 1180,95%
17body-build.pl148 468291 4020,86%
18meczyki.pl147 7962 154 6930,85%
19magicsport.pl138 637422 9010,80%
20realmadrid.pl133 6618 670 3430,77%tak


E-commerce
Allegro - w związku z rozpoczynającym się w listopadzie okresem przedświątecznym - zyskało prawie 700 tys. użytkowników, którzy jednak wykonali nieco mniej odsłon niż w październiku. Za to ceneo.pl i nokaut.pl odnotowały wzrosty pod tymi oboma względami. Prawie 550 tys. internautów mniej odwiedziło witryny e-commerce Wirtualnej Polski, wskutek czego spadły one z 5. na 11. miejsce, jednak pod względem liczby odsłon zanotowały wzrost. 


Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1Grupa Allegro - E-commerce10 785 6263 461 333 13262,25%
2ceneo.pl4 137 70175 663 72323,88%tak
3nokaut.pl2 873 37312 484 54516,58%tak
4Grupa Onet.pl - E-commerce1 944 087159 817 22011,22%
5Grupa Aukcjoner.pl1 785 4819 721 68010,31%
6merlin.pl1 622 21122 007 1919,36%
7euro.com.pl1 549 59326 303 4838,94%
8Grupa Fotka.pl-swistak.pl1 382 45112 502 6657,98%
9Grupa Ebay1 342 37447 412 0717,75%
10skapiec.pl1 290 92815 673 9327,45%
11Grupa Wirtualna Polska - E-Commerce1 246 503138 198 2237,19%tak
12bonprix.pl1 189 80936 814 4526,87%
13empik.com1 176 10015 568 3716,79%
14quelle.pl950 97652 472 9485,49%
15Grupa o2.pl - E-commerce881 1397 980 2535,09%tak
16twenga.pl862 4443 809 9084,98%
17okazje.info.pl850 3566 300 8834,91%tak
18bazarek.pl815 1055 840 8514,70%
19Grupa Interia.pl - E-commerce800 19716 077 3934,62%tak
20alejka.pl786 2802 861 0414,54%tak


Styl życia
Popularność serwisów lifestylowych Onetu przekroczyła 6 mln real users (wzrost o prawie 350 tys.), jednak pod względem liczby odsłon zostały one wyprzedzony przez witryny lifestylowe Wirtualnej Polski, które w porównaniu z październikiem zyskały 400 tys. użytkowników. Natomiast zajmujące drugie miejsce strony lifestylowe o2.pl odwiedziło ponad 300 tys. internautów więcej niż miesiąc wcześniej. biomedical.pl zyskał ponad 350 tys. real users i awansował z 14. na 9. miejsce. 


Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1Grupa Onet.pl - Styl życia6 173 741319 473 00635,63%tak
2Grupa o2.pl - Styl życia4 985 667217 727 69628,78%tak
3Grupa Wirtualna Polska - Styl życia4 907 120344 456 55428,32%tak
4Grupa Gazeta.pl - Styl życia4 527 274104 258 86426,13%tak
5Grupa Interia.pl - Styl życia3 420 689115 934 75119,74%tak
6Grupa Edipresse - Styl życia2 534 47243 870 97914,63%tak
7Grupa G+J Polska - Styl życia1 803 98728 143 19510,41%tak
8Grupa We-dwoje.pl - Styl życia1 488 17310 482 6838,59%tak
9biomedical.pl1 172 7257 030 0856,77%
10kozaczek.pl1 146 52519 971 2156,62%tak
11dlastudenta.pl1 096 6587 751 0626,33%tak
12Grupa Axel Springer - Styl życia1 092 1596 345 0036,30%tak
13Grupa Infor - Styl życia1 079 5626 758 2216,23%tak
14Grupa Murator - Styl życia923 7202 717 2395,33%tak
15Grupa G7media - Styl Życia856 20714 930 5854,94%
16Grupa Innovaweb - Styl życia838 21810 693 4134,84%tak
17Grupa Styl.fm760 92428 391 1464,39%tak
18opoka.org.pl748 4565 499 6134,32%
19wielkiezarcie.com717 7937 278 1214,14%tak
20senior.pl675 6412 919 0833,90%tak


Turystyka
Prowadzące w tej kategorii rozklad-pkp.p i serwisy turystyczne Onet.pl zanotowały niewielkie wzrosty popularności (o odpowiednio 70 tys. i 100 tys. użytkowników). Witryny turystyczne Wirtualnej Polski przekroczyły poziom 1 mln real users. Strony turystyczne Interii straciły za to prawie 50 tys. real users. Natomiast serwisy turystyczne Allegro.pl zyskały 130 tys. użytkowników, dzięki czemu awansowały z 20. na 9. miejsce. 


Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1rozklad-pkp.pl1 908 72743 708 63011,02%
2Grupa Onet.pl - Serwisy turystyczne1 836 84328 033 54910,60%tak
3Grupa Wirtualna Polska - Serwisy turystyczne1 020 96612 612 0275,89%tak
4Grupa Eholiday.pl645 8424 682 7083,73%tak
5Grupa Interia.pl - Serwisy turystyczne580 0266 315 0713,35%tak
6Grupa Nocowanie.pl483 9994 360 2132,79%
7Grupa G+J Polska - Serwisy turystyczne455 5952 868 5852,63%tak
8odleglosci.pl352 9061 517 0962,04%tak
9Grupa Allegro.pl - Turystyka342 8981 344 8121,98%
10Grupa Gazeta.pl - Serwisy turystyczne341 7663 068 0891,97%tak
11e-podroznik.pl314 1472 618 8701,81%tak
12Grupa Fajnewczasy.pl312 4203 093 0601,80%
13Grupa Meteor24.pl298 2192 508 0651,72%
14tur-info.pl293 453838 5801,69%
15esky.pl289 233851 5791,67%tak
16Grupa Travelplanet.pl SA261 0063 083 5971,51%
17booking.com246 0432 722 8531,42%
18turystyka-polska.pl242 593637 6461,40%
19Grupa Wakacje.pl237 9594 216 0951,37%
20urlopia.pl214 2281 781 8641,24%


Firmowe
Popularność stron Microsoftu przekroczyła 6 mln użytkowników, a najwięcej odsłon niezmiennie zanotowały serwisy PKO BP. Prawie 600 tys. internautów więcej niż w październiku odwiedziło witryny Play, dając im awans z 20. na 11. pozycję. Z zestawienia wypadły gaduair.pl i skype.pl. 


Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1Grupa Microsoft - Firmowe 6 091 59563 221 88635,16%
2Grupa Mozilla4 925 97123 443 22128,43%
3Grupa Orange3 376 321127 643 93619,49%
4Grupa Plus GSM3 304 871123 013 78319,07%
5Grupa PKO BP3 021 349199 857 10817,44%
6adobe.com2 763 36712 542 47615,95%
7Grupa PTC Era2 281 91762 037 23113,17%
8Grupa ING1 887 792118 066 94710,90%
9lotto.pl1 759 29717 540 82610,15%
10Grupa Mbank1 756 10989 215 28710,14%
11Grupa Play1 638 54027 311 6779,46%
12Grupa BZWBK1 551 37672 695 6068,95%
13conduit.com1 469 95693 464 1238,48%
14loteriard.pl1 429 50411 081 2138,25%
15tp.pl1 345 14835 537 9057,76%
16winamp.com1 281 29513 991 1057,40%
17Grupa Allegro.pl-platnosci.pl1 262 0803 682 9547,28%
18Grupa Google-google.com-google.com - serwisy-google.com - usługa dokumenty google1 238 3434 748 6687,15%
19tesco.pl1 215 69422 920 7117,02%
20Grupa Pekao SA1 192 906103 886 7906,88%


Nowe Technologie
Serwisy technologiczne Interii odwiedziło prawie 250 tys. internautów więcej niż w październiku. Z kolei wzrost liczby real users o ponad 200 tys. zanotowały dobreprogramy.pl, dzięki czemu wskoczyły na 2. miejsce wyprzedzając strony technologiczne Onet.pl, które jednak nadal generowały najwięcej odsłon. Spore wzrosty liczby użytkowników i awanse w zestawieniu zanotowały serwisy pobierz.pl i pobieraczek.pl, za o trzy miejsca spadła strona frazpc.pl. 


Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1Grupa Interia.pl - Nowe technologie4 713 46739 813 74027,20%tak
2dobreprogramy.pl3 825 71930 249 74722,08%tak
3Grupa Onet.pl - Nowe technologie3 617 31742 688 25120,88%tak
4Grupa IDG - Nowe technologie3 129 75917 167 01318,06%tak
5Grupa Gazeta.pl - Nowe technologie2 287 43010 468 07613,20%tak
6Grupa Wirtualna Polska - Nowe technologie2 229 08723 166 59812,87%tak
7instalki.pl1 944 8408 327 32011,22%tak
8pobierz.pl1 324 1409 898 9407,64%
9programosy.pl1 317 6715 875 8677,61%
10Grupa SoftMania.eu1 253 0217 996 0037,23%tak
11frazpc.pl1 223 9954 378 5807,06%tak
12Grupa CATALIST.pl - Nowe Technologie1 222 9606 456 8857,06%
13pobieraczek.pl1 129 2495 868 0516,52%
14telepolis.pl763 4577 434 8174,41%tak
15chip.pl752 7853 693 9684,34%tak
16bfmsa.com.pl723 0812 874 2574,17%
17chip.eu708 2774 708 6884,09%
18Grupa Axel Springer - Nowe technologie689 3743 695 4743,98%tak
19download.net.pl683 4063 792 5883,94%
20nowdownloadall.com672 0664 865 5203,88%


Praca
Popularność liderujących w tej kategorii serwisów rekrutacyjnych Gazeta.pl spadła poniżej 2 mln użytkowników, a pod względem liczby odsłon wyprzedziły je witryny Pracuj. infopraca.pl zyskała ponad 100 tys. real users, natomiast serwisy rekrutacyjne Allegro wyprzedziły podobne strony Polskapresse, a monsterpolska.pl - witryny rekrutacyjne Axel Springer. Strony rekrutacyjne Onetu spadły z 15. na 19. pozycję. 


Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1Grupa Gazeta.pl - Praca1 906 03342 356 11711,00%tak
2Grupa Pracuj - Praca1 525 35446 266 8928,80%tak
3Grupa Wirtualna Polska - Praca1 296 4479 561 3827,48%tak
4infopraca.pl1 207 64238 149 4966,97%
5jobrapido.pl986 71214 684 7155,69%
6Grupa Money.pl-money.pl-praca.money.pl848 48115 495 1654,90%tak
7praca.pl793 08511 897 9284,58%
8gowork.pl720 41511 747 1714,16%
9Grupa Allegro - Praca657 4416 090 1993,79%
10Grupa Polskapresse - Praca637 70912 179 2433,68%tak
11monsterpolska.pl603 5435 618 9593,48%
12Grupa Axel Springer - Praca545 3964 289 7753,15%tak
13egospodarka.pl-praca.egospodarka.pl478 6925 093 9032,76%tak
14szybkopraca.pl396 6523 312 9642,29%
15jobexpress.pl273 8211 638 3601,58%
16jobisjob.pl239 2641 553 6351,38%
17Grupa Interia.pl - Praca238 2141 244 3951,37%tak
18careerjet.pl214 5252 409 0771,24%
19Grupa Onet.pl - Praca205 8573 567 7611,19%tak
20Grupa jobs.pl - Praca164 1101 072 3890,95%


Społeczności
Nasza-Klasa.pl zyskała w porównaniu z październikiem prawie 140 tys. użytkowników, którzy jednak wykonali prawie 750 mln odsłon mniej. Społeczności Onetu przekroczyły poziom 5 mln real users, a serwisy społecznościowe zyskały ponad 500 tys. użytkowników, dzięki czemu zepchnęły z 4. miejsca witryny społecznościowe Wirtualnej Polski, które też zanotowały wzrost, ale mniejszy - o 280 tys. real users. Facebook odwiedziło prawie 700 tys. internautów więcej niż w październiku. Zgodnie z oczekiwaniami z zestawienia wypadł zamknięty z powodu naruszania praw autorskich serwis odsiewie.com (więcej). 
 


Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1nasza-klasa.pl11 247 0367 647 244 93364,91%
2Grupa Gazeta.pl - Społeczności6 117 573327 895 73735,31%tak
3Grupa Onet.pl - Społeczności5 071 75580 038 55529,27%tak
4Grupa Interia.pl - Społeczności4 884 809147 599 41228,19%tak
5Grupa Wirtualna Polska - Społeczności4 681 18751 225 45127,02%tak
6Grupa Google - Społeczności4 495 71145 285 15225,95%
7Grupa GG Network - Społeczności3 866 322112 539 49622,31%tak
8Grupa o2.pl - Społeczności3 393 73967 524 38719,59%tak
9facebook.com3 107 189472 771 45017,93%
10peb.pl2 492 97434 103 67014,39%
11zapytaj.com.pl2 339 47341 294 61213,50%
12wordpress.com2 323 43910 969 60913,41%
13Grupa Fotka.pl-fotka.pl2 042 5301 003 912 38211,79%tak
14precyl.pl1 854 20618 135 94310,70%
15grono.net1 702 975267 222 1779,83%tak
16wykop.pl1 403 68716 298 5678,10%
17goldenline.pl1 255 19650 433 9997,24%
18myspace.com-myspace.com - pozostałe1 131 19818 819 0716,53%
19Grupa Allegro.pl-cokupic.pl1 093 24210 447 0786,31%
20Grupa Odpowiedz.pl911 2802 234 6515,26%tak


Mapy i lokalizatory
Pięć najpopularniejszych serwisów w tej kategorii zanotowało nieznaczne zmiany liczby użytkowników i odsłon. Natomiast Docelu.pl straciło ponad 100 tys. real users, wskutek czego spadło z 6. na 9. miejsce. 


Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1Grupa Google - Mapy i lokalizatory5 268 13619 205 98330,41%
2Grupa Onet.pl - Lokalizator zumi.pl4 501 76936 692 49125,98%tak
3targeo.pl939 3612 662 4265,42%tak
4szukacz.pl-szukacz.pl - mapy777 0872 860 9914,49%tak
5Grupa Pf.pl-pf.pl-mapa.pf.pl520 9991 203 3103,01%tak
6Grupa Interia.pl - map24.interia.pl323 0779 676 4371,86%tak
7wikimapia.org233 266817 1051,35%
8jakdojade.pl222 0241 120 2161,28%
9Grupa Wirtualna Polska - Lokalizator Docelu.pl217 453682 1501,26%tak
10miplo.pl184 719732 8261,07%
11planmiasta.info167 973491 4760,97%
12ad24.pl112 578280 5230,65%
13dojazd.org111 927231 6580,65%
14mapgo.pl56 907221 4640,33%
15Grupa Pkt.pl-pkt.pl-pkt.pl - mapy45 363197 1760,26%tak
16Grupa UM Warszawa-um.warszawa.pl-um.warszawa.pl - mapy33 92976 5640,20%


Hosting
home.pl zyskało prawie 900 tys. real users w porównaniu z październikiem, dzięki czemu awansowało z 3. na 1. miejsce, za to zanotowało o ponad 5 mln mniej odsłon. Serwisy hostingowi Interii i Onetu też zanotowały wzrosty liczby użytkowników, ale mniejsze od 200 tys. Na trzecim miejscu witryny hostingowe Wirtualnej Polski wyprzedziły nazwa.pl. 


Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1home.pl3 045 56957 046 50317,58%
2Grupa Interia.pl - Hosting2 738 57521 523 15315,81%tak
3Grupa Onet.pl - Hosting2 576 53622 931 62714,87%tak
4Grupa Yoyo.pl - Hosting1 905 82515 412 91811,00%
5Grupa Wirtualna Polska - Hosting1 714 80310 503 0689,90%tak
6nazwa.pl1 652 41027 033 5709,54%
7prv.pl1 597 5319 827 4169,22%tak
8Grupa Ovh1 462 34015 197 8048,44%
9Grupa Osemka.pl - Hosting1 335 44711 100 9607,71%tak
10art.pl1 287 75015 636 5087,43%
11cba.pl1 233 21815 320 1497,12%
12Grupa Click-Media918 04324 184 3875,30%
13neostrada.pl-strony hostingowane neostrada.pl737 9117 273 4314,26%
14Grupa Osemka.pl-za.pl691 1876 885 8233,99%tak
15boo.pl683 4205 366 6983,94%
16webd.pl517 08718 008 5142,98%
17of.pl439 7751 746 7722,54%
18win.pl342 5953 541 2591,98%
19one.pl339 8584 159 3711,96%
20aster.pl-strony hostingowane aster.pl295 9462 335 9101,71%


Publiczne
Stronę pajacyk.pl odwiedziło 140 tys. internautów więcej niż w październiku, wykonując prawie 3 mln więcej odsłon. Serwisy AGH zyskały prawie 120 tys. użytkowników, wyprzedzając dzięki temu witryny Uniwersytetu Warszawskiego. 


Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1pajacyk.pl956 64318 456 7175,52%tak
2policja.gov.pl691 83510 964 2483,99%
3ngo.pl662 9244 788 3333,83%
4Grupa AGH657 7365 860 0723,80%
5sejm.gov.pl570 6128 326 2453,29%
6Grupa Uniwersytet Warszawski560 36413 684 4493,23%
7zus.pl546 6466 528 0853,16%
8univ.gda.pl503 9053 083 7872,91%
9Grupa Praca.gov.pl491 20717 760 1692,84%
10europa.eu488 9469 213 6212,82%
11uj.edu.pl387 8047 172 2182,24%
12stat.gov.pl332 6324 753 5901,92%
13szkolazklasa.pl319 839608 2181,85%
14amu.edu.pl313 6926 706 4141,81%
15Grupa Mf.gov.pl312 2694 334 7841,80%
16cke.edu.pl302 3533 784 1711,75%
17pw.edu.pl283 6725 112 6951,64%
18bip.gov.pl281 2341 530 8581,62%
19umk.pl271 18910 350 5161,57%
20men.gov.pl269 8705 823 1011,56%


Wyszukiwarki i katalogi
Z wyszukiwarki Google skorzystało w listopadzie ponad 750 tys. internautów więcej niż w październiku, wykonując ponad 250 mln odsłon więcej. Z kolei ask.com zyskał ponad 600 tys. użytkowników, dzięki czemu awansował z 6. na 3. miejsce. Wzrosty liczby real users po prawie 200 tys. zanotowały bing.com i Grupa Toplista.pl, a o ponad 250 tys. - filestube.com. Z kolei rapidlibrary.com straciła ponad 200 tys. użytkowników i spadła z 15. na 20. miejsce. 


Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1Grupa Google - Wyszukiwarki i katalogi16 128 2733 774 131 59693,09%
2Grupa pf.pl - Wyszukiwarki3 822 10525 718 79622,06%tak
3ask.com2 282 97627 927 15613,18%
4Grupa Pkt.pl-pkt.pl-pkt.pl - pozostale2 130 1177 630 39512,29%tak
5Grupa Onet.pl - Wyszukiwarki i katalogi2 055 25648 545 62711,86%tak
6Grupa NNV-firmy.net1 724 8477 285 1629,96%tak
7bing.com1 645 98418 526 0719,50%
8yellowpages.pl1 526 1165 592 9268,81%
9Grupa Wirtualna Polska - Wyszukiwarki1 296 18315 319 1507,48%tak
10filestube.com1 208 6479 602 7296,98%
11Grupa Toplista.pl954 0925 453 8765,51%
12mywebsearch.com887 24917 307 9425,12%
13Grupa Interia.pl - Wyszukiwarki874 01616 520 2685,04%tak
14Grupa Money.pl-favore.pl757 7682 684 8044,37%tak
15search.yahoo.com731 3717 048 1664,22%
16webwweb.pl721 5342 217 2504,16%
17trovit.pl676 2974 723 8243,90%
18niezlemajtki.pl599 2022 538 8773,46%
19hotfrog.pl555 5451 574 9543,21%
20rapidlibrary.com470 1152 938 7642,71%


Serwis biznesowe
Lidrem serwisów biznesowych jest Onet, na trzecie miejsce awansowała grupa Infor. Portal Wirtualnemedia.pl odwiedziło w listopadzie ponad 480 tys. użytkowników. 


Nazwa Użytkownicy (real users)Liczba odsłonZasięg Audyt site-centric
1Grupa Onet.pl - Serwisy biznesowe3 652 75754 484 31121,08%tak
2Grupa Money.pl - Serwisy biznesowe3 155 91733 932 32918,21%tak
3Grupa Infor - Serwisy biznesowe2 220 46821 142 94012,82%tak
4Grupa Wirtualna Polska - Serwisy biznesowe2 183 48731 598 70012,60%tak
5Grupa Bankier.pl - Serwisy biznesowe1 668 14138 362 4719,63%tak
6Grupa Interia.pl - Serwisy biznesowe1 525 25924 263 9508,80%tak
7Grupa Gazeta.pl - Serwisy biznesowe1 416 96014 457 0258,18%tak
8eGospodarka.pl - Serwisy biznesowe1 341 9766 913 2917,75%tak
9Grupa Wolters Kluwer Polska - Serwisy biznesowe851 9234 811 9834,92%
10forumprawne.org832 8103 413 0554,81%
11Grupa o2.pl - Serwisy biznesowe728 1254 641 4464,20%tak
12Grupa M2573 9402 623 4043,31%tak
13Grupa PTWP565 8784 945 6753,27%
14nf.pl561 0773 283 7723,24%tak
15di.com.pl534 6382 479 5043,09%
16Grupa Inwestycje.pl - Serwisy biznesowe514 5433 227 0192,97%
17wirtualnemedia.pl484 6672 111 9322,80%tak
18biznesforum.pl464 3421 697 9042,68%
19pb.pl315 6996 187 2731,82%tak
20Grupa Mediarun.pl261 6881 131 3811,51%tak

 



Źródło: Megapanel PBI/Gemius, listopad 2009 agregat autoryzowany przez Gemius SA
Liczebność próby: N=16 497. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.
Zestaw kategorii tematycznych został ustalony i zaakceptowany przez Radę Badania Megapanel PBI/Gemius.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Najpopularniejsze witryny tematyczne w listopadzie 2009 r.

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl