SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Najpopularniejsze witryny tematyczne w sierpniu 2009

Prezentujemy opublikowane przez Megapanel PBI/Gemius zestawienie najpopularniejszych w sierpniu witryn tematycznych w Polsce. Kto jest liderem w dziewiętnastu kategoriach, m.in. biznes, erotyka, turystyka, sport, motoryzacja, nieruchomości, lokalizatory, praca czy informacja?

Najpopularniejsze witryny tematyczne w sierpniu 2009

Megapanel PBI/Gemius opublikował zestawienie najpopularniejszych witryn internetowych w sierpniu 2009 roku. Zapraszamy do zapoznania się z danymi w raporcie portalu Wirtualnemedia.pl.

Informacje, publicystyka, media
Liderem tej kategorii pozostaje Onet.pl (6,2 mln real users), ale dalej traci na popularności i zanotował prawie 300 tys. real users mniej niż w lipcu. Gazeta.pl (4,659 mln real users) minimalnie wyprzedziła Wirtualną Polskę (4,657 mln real users). W porównaniu z lipcem ponad 300 tys. real users mniej odwiedziło serwisy informacyjne Interia.pl (3,24 mln real users). Natomiast liczba real users stron informacyjnych Google zmniejszyła się poniżej 1 mln, przez co wypadły one z pierwszej dziesiątki.

informacje2009

Kultura, rozrywka
Zdecydowanym liderem tej kategorii pozostaje YouTube.com, który zanotował w sierpniu 9,22 mln real users, jednak pod względem liczby odsłon wyprzedziły go serwisy rozrywkowe Onet.pl mimo spadku liczby real users o ponad 200 tys. w porównaniu z lipcem. Kolejne w zestawieniu o2.pl i Wirtualna Polska utrzymały swoje wyniki. Na szóstym miejscu zamiast gry.pl jest nowa grupa - Spilgames, która oprócz tego serwisu kontroluje girlsgogames.pl.

kultura2009

Biznes, finanse, prawo
Prowadzące w tej kategorii serwisy biznesowe Onet.pl kontynuują wzrost popularności i w porównaniu z lipcem zyskały ponad 300 tys. real users. Kolejne witryny zanotowały niewielkie zmiany w liczbie real users i utrzymały swoje pozycje w zestawieniu. Jedynie forumprawne.org straciło prawie 150 tys. real users i wypadło z pierwszej dziesiątki. Portal Wirtualnemedia.pl odwiedziło w sierpniu ponad 500 000 użytkowników, dzięki czemu awansowaliśmy o dwa miejsca.

bizneswirtualnemedia2009

Motoryzacja
Bez zmian na dwóch pierwszych pozycjach w tej kategorii: liderem pozostaje serwis otoMoto, który zyskał ponad 100 tys. real users i zbliżył się do poziomu 4 mln, a drugie są strony motoryzacyjne Onet.pl. Na 7. miejsce awansowały serwisy Mobile (wzrost o ponad 150 tys. real users w porównaniu z czerwcem), które jako jedyne oprócz otoMoto przekroczyły poziom

motoryzacja2009

Budownictwo i nieruchomości
Prowadzące w tej kategorii serwisy Grupy Murator (1,24 mln real users) i strony budowlane Gazeta.pl (1,198 mln real users) straciły w porównaniu z lipcem po prawie 100 tys. real users. Za to dzięki wzrostowi liczby real users o prawie 140 tys real users sterwisy budowlane Wirtualnej Polski awansowały na 6. pozycję. Liderem pod względem liczby odsłon jest gratka.pl/dom.

budownistwonieruchomosci

Edukacja
Portal wikipedia.org odwiedziło w sierpniu o 150 tys. mniej real users niż w lipcu, ale wykonali oni podobną liczbę odsłon. Na drugie miejsce wskoczyły serwisy edukacyjne Google, wykorzystując spadek popularności podobnych stron Onet.pl, które zanotowały o ponad 250 tys. mniej real users. Natomiast wzrost liczby real users o 175 tys. pozwolił serwisom edukacyjnym Wirtualnej Polski awansować na 5. miejsce.

edukacja2009

Erotyka
Pierwsze miejsce w tej kategorii utrzymał redtube.com (1,59 mln real users), natomiast najwięcej odsłon (89 mln - o 13 mln więcej niż w lipcu) miały serwisy erotyczne Wirtualnej Polski. Z kolei serwisy adultfinder.com i zbiornik.com zamieniły się miejscami w zestawieniu.

erotyka2009

Serwisy sportowe
Liderem tej kategorii pozostają serwisy sportowe Onet.pl, które w porównaniu z lipcem zyskały ponad 200 tys. real users, notując również największą liczbę odsłon (141 mln). Natomiast popularność stron sportowych Gazeta.pl wzrosła powyżej 3 mln real users. Na 14. miejscu w zestawieniu pojawiły się serwisy life style'owe Grupy Fit (224 tys. real users).

serwisysportowe

E-commerce
Bezapelacyjne prowadzenie w tej kategorii utrzymał serwis Allegro, który zanotował sierpniu 9,9 mln real users i 3,3 mld odsłon. Popularność serwisu quelle.pl spadła w porównaniu z lipcem o ponad 100 tys. real users, przez co wypadł on z pierwszej dziesiątki.

ecommerce2009

Styl życia
Liderzy tej kategorii zanotowali spadki popularności w porównaniu z lipcem: serwisy Onet.pl o ponad 150 tys. real users, a strony o2.pl o ponad 250 tys. real users. Natomiast o 100 tys. użytkowników więcej odwiedziło serwisy Wirtualnej Polski, które miały również najwięcej odsłon (259 mln). Na 6. miejscu zamiast wizaz.pl znalazła się Grupa Edipresse (2,24 mln real users), do której oprócz tego serwisu należą inne strony life style'owe, głównie skierowane do kobiet.

dziesiec2009

Turystyka
Liderem tej kategorii pozostają serwisy turystyczne Onet.pl (2,75 mln real users i 39 mln odsłon), ale w porównaniu z lipcem straciły 240 tys. użytkowników. Natomiast najwięcej odsłon (52 mln) zanotowała witryna rozklad-pkp.pl, jednak i w tym przypadku nastąpił spadek - o 8 mln. Ogółem większość serwisów turystycznych była w sierpniu rzadziej odwiedzana niż miesiąc wcześniej. Najbardziej - o prawie 400 tys. - spadła liczba użytkowników strony Meteor24.pl.

turystyka2009

Firmowe
Serwis Mozilli zyskał w sierpniu 500 tys. użytkowników i wykorzystując spadek popularności witryny Microsoftu (o prawie 300 tys. real users) wyprzedził ją na pierwszym miejscu. Na trzecie miejsce awansowała strona Orange, którą odwiedziło prawie 600 tys. real users więcej niż w lipcu. Natomiast najwięcej odsłon zanotował serwis PKO BP.

firmowe2009

Nowe Technologie
Liderem tej kategorii pozostają serwisy tematyczne Interia.pl (4,07 mln real users), który - podobnie jak strony Onet.pl - przekroczyły poziom 30 mln odsłon. Jednak poświęcone nowych technologiom witryny Onet.pl straciły jednocześnie ponad 300 tys. użytkowników i zostały wyprzedzone przez dobreprogramy.pl.

nowetechnologie2009

Praca
Serwisy rekrutacyjne Gazeta.pl i Pracuj.pl zanotowały podobną liczbę użytkowników i odsłon jak w lipcu. Natomiast ponad 100 tys. real users straciły serwisy o pracy Wirtualnej Polski. Jeszcze większy spadek popularności (o prawie 180 tys. real users) zanotował serwis Pracuj.pl. Więcej real users niż w czerwcu odwiedziło za to strony praca.wp.pl i infopraca.pl.

praca2009

Społeczności
Nasza-klasa.pl nadal jest zdecydowanym liderem tej kategorii ze 11,6 mln użytkowników i ponad 10,25 mld odsłon. Serwisy społecznościowe Gazeta.pl zyskały w porównaniu z lipcem prawie 600 tys. real users, za to strony społecznościowe Wirtualnej Polski straciły prawie 400 tys. real users. Spore wzrosty użytkowników zanotowały też serwisy cokupic.pl (420 tys.), peb.pl (350 tys.) i precel.pl (220 tys.).

spolecznosci2009

Mapy i lokalizatory
Dwa pierwsze serwisy zanotowały nieznaczne spadki liczby użytkowników i odsłon, ale nadal są niezagrożone. Wskaźniki witryny wikimapia.pl wzrosły w porównaniu z lipcem o prawie 100 proc.

mapy2009

Hosting
W wyniku niewielkich zmian liczby real users Interia.pl zastąpiła na pierwszym miejscu Onet.pl. Z 4. na 6. pozycję awansowała nazwa.pl, natomiast Grupa Click-Media zyskała w porównaniu z lipcem 200 tys. użytkowników. Najwięcej odsłon zanotował serwis webd.pl.

hosting2009

Publiczne
Pozycję lidera utrzymał serwis policja.gov.pl (733 tys. real users), a najwięcej odsłon odnotowała strona Praca.gov.pl. Z oczywistych względów mniej popularne niż w lipcu były witryny uczelni wyższych.

publiczne2009

Wyszukiwarki i katalogi
Z Google skorzystało w sierpniu o 500 tys. mniej użytkowników niż w lipcu, ale serwis i tak dominuje zarówno pod względem liczby real users (15,31 mln), jak i ilości odsłon (3,39 mld). Po ponad 400 tys. użytkowników straciły wyszukiwarki Onet.pl i Wirtualnej Polski, a ta druga spadła z 5. na 8. miejsce.

wyszukiwarki2009



Źródło: Megapanel PBI/Gemius, sierpień 2009 agregat autoryzowany przez Gemius SA
Liczebność próby: N= 16 900. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Zestaw kategorii tematycznych został ustalony i zaakceptowany przez Radę Badania Megapanel PBI/Gemius.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Najpopularniejsze witryny tematyczne w sierpniu 2009

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl