SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Największe stacje radiowe straciły słuchaczy, zyskało Radio Maryja

RMF FM pozostaje niezmiennie liderem rynku radiowego - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. Badany okres był udany dla Radia Maryja, które zanotowało rekordowy wzrost.

<!-- 0.3306s -->

Z najnowszej fali badania Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company (wrzesień - listopad 2012) wynika, że RMF FM z wynikiem 25,3 proc. - po spadku o 1,5 punktu procentowego - było liderem słuchalności wśród stacji ogólnopolskich.

Na drugim miejscu uplasowało się Radio ZET z 15,2 proc. udziałem w rynku (poprzednio 16,2 proc.). Na podium znalazła się jeszcze "Jedynka" z wynikiem 11,1 proc. (spadek o 0,4 pkt. proc.) a czwartym miejscu uplasowała się "Trójka" - 7,5 proc. (spadek o 0,7 punktu procentowego).

Swoje wyniki poprawiły w tym okresie Radio Maryja (o 0,9 pkt. proc.), Eska Rock (o 0,3 pkt. proc.) i RMF Classic (o 0,1 pkt. proc.).

  wrzesień : listopad 2012 wrzesień : listopad 2011 wrzesień : listopad 2010 wrzesień : listopad 2009 wrzesień : listopad 2008 wrzesień : listopad 2007 wrzesień : listopad 2006
RMF FM 25,30% 26,80% 26,80% 25,40% 23,00% 22,40% 22,00%
Radio ZET 15,20% 16,20% 16,30% 15,90% 18,40% 19,30% 19,80%
Jedynka 11,10% 11,50% 13,00% 12,30% 12,60% 13,60% 13,40%
Trójka  7,50% 8,20% 7,60% 7,00% 6,50% 5,80% 5,80%
Radio Maryja 2,90% 2,00% 1,80% 2,00% 1,90% 1,80% 1,90%
ESKA ROCK 1,70% 1,40% 1,50% 1,10% 0,60% 0,20% -
TOK FM 1,10% 1,30% 1,30% 0,90% 1,20% 1,10% -
RMF Classic 0,80% 0,70% 0,60% 0,50% 0,40%    
Czwórka 0,50% 0,40% 0,20% 0,20% 0,30% 0,30% 0,70%
Dwójka 0,50% 0,70% 0,70% 0,70% 0,80% 0,60% 0,70%
CHILLI ZET 0,40% 0,50% 0,40% 0,50% 0,00% - -
Radio PiN 0,20% 0,10% 0,20% 0,10% -% -% -%


Dane o rynku radiowym za ostatni rok.   

  wrzesień  : listopad 2011 grudzień : luty 2012 marzec : maj 2012 czerwiec : sierpień 2012 wrzesień : listopad 2012
RMF FM 26,8% 25,4% 23,7% 25,1% 25,3%
Radio ZET 16,2% 15,3% 15,6% 15,2% 15,2%
Jedynka 11,5% 11,6% 12,0% 12,6% 11,1%
Trójka 8,2% 7,7% 8,9% 8,7% 7,5%
Radio Maryja 2,0% 3,0% 2,5% 2,3% 2,9%
ESKA ROCK 1,4% 1,7% 1,7% 1,9% 1,7%
TOK FM 1,3% 1,5% 1,3% 1,1% 1,1%
RMF Classic 0,7% 0,7% 0,9% 0,9% 0,8%
Czwórka 0,4% 0,5% 0,5% 0,5% 0,5%
Dwójka 0,7% 0,6% 0,7% 0,6% 0,5%
CHILLI ZET 0,5% 0,4% 0,6% 0,5% 0,4%
Radio PiN 0,1% 0,2% 0,1% 0,2% 0,2%


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Największe stacje radiowe straciły słuchaczy, zyskało Radio Maryja

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Donald Bąk
Radio Maryja manipuluje.
Puszcza wypowiedzi premiera te z sprzed 5 laty i porównuje je z tymi wypowiedzianymi teraz i nie komentuje tego.
Toż słuchacze mogą odnieść wrażenie, że nasz ukochany wódz kłamie, a tak przecież być nie może.
11 8
odpowiedź
User
lolek
ja w Grudniu zawsze slucham Radia Maryja ponieważ tam można posłuchać prawdziwych kolęd a nie tak jak w komercyjnych jakies jingle bells i inny syf z centrum handlowego
8 8
odpowiedź
User
Bronek z Budy
Masz rację Donalcie. Uważam rze to podpada pod mowę nienawiści. Órgany powinny się tym zająć!
8 8
odpowiedź
User
Bolek
Panie Lolek, w grudniu jest adwent, a to nie czas na słuchanie kolęd. Kolędy słucha się w święta ( i ewentualnie w karnawale) a nie przez cały grudzień.
A to, że wszystkie stanie radiowe wciskają nam przez cały grudzień te pieśni świąteczne sprawia, że jak już przyjdą święta to wszyscy zamiast się nimi cieszyć, mają ich już dość.
Stąd mój apel to stacji radiowych. Przestańcie nas męczyć tym g**nem przez cały grudzień. Wystarczy kilka dni przed świętami, żeby klimat świąteczny oznaczał na prawdę święta.
8 8
odpowiedź
User
Mariusz24
Przypuszczam że słuchalność Radia Maryja jest znacznie większa niż podają to badania. Oczywiście nie podważam wyników badań ale z moich obserwacji wynika że sporo ludzi jest również poza grupą objętą badaniami ze względu na wiek. Także wiele osób zwyczajnie nie przyznaje się do słuchania RM ze względu na prowadzoną nagonkę przez inne media.
Patrząc z punktu widzenia rynkowego to słuchalność Radia Maryja i w przyszłości oglądalność TV Trwam będzie rosła. Paradoksalnie obecna sytuacja, gdy przy władzy jest PO jest najlepszym okresem dla mediów ojca Rydzyka. Wynika to z tego że właśnie Radio Maryja jest wyraźnym medium opozycyjnym dla rządu w sytuacji gdy znaczna większość boi się krytykować obecny establiszment i często ukrywa wiele faktów. Społeczeństwo to widzi i na dalszą metę nie wystarczy krytyka i obrzydzanie toruńskich medów. Jeśli takie media jak Radio Zet czy Trójka będą chciały utrzymać słuchaczy i być wiarygodne to muszą stać się bardziej obiektywne.
9 9
odpowiedź