SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Netflix przyciąga polskich internautów na 5,5 godziny. TVP VOD przed Disney+ i HBO Max

Netfliksa odwiedza ponad jedna trzecia polskich internautów, spędzając tam średnio 5,5 godziny. W lutym br. TVP VOD pod względem udziału w łącznym czasie korzystania ze streamingu wyprzedził Disney+ i HBO Max, a mocno w górę poszły wyniki Canal+ online i Prime Video.

Fot. PixabayFot. Pixabay

Wyniki badania Mediapanel - obejmujące komputery, smartfony i tablety, natomiast nieuwzględniające smart TV - opracowane przez Wirtualnemedia.pl pokazują, że w lutym br. Netfliksa odwiedziło 10,69 mln polskich internautów, zapewniając 36,02 proc. zasięgu i spędzając średnio po 5 godzin, 31 minut i 19 sekund. Udział witryny w łącznym czasie korzystania z platform ze streamingiem wideo wyniósł 52,46 proc.

Przewaga Netfliksa nad najbliższymi konkurentami nie maleje. Kolejne platformy z rankingu zanotowały ponad trzy-cztery użytkowników mniej oraz o przeszło dwie godziny krótszy średni czas korzystania. TVP VOD przyciągnęło 2,43 mln internautów (co dało 8,17 proc. zasięgu), przeciętnie na 3 godziny, 30 minut i 2 sekundy, osiągając 7,55 proc. udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu.

Ponad 6 proc. udziału zanotowały trzy inne witryny. Disney+ odwiedziło 3,28 mln polskich internautów (11,06 proc. zasięgu), spędzając średnio po 2 godziny, 20 minut i 50 sekund, co dało 6,86 proc. udziału w łącznym czasie. HBO Max miał 2,83 mln odwiedzających, 9,55 proc. zasięgu, 2 godziny, 42 minuty i 54 sekundy przeciętnego czasu korzystania oraz 6,84 proc. udziału w całkowitym czasie, a Player (TVN Warner Bros. Discovery) - 2,91 mln użytkowników, 9,81 proc. zasięgu, 2 godziny, 19 minut i 15 sekund średniego czasu oraz 6,01 proc. w łącznym czasie.

CZYTAJ TEŻ: Rekordowy udział streamingu na ekranie telewizora. Netflix przed YouTube

Niżej niż TVP VOD i Player są platformy innych nadawców telewizyjnych. Canal+ online odwiedziło 1,96 mln internautów (6,62 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 2 godziny, 13 minut i 19 sekund, co dało 3,88 proc. zasięgu. Polsat Box Go przyciągnął 1,62 mln użytkowników (5,46 proc. zasięgu), każdego średnio na godzinę, 59 minut i 55 sekund (2,88 proc. udziału w całkowitym czasie).

Z Prime Video - oferowanego przez Amazon razem z usługą nielimitowanych dostaw zakupów Amazon Prime - skorzystało 2,5 mln polskich internautów (8,43 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie godzinę, 57 minut i 3 sekundy (4,34 proc. w łącznym czasie).

Zestawienie zamykają platformy polskich wydawców działających głównie w internecie (do Wirtualnej Polski należy też Telewizja WP). CDA Premium osiągnęło 1,57 mln odwiedzających, 5,28 proc. zasięgu, godzinę, 20 minut i 21 sekund średniego czasu korzystania oraz 1,87 proc. udziału w łącznym czasie, natomiast Pilot WP - 1,49 mln użytkowników, 5,03 proc. zasięgu, 56 minut i 4 sekundy przeciętnego czasu oraz 1,24 proc. udziału w całkowitym czasie.

Netflix miał tyle samo polskich użytkowników, co miesiąc wcześniej, a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 11 minut i 31 sekund, czyli 3,4 proc. Mimo to udział witryny w łącznym czasie korzystania ze streamingu zwiększył się o 0,91 pkt proc. (1,8 proc.), bo większość pozostałych platform zanotowała spadki.

CZYTAJ TEŻ: Konsola alternatywą dla dekodera? Netflix, YouTube, kanały TV i pakiety z setkami gier

Na Disney+ ubyło 62,4 tys. polskich internautów (1,9 proc.) oraz 31 minut i 41 sekund przeciętnego czasu korzystania (18,3 proc.), a na HBO Max - 141,4 tys. użytkowników (4,7 proc.) oraz 32 minut i 13 sekund średniego czasu (16,5 proc.). W konsekwencji udział pierwszej platformy w całkowitym czasie korzystania ze streamingu zmalał o 1,08 pkt proc. (13,6 proc.), a drugiej - o 1,14 pkt proc. (14,3 proc.).

Obie w tej ostatniej statystyce wyprzedziło TVP VOD, którego udział zwiększył się o 0,54 pkt proc. (7,7 proc.), na co złożył się spadek liczby odwiedzających o 112,1 tys. (4,4 proc.) i wzrost średniego czasu spędzonego przez każdego o 8 minut i 59 sekund (4,5 proc.).

Canal+ online i Prime Video z dużymi wzrostami

Z kolei Canal+ online stracił 307,8 tys. użytkowników (13,5 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 41 minut i 43 sekundy (45,5 proc.), dzięki czemu udział w łącznym czasie wzrósł o 1,02 pkt proc. (35,7 proc.). Mocno w górę poszedł też udział Prime Video: o 1,01 pkt proc., czyli 30,3 proc. Liczba odwiedzających zmalała o 166,5 tys. (6,2 proc.), s średni czas spędzony przez każdego zwiększył się o 26 minut i 11 sekund (28,8 proc.).

CZYTAJ TEŻ: Po rebrandingu HBO Max na Max walka z udostępnianiem haseł

Player przy wzroście liczby internautów o 128,5 tys. (4,6 proc.) i spadku średniego czasu korzystania o 22 minuty i 45 sekund (14 proc.) zanotował niewielki spadek udziału w całkowitym czasie (o 0,19 pkt proc., czyli 3,1 proc.), natomiast udział Polsat Box Go był identyczny jak przed miesiącem - platforma zyskała 93,5 tys. internautów (6,1 proc.), zaś przeciętny czas spędzony przez każdego zmniejszył się o 17 minut i 4 sekundy (12,5 proc.).

Na CDA Premium liczba odwiedzających zmalała o 31,1 tys. (1,9 proc.), średni czas korzystania - o 11 minut i 30 sekund (12,5 proc.), a udział w łącznym czasie korzystania - o 0,15 pkt proc. (7,4 proc.). Zaś Pilot WP zanotował spadek o 246,9 tys. użytkowników (14,2 proc.), przeciętnego czasu spędzonego przez każdego o minutę i 48 sekund (3,1 proc.) oraz o 0,14 pkt proc. (10,1 proc.) udziału w całkowitym czasie korzystania ze streamingu.

Dołącz do dyskusji: Netflix przyciąga polskich internautów na 5,5 godziny. TVP VOD przed Disney+ i HBO Max

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Lanek
Pięć i pół godziny? Ludzie to chyba nie maja swojego życia...
odpowiedź
User
Stefan
Pięć i pół godziny? Ludzie to chyba nie maja swojego życia...
ale to chyba miesięcznie?
odpowiedź
User
Kamil
Netflix leci w tle u wielu osób jak kiedyś radio...często na serialach, które już oglądali lub są właśnie tak ciekawe...Te dane można sobie wsadzić między ekhm ;)
odpowiedź