Netflix rozwija ofertę programów na żywo. Zapłaci ponad 5 mld dol.

Netflix chce inwestować w rozwój programów na żywo. Podpisał 10-letnią umowę z Raw WWE, która umożliwi emisję cotygodniowego pokazu wrestlingu dotychczas oglądanego przez amerykańskich widzów w telewizji linearnej.

MM
MM
Udostępnij artykuł:

Raw WWE po raz pierwszy od powstania programu 31 lat temu, opuszcza telewizję linearną. Od stycznia 2025 r. Netflix będzie nowym miejscem emisji programu w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii i Ameryce Łacińskiej, a z czasem dodawane będą kolejne kraje i regiony.

5 mld dolarów za umowę

W ramach umowy Netflix stanie się także miejscem emisji dla wszystkich dostępnych programów i wydarzeń specjalnych WWE poza Stanami Zjednoczonymi, w tym Raw i innych cotygodniowych występów WWE – SmackDown i NXT – a także wydarzeń na żywo, w tym WrestleMania, SummerSlam i Royal Huk.

Od 2025 roku filmy dokumentalne, seriale oryginalne i nadchodzące projekty WWE będą dostępne na całym świecie w serwisie Netflix.

Netflix za umowę dotyczącą praw zapłaci ponad 5 mld dol.

Od debiutu w 1993 r. na Raw wyemitowano 1600 odcinków show prezentującego walki wrestlingowe. Trzygodzinny program pomógł w rozpoczęciu karier Dwayne’a „The Rock” Johnsona, „Stone Cold” Steve’a Austina, Triple H, Johna Ceny, Romana Reignsa, Bianki Belair i Charlotte Flair. Show jest obecnie emitowany w sieci kablowej USA Network, gdzie w ciągu roku przyciąga 17,5 miliona unikalnych widzów.

Mark Shapiro, prezes i dyrektor generalny macierzystej WWE TKO, powiedział: „Ta umowa ma charakter transformacyjny. Łączy produkt WWE, którego nie można przegapić, z niezwykłym globalnym zasięgiem Netfliksa. Nasze partnerstwo zasadniczo zmienia i wzmacnia krajobraz medialny, radykalnie rozszerza zasięg WWE i umożliwia oglądanie cotygodniowych spotkań na żywo w serwisie Netflix”.

Dyrektor ds. treści Netfliksa, Bela Bajaria, dodała: „Jesteśmy podekscytowani faktem, że WWE Raw, z jego ogromną, wielopokoleniową rzeszą fanów, jest dostępne w serwisie Netflix. Łącząc nasz zasięg, rekomendacje i fandom z WWE, będziemy w stanie zapewnić więcej radości i wartości ich widzom i naszym subskrybentom. Raw to najlepsza rozrywka sportowa, łącząca wysiłek fizyczny z historią bohaterów, których oglądamy w ringu”.

Netflix ma globalnie 247 mln subskrybentów 

Netflix nie podaje, ilu użytkowników ma w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że w listopadzie ub.r. platforma, jako serwis www i aplikacja mobilna (na smartfonach i tabletach, Mediapanel nie obejmuje korzystania ze smart tv), przyciągnęła 10,33 mln użytkowników (co dało 34,78 proc. zasięgu), każdego średnio na 5 godzin, 3 minuty i 26 sekund.

W trzecim kwartale 2023 roku globalnie liczba subskrybentów Netfliksa zwiększyła się o 8,76 mln do 247,15 mln, a przychody wzrosły rok do roku o 8 proc. do 8,5 mld dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online