SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Netflix nie będzie uświadamiał, że "The Crown" to fikcja

Kilka dni temu jeden z brytyjskich ministrów zaapelował do Netflixa o wyraźne informowanie widzów o tym, że serial "The Crown" jest fikcją. Streamingowa platforma właśnie ustosunkowała się do tego żądania.

Article

Serial "The Crown" opowiada o życiu królowej Elżbiety II. Od połowy listopada w Netfliksie można oglądać czwarty sezon serialu, w którym skupiono się na wydarzeniach z przełomu lat 70. i 80. XX wieku, w tym chłodnych relacjach królowej z Margaret Thatcher oraz związku księcia Karola z młodą lady Dianą Spencer.

Oliver Dowden, brytyjski minister kultury, mediów i sportu, w wywiadzie dla "The Daily Mail" stwierdził ostatnio, że Netflix powinien przed emisją każdego odcinka serialu "The Crown" wyraźnie informować widzów, że jest on fikcją.

"To pięknie wyprodukowane fikcyjne dzieło, więc podobnie jak w przypadku innych telewizyjnych produkcji, Netflix powinien na początku jasno to wyjaśnić. Obawiam się, że bez tego pokolenie widzów, które nie żyło w czasie tych wydarzeń, może pomylić fikcję z faktami." - powiedział Dowden.

Netflix jednak nie zgodził się z zarzutami brytyjskiego ministra, twierdząc, że widzowie doskonale zdają sobie sprawę z tego, że "The Crown" jest produkcją fabularną. Serwis oświadczył, że nie przychyli się do apelu o specjalne oznaczanie serialu.

"Zawsze przedstawialiśmy "The Crown" jako dramat i jesteśmy pewni, że nasi widzowie rozumieją, że jest to dzieło fikcyjne, które w dużej mierze opiera się na wydarzeniach historycznych. Dlatego nie planujemy i nie widzimy potrzeby dodawania takiej informacji." - czytamy w oświadczeniu Netflixa.

Czytaj także: Netflix na produkcje w Wielkiej Brytanii wyda w tym roku miliard dolarów

Netflix latem zyskał 2,2 mln subskrybentów

W drugim kwartale br. Netflix osiągnął wzrost przychodów o 24,9 proc. do 6,15 mld dolarów oraz 720 mln dolarów zysku netto. Liczba jego subskrybentów zwiększyła się o 10,09 mln do 192,95 mln.

W trzecim kwartale br. liczba subskrybentów Netflixa zwiększyła się tylko o 2,2 mln do 201,15 mln.

Według badania Mediapanel w październiku br. przeglądarkową wersję Netflixa odwiedziło 5,36 mln polskich internautów.

Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Comapritech wynika, że może ich być 900 tys.

W 2019 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 15 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2020 roku może to być kwota 17,3 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Netflix nie będzie uświadamiał, że "The Crown" to fikcja

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl