Netflix zdecydowanym liderem rynku VOD w Polsce. Player przed CDA Premium, HBO GO przed Iplą

W październiku br. przeglądarkowego Netflixa odwiedziło 5,4 mln polskich internautów. Player miał więcej użytkowników niż CDA Premium i TVP VOD, a HBO GO więcej niż vod.pl i Ipla.tv.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Netflix zdecydowanym liderem rynku VOD w Polsce. Player przed CDA Premium, HBO GO przed Iplą

Według nowego badania Mediapanel w październiku br. przeglądarkową wersję Netflixa odwiedziło 5,36 mln polskich internautów, co dało 16,1 proc. zasięgu. Nie jest to rekordowy wynik platformy, wiosną br. w czasie lockdownu wywołanego epidemią platforma miała w naszym kraju więcej użytkowników - według poprzedniego badania Gemius/PBI w kwietniu było ich 5,68 mln.

Player przed CDA Premium i TVP VOD

Przeglądarkowa odsłona Player.pl (Grupa TVN Discovery) miała w zeszłym miesiącu 4,16 mln użytkowników i 12,5 proc. zasięgu. Na platformie duża część treści jest dostępna za darmo, a z jej płatnych pakietów w sierpniu br. korzystało 375 tys. internautów.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/mediapanel-wyniki-pazdziernik-najpopularniejsze-serwisy-internetowe-i-aplikacje-mobilne-w-polsce,7170438080927873a ##

Player miał w zeszłym miesiącu dużo więcej użytkowników niż serwisy VoD innych czołowych nadawców telewizyjnych. TVP VOD odwiedziło 2,89 mln internautów (co dało 8,69 proc. zasięgu), a należący do Cyfrowego Polsatu Ipla.tv - 2,02 mln internautów (6,07 proc.).

Sekcja VoD na WP.pl zanotowała 3,44 mln użytkowników, a CDA Premium - 3,14 mln. Wydawca tego drugiego serwisu jest notowany na giełdzie, w trzecim kwartale br. osiągnął wzrost przychodów o 29 proc. do 14,59 mln zł oraz zysku netto o 19 proc. do 3,38 proc. Na koniec września CDA Premium miało 285 tys. subskrybentów, reszta odwiedzających przeglądała tylko ofertę witryny lub korzystała z darmowego okresu próbnego.

HBO GO dwa razy popularniejsze niż Canaplus.com

Serwis HBOGO.pl, od kilku lat dostępny dla wszystkich internautów, a nie jedynie klientów pakietów telewizyjnych z HBO, w październiku odwiedziło 2,27 mln użytkowników, zapewniając 6,85 proc. zasięgu.

vod.pl (należący do Ringier Axel Springer Polska) miał 2,13 mln odwiedzających, a uruchomiony w maju br. Canalplus.com - 1,06 mln. W tym drugim serwisie oprócz filmów i seriali dostępny jest streaming 76 kanałów telewizyjnych.

Zestawienie zamyka Primevideo.com (należący do Amazona) z 747,8 tys. polskich użytkowników.

Brak możliwości porównania, mniej danych

Październik był pierwszym miesiącem realizacji Mediapanelu, a porównywanie jego wyników z danymi z badania Gemius/PBI - jak informuje Wirtualnemedia firma je przeprowadzająca - przed miesiąca czy roku jest mało miarodajne.

Z nowego badania nie są już przekazywane mediom statystyki dotyczące liczby odsłon i średniego czasu korzystania.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Płatna telewizja wraca do łask? Pierwszy wzrost liczby abonentów od ośmiu lat

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem