Netflix zdecydowanym liderem rynku VOD w Polsce. Player przed CDA Premium, HBO GO przed Iplą

W październiku br. przeglądarkowego Netflixa odwiedziło 5,4 mln polskich internautów. Player miał więcej użytkowników niż CDA Premium i TVP VOD, a HBO GO więcej niż vod.pl i Ipla.tv.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Netflix zdecydowanym liderem rynku VOD w Polsce. Player przed CDA Premium, HBO GO przed Iplą

Według nowego badania Mediapanel w październiku br. przeglądarkową wersję Netflixa odwiedziło 5,36 mln polskich internautów, co dało 16,1 proc. zasięgu. Nie jest to rekordowy wynik platformy, wiosną br. w czasie lockdownu wywołanego epidemią platforma miała w naszym kraju więcej użytkowników - według poprzedniego badania Gemius/PBI w kwietniu było ich 5,68 mln.

Player przed CDA Premium i TVP VOD

Przeglądarkowa odsłona Player.pl (Grupa TVN Discovery) miała w zeszłym miesiącu 4,16 mln użytkowników i 12,5 proc. zasięgu. Na platformie duża część treści jest dostępna za darmo, a z jej płatnych pakietów w sierpniu br. korzystało 375 tys. internautów.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/mediapanel-wyniki-pazdziernik-najpopularniejsze-serwisy-internetowe-i-aplikacje-mobilne-w-polsce,7170438080927873a ##

Player miał w zeszłym miesiącu dużo więcej użytkowników niż serwisy VoD innych czołowych nadawców telewizyjnych. TVP VOD odwiedziło 2,89 mln internautów (co dało 8,69 proc. zasięgu), a należący do Cyfrowego Polsatu Ipla.tv - 2,02 mln internautów (6,07 proc.).

Sekcja VoD na WP.pl zanotowała 3,44 mln użytkowników, a CDA Premium - 3,14 mln. Wydawca tego drugiego serwisu jest notowany na giełdzie, w trzecim kwartale br. osiągnął wzrost przychodów o 29 proc. do 14,59 mln zł oraz zysku netto o 19 proc. do 3,38 proc. Na koniec września CDA Premium miało 285 tys. subskrybentów, reszta odwiedzających przeglądała tylko ofertę witryny lub korzystała z darmowego okresu próbnego.

HBO GO dwa razy popularniejsze niż Canaplus.com

Serwis HBOGO.pl, od kilku lat dostępny dla wszystkich internautów, a nie jedynie klientów pakietów telewizyjnych z HBO, w październiku odwiedziło 2,27 mln użytkowników, zapewniając 6,85 proc. zasięgu.

vod.pl (należący do Ringier Axel Springer Polska) miał 2,13 mln odwiedzających, a uruchomiony w maju br. Canalplus.com - 1,06 mln. W tym drugim serwisie oprócz filmów i seriali dostępny jest streaming 76 kanałów telewizyjnych.

Zestawienie zamyka Primevideo.com (należący do Amazona) z 747,8 tys. polskich użytkowników.

Brak możliwości porównania, mniej danych

Październik był pierwszym miesiącem realizacji Mediapanelu, a porównywanie jego wyników z danymi z badania Gemius/PBI - jak informuje Wirtualnemedia firma je przeprowadzająca - przed miesiąca czy roku jest mało miarodajne.

Z nowego badania nie są już przekazywane mediom statystyki dotyczące liczby odsłon i średniego czasu korzystania.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem

Holding budowlany chce kupić dziennik od Polska Press. W grze były naczelny

Holding budowlany chce kupić dziennik od Polska Press. W grze były naczelny

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy