Netflix zwiększa zadłużenie o 2 mld dolarów. Pieniądze na oryginalne treści i walkę z nową konkurencją

Netflix zapowiedział zwiększenie swojego zadłużenia o kolejne 2 mld dolarów. Pozyskane w ten sposób środki mają być przeznaczone głównie na oryginalne treści serwisu oraz zakup licencji na zewnętrzne produkcje. W ten sposób Netflix chce się przygotować do wejścia na rynek jego nowych konkurentów - platform Disney+ oraz Apple TV+.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

O zwiększeniu swojego długu Netflix poinformował w komunikacie zdradzając, że w grę wchodzi kwota 2 mld dol. To kolejne zwiększenie przez spółkę zadłużenia, ostatnio dokonano tego w październiku ub.r., wówczas także chodziło o 2 mld dol.

Jak podaje serwis Variety zwiększenie zobowiązań Netfliksa oznacza, że długoterminowy dług koncernu  będzie wynosił w sumie 12,3 mld dol.

Netflix zapowiada, że wspomniane 2 mld dol. zostaną przeznaczone przede wszystkim na produkcję oryginalnych filmów i seriali, a także na zakup licencji od zewnętrznych dostawców treści.

Firma wspomina też o innych inwestycjach i możliwych akwizycjach, które zostaną sfinansowane dzięki obecnie pozyskanym środkom.

Według wcześniejszych doniesień w 2019 r. Netflix zamierza zainwestować we własne treści ok. 15 mld dol. Dla branżowych mediów jest jasne, że zadłużając się na kolejne produkcje serwis zamierza przygotować się odpowiednio na nadchodzącą konkurencję. Jesienią br. na rynku mają się bowiem pojawić 2 nowe duże serwisy VOD – Disney+ oraz Apple TV+.

W pierwszym kwartale 2019 r. Netflix zwiększył przychody o 22 procent, a zysk netto serwisu osiągnął kwotę 344 mln dolarów. W ciągu trzech miesięcy platforma pozyskała 9,6 mln nowych subskrybentów, a globalnie ma obecnie ponad 148,8 mln użytkowników.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Cenckiewicz pójdzie do sądu ws. tekstu "Wyborczej". Prokuratura wszczęła czynności

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk zastępczynią dyrektora w Ministerstwie Zdrowia

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

PKO BP wybiera w przetargu agencję field marketingową

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

TVP traci prawa piłkarskie. To oni pokażą Lewandowskiego

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej

"Efekt Smarzowskiego" w liczbach. "Dom dobry" napędza debatę o przemocy domowej