SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Netia: 2,785 mln usług na koniec II kw., 904 tys. klientów internetu

Liczba usług (RGU) sprzedawanych przez Netię na koniec II kw. wyniosła 2.785.339, podała spółka w raporcie i prezentacji dla inwestorów. Oznacza to wzrost wobec stanu przed rokiem, ale niewielki spadek w stosunku do poprzedniego kwartału. W związku z tym spółka obniżyła prognozę liczby sprzedawanych usług na koniec roku do 2,75 mln wobec 2,90 mln.

Netia: 2,785 mln usług na koniec II kw., 904 tys. klientów internetu

"Liczba usług (RGU) na dzień 30 czerwca 2012 r. wyniosła 2.785.339 w porównaniu do 2.752.346 na dzień 30 czerwca 2011 r. oraz 2.793.068 na dzień 31 marca 2012 r. Wzrost usług rok-do-roku odzwierciedla wzrost liczby usług szerokopasmowych, telewizyjnych i mobilnych przy równocześnie malejącej liczbie usług głosowych. Netia zweryfikowała dzisiaj prognozę liczby usług na koniec 2012 r. z poziomu 2.900.000 do 2.750.000 usług" - czytamy w komunikacie.

W prezentacji Netia podała, że ma obecnie 904 tys. usług szerokopasmowych. Oznacza to wzrost o 26% r/r, ale licząc pro forma (czyli w stosunku do bazy obejmującej przejętą Telefonię Dialog) wyniósłby on tylko 3%. W ciągu II kw. liczba sprzedanych usług szerokopasmowych spadła o 1%.

"Niskie tempo wzrostu rynku oraz zaostrzona konkurencja cenowa, zwłaszcza w odniesieniu do usług niskomarżowych, przyczyniają się do spadku liczby nowych przyłączeń. Netia zakłada przyspieszenie tempa przyłączeń netto w II półroczu 2012 r. dzięki zaplanowanym inicjatywom ofertowym, wzrostowi efektywności sprzedaży po zintegrowaniu działów sprzedaży w ramach Nowej Netii oraz bardziej intensywnym działaniom sprzedażowym i marketingowym" - deklaruje spółka w komunikacie.

Liczba usług głosowych spadła o 3% (pro forma) w skali roku i 1% w stosunku do I kw. do 1.714 tys.

Netia ocenia, że te wyniki dają jej 14,1% w rynku stacjonarnych usług szerokopasmowego internetu oraz 20% w rynku telefonii stacjonarnej.

Ponadto spółka podała, że sprzedaje 71 tys. usług telewizyjnych, co oznacza wzrost o 46% r/r (pro forma) oraz o 5% kw/kw. Wzrost zanotowano też w usługach mobilnych. Spółka sprzedaje ich 96 tys., a zatem o 61% więcej niż przed rokiem (pro forma) oraz o 5% więcej niż trzy miesiące wcześniej.

W I połowie 2012 roku spółka miała 11,17 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 10,13 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1080,75 mln zł wobec 797,47 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Netia: 2,785 mln usług na koniec II kw., 904 tys. klientów internetu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl