SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Newsweek” i “Polityka” z ogromną przewagą nad “W Sieci” i “Do Rzeczy”

W czerwcu br. największą sprzedaż ogółem wśród tygodników opinii zanotowały “Gość Niedzielny”, “Newsweek” i “Polityka”. Najsłabsze wyniki od debiutu osiągnęły za to “W Sieci” i “Do Rzeczy”.

“Newsweek” i “Polityka” z ogromną przewagą nad “W Sieci” i “Do Rzeczy”

Niezmiennie najchętniej kupowanym tygodnikiem opinii w Polsce pozostaje katolicki “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”). W czerwcu br. jego sprzedaż ogółem zmalała jednak o 4,35 proc. i wyniosła 135 320 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugie miejsce z trzeciego awansował “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). W szóstym miesiącu br. jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 126 682 egz. po wzroście o 6,56 proc. Trzecia pozycja należała do tygodnika “Polityka” (Polityka), którego wynik sprzedażowy wzrósł o 4,92 proc. do 124 054 egz.

Kolejne miejsca zajęły dwa nowe tygodniki konserwatywne, ale ich sprzedaż była zdecydowanie niższa od trzech tytułów zajmujących się na podium.

Na czwartej lokacie znalazł się kierowany przez Jacka Karnowskiego magazyn “W Sieci” (Fratria) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 88 571 egz. Oczko niżej uplasował się konkurencyjny “Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego naczelnym jest Paweł Lisicki. Jego wynik uplasował się na poziomie 80 803 egz.

Zarówno “W Sieci” jak i “Do Rzeczy” miały w czerwcu br. najniższą średnią sprzedaż ogółem od pojawienia się obu pism na rynku (pierwszy z tych tygodników debiutował w listopadzie ub.r., a drugi - w styczniu br.).

Największy spadek w maju br. zanotował tradycyjnie tygodnik „Uważam Rze” (Gremi Media), którego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się aż o 88,70 proc. i ostatecznie wyniosła już tylko 14 297 egz. Tytuł znalazł się już na ostatnim miejsce zestawienia tygodników opinii (rok wcześniej był drugi). W czerwcu br. “Uważam Rze” przekształciło się w tytuł dla małych i średnich przedsiębiorców.

Najwięcej zyskał natomiast plasujący się na przedostatnim miejscu “Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny). Jego średni wynik poszedł do góry o 7,74 proc. 16 655 egz.

Wirtualnemedia.pl

czerwiec

ZKDP

2013

2012

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. Płatne
razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. Płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

202 125

135 970

135 320

205 810

142 475

141 475

Newsweek Polska

190 654

133 332

126 682

191 923

138 928

118 887

Polityka

177 752

124 054

124 054

182 250

118 235

118 235

W Sieci

188 750

88 581

88 571

-

-

-

Tygodnik Do Rzeczy

180 175

90 303

80 803

-

-

-

Wprost

158 500

143 224

72 148

177 744

130 555

73 370

Gazeta Polska

135 922

51 164

50 486

136 163

63 662

62 875

Przegląd

51 275

17 960

17 960

60 900

19 713

19 713

Przekrój

42 613

23 229

17 889

48 567

23 538

17 728

Tygodnik Powszechny

37 800

19 385

16 655

35 549

20 509

15 459

Uważam Rze

35 293

14 687

14 297

218 637

126 970

126 487

Wirttualnemedia.pl

Tygodnik Angora

492 700

332 019

332 019

530 962

341 372

341 372

 

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: “Newsweek” i “Polityka” z ogromną przewagą nad “W Sieci” i “Do Rzeczy”

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wyjechali
Lemingi wyjechały i już nie chcą czytać wSieci i Do Rzeczy.
21 44
odpowiedź
User
hehe
na szczescie pisomatolki zostaly :)
62 91
odpowiedź
User
kamil
Wkrótce Do Rzeczy dogoni W sieci bo Karnowscy atakują Lisickiego i spółkę.
32 17
odpowiedź
User
Kazio
Newsweek już łeb w łeb z Faktem - jedna rodzina!
61 42
odpowiedź
User
pisomatoły smutne
No to dwa dobre tygodniki na łeb biją biuletyny PISu. Super>
odpowiedź