SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Newsweek” ma przeprosić Piotra Dudę za tekst o pobycie w hotelu „Solidarności”, RASP odwoła się od wyroku

Piotr Duda, lider „Solidarości”, wygrał proces z magazynem „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Sąd w Warszawie uznał, że tygodnik ma przeprosić Dudę za tekst pt. „Zemsta za Kacperka” zamieszczony wiosną ub.r. - Odwołamy się od wyroku - zapowiada Agnieszka Odachowska, dyrektor komunikacji korporacyjnej w Grupie Onet-RAS Polska.

Piotr Duda, fot. PAP / Jacek BednarczykArticle

Tekst napisali wspólnie Michał Krzymowski i Wojciech Cieśla. Ukazał się w numerze „Newsweeka” z 18 kwietnia 2016 roku. - Szef Solidarności gardłuje na temat praw pracowniczych, a pracownicy związkowego hotelu „Bałtyk” wciąż pracują na śmieciówkach. Prośba o etat może się skończyć zwolnieniem - pisali autorzy. A dalej: - Dla Solidarności i zarządzającej uzdrowiskiem jej spółki córki to maszynka do robienia pieniędzy. Dla przewodniczącego związku Piotra Dudy - miejsce darmowego wypoczynku w 150-metrowym penthousie. Dla personelu - ciężka praca na śmieciówkach.

Piotr Duda wniósł sprawę do sądu okręgowego, a ten na początku grudnia br. nakazał wydrukowanie w papierowej wersji tygodnika oraz na portalu Newsweek.pl przeprosin za „bezprawne naruszenie dobrego imienia poprzez podanie nieprawdziwej, niezweryfikowanej informacji”. Sąd w ustnym uzasadnieniu określił tekst jako „szkodliwy”. - Będziemy się odwoływać od wyroku sądu, gdyż się z nim nie zgadzamy - mówi krótko Agnieszka Odachowska, dyrektor komunikacji korporacyjnej w Grupie Onet-RAS Polska.

To już drugi proces z „Newsweekiem” wygrany przez przewodniczącego „Solidarności”. We wrześniu 2015 roku Krzymowski i Cieśla napisali w tygodniku o kilku pobytach Piotra Dudy w hotelu uzdrowiskowym „Bałtyk” w Kołobrzegu, należącym do kontrolowanej przez NSZZ „Solidarność” spółki Dekom. Według relacji, przewodniczący Duda (czasami z żoną) nocował w luksusowym apartamencie, w którym doba kosztuje 1,3 tys. zł, korzystał z zabiegów odnowy biologicznej, a na koniec pobytu dostawał kilka kilogramów ryb. Nie płacił za to nic, ewentualnie 85 zł za sam nocleg.

Szef „Solidarności” zażądał sprostowania, a potem zwrócił się do sądu z tym samym żądaniem. Sąd okręgowy odrzucił pozew, natomiast sąd apelacyjny w lutym br. uznał, że warunków sprostowania dochowano i należy je zamieścić, jak również stosowne przeprosiny pod adresem Dudy. Wydawca zapowiedział wówczas wniosek o kasację wyroku.

Z danych ZKDP wynika, że w październiku br. średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Newsweek Polska” wyniosła 89 403 egz.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Newsweek” ma przeprosić Piotra Dudę za tekst o pobycie w hotelu „Solidarności”, RASP odwoła się od wyroku

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nero
Fala przegranych spraw przez RASP...
odpowiedź
User
rozbawiony socjalistami z piSSu
Duda to ten szef "lewicowego" z natury związku zawodowego popierający "prawicową" partię miłościwie panującą?
Kurcze- ciężko nadążyć za logiką tej alternatywnej rzeczywistości.
odpowiedź
User
Eye of Beholder
nie lubię Newsweeka ale tym razem dobrze im życzę. Trudno o bardziej nieodpowiednią osobęna stanowisku niż Piotr Duda.
odpowiedź