SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nie będzie nowych kanałów Polsatu. „Udany start Polsat Doku. Budowanie prestiżu”

Telewizja Polsat nie uruchomi w tym roku nowych kanałów Polsat Reality i Polsat X. Nadawca jest zadowolony natomiast ze startu kanału Polsat Doku. - W nim tak naprawdę nie chodzi o oglądalność, a budowanie prestiżu - wyjaśnia Maciej Stec, członek zarządu Polsatu.

Maciej StecMaciej Stec

Cyfrowy Polsat przedstawił w czwartek wyniki za pierwszy kwartał 2017 roku. Grupa w minionym kwartale miała 2,39 mld zł przychodów ze sprzedaży, o 24,6 mln zł więcej niż rok wcześniej (to wzrost o 1 proc.). Wpływy detaliczne firmy minimalnie zmalały (z 1,56 do 1,54 mld zł), przychody hurtowe znacznie się zmniejszyły (z 599,8 do 562,1 mln zł), a wpływy ze sprzedaży sprzętu mocno wzrosły (ze 172,8 do 248,6 mln zł).

Maciej Stec, członek zarządu Telewizji Polsat zapewniał podczas konferencji prasowej, że zarząd jest bardzo zadowolony z wyników uruchomionego w lutym br. kanału tematycznego Polsat Doku. - Tym kanałem wracamy do korzeni dokumentu. Telewizje poszły w paradokument, my przypominamy to, co jest istotą tego gatunku. Trzeba podkreślić, że w przypadku Polsat Doku nie chodzi o jego oglądalność, chodzi o budowanie z jego pomocą wartości oferty - podkreślał Maciej Stec.

Stacja nie notuje spektakularnych wyników, bo jej udział w rynku w kwietniu br. wyniósł 0,04 proc. Nie ma jednak pełnego zasięgu - jest dostępna tylko w Cyfrowym Polsacie.

Na pewno jednak w tym roku Polsat nie uruchomi dwóch innych zapowiadanych kanałów tematycznych: Polsat Reality i Polsat X. - Zamierzamy skupić się na rozwijaniu istniejących kanałów - podkreślił Maciej Stec. Wyjaśnił też, że niewykluczone jest uruchomienie kanałów w przyszłym roku.

Jedyną planowaną zmianą będzie przekształcenie Muzo.tv w Polsat Music, emitujący muzyką popularną.

Zarząd Polsatu natomiast zadowolony jest z wyników kanału TV4. - W "swojej" grupie, do której należy także TVN7 i TV Puls, plasuje się najwyżej pod względem oglądalności - podsumował Maciej Stec. Według badań danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, kanał TV4 w kwietniu 2017 roku uplasował się  na 6 miejscu pod względem oglądalności, zwiększając udział  względem kwietnia 2016 roku o 26,65 proc. - do 4,23 proc.

Dobre osiągi notuje także inny kanał Grupy - Super Polsat. Powstał on 2 stycznia 2017 roku, zastępując Polsat Sport News.

- W zależności od tego, na jaki okres patrzymy, Super Polsat  podwoił, bądź też nawet potroił swój wynik w stosunku do wyniku Polsatu Sport News - mówił Maciej Stec. Stacja emituje głównie powtórki i seriale z naziemnego Polsatu - i najprawdopodobniej tak pozostanie przez kolejne miesiące, jak wynika ze słów członków zarządu. W rankingu najchętniej oglądanych kanałów naziemnych telewizji cyfrowych, Super Polsat w kwietniu br. plasował się na 16 miejscu, z wynikiem 1,81 proc.

Telewizja Polsat podtrzymuje oczekiwanie niskiego 1-cyfrowego wzrostu reklamy TV
- Podtrzymujemy nasze oczekiwanie niskiego jednocyfrowego wzrost rynku reklamy TV w tym roku. Kolejny kwartał z rzędu nasze przychody z reklamy TV i sponsoringu miały wyższą niż cały rynek reklamy TV dynamikę wzrostu - powiedział Stec na spotkaniu z dziennikarzami.

W I kwartale przychody grupy Telewizji Polsat z reklamy i sponsoringu wzrosły o 1,9% do 234 mln zł wobec 0,3% wzrostu rynku.

- W segmencie nadawania i produkcji telewizyjnej konsekwentnie realizujemy długoterminowe cele. Grupa Telewizji Polsat ponownie była liderem oglądalności w grupie komercyjnej z wynikiem 24,3%, na co złożyło się 12,7% udziału stacji Polsat oraz 11,5% udziału naszych kanałów tematycznych - dodał członek zarządu.

Cyfrowy Polsat dąży do maksymalizacji przychodu od klienta kontraktowego
Cyfrowy Polsat dąży do maksymalizacji przychodu od klienta kontraktowego, poinformowała członek zarządu ds. finansowych grupy Katarzyna Ostap-Tomann.

- Zgodnie z założeniami długoterminowej strategii dążymy do maksymalizacji przychodu od klienta kontraktowego poprzez dosprzedaż dodatkowych produktów i usług do połączonej bazy klientów Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu, między innymi w ramach programu smartDOM, który pozytywnie wpływa na ARPU klienta kontraktowego - powiedziała Ostap-Tomann podczas spotkania z dziennikarzami.

ARPU, czyli przychód na klienta kontraktowego, po I kwartale wzrosło o 2,4% r/r do 89,1 zł. Łączna liczba RGU na koniec okresu w tym segmencie wzrosła o 4,7% r/r do 13,337 mln.

- Zgodnie z naszymi założeniami, systematycznie rośnie liczba usług kontraktowych i ich udział w łącznej liczbie świadczonych przez nas usług - stanowią one już ponad 82%. Cały czas rozwijamy naszą ofertę usług zintegrowanych. Obecnie oferujemy 9 różnych usług i produktów, które można łączyć w ramach programu smartDOM, zyskując wymierne oszczędności, a skuteczna dosprzedaż kolejnych usług skutkuje wysoką na konkurencyjnym rynku dynamiką wzrostu ARPU i spadkiem wskaźnika churn - podsumował prezes grupy Tobias Solorz.

Liczba klientów usługi smartDOM wzrosła o 22% r/r do 1,325 mln i stanowi 23% nasycenia bazy klientów użytkownikami usług w ramach strategii multiplay. Jednocześnie grupa oczekuje w II półroczu 2017 r. efektów nowej kampanii "Domowy Program Oszczędnościowy" (nowa odsłona smartDOM z 9 produktami i usługami).

Z kolei łączna liczba RGU usług przedpłaconych na koniec okresu spadła o 24% r/r do 2.88 mln i, jak podkreśla prezes grupy, jest są to dane w pełni oczyszczone po efekcie wprowadzenia nakazu rejestracji kart pre-paid. ARPU na RGU prepaid wzrosło o 5,7% r/r do 18,7 zł.

W skład Grupy Cyfrowy Polsat wchodzą m.in. Telewizja Polsat, Cyfrowy Polsat, Polkomtel (operator sieci telekomunikacyjnej Plus) i Polsat Media. W skład grupy kapitałowej wchodzą też m.in. spółki Centernet, Mobyland i Aero2.

Dołącz do dyskusji: Nie będzie nowych kanałów Polsatu. „Udany start Polsat Doku. Budowanie prestiżu”

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wojciech
"budowanie prestiżu" w kanale Polsat Doku... Dobry żart.
odpowiedź
User
jupisowiec
Dlaczego nie dadzą Polsat Doku do UPC?
odpowiedź
User
meg
Boże co za brednie. Prestiż na paradokumentach. umarłem.

odpowiedź