Gwiazdy walczą o równość płci - Chodakowska, Margaret, Szyc i influencerzy w kampanii #nieczekam107lat Ofeminin.pl, "Forbes Women" i UN Global Compact

Borys Szyc, Ewa Chodakowska, Kasia Mecinski, Lara Gessler, Margaret, Mateusz Damięcki, Michalina Grzesiak oraz Odeta Moro zostali ambasadorami akcji społecznej #nieczekam107lat, której celem jest zwrócenie uwagi na problem nierówności płci. Projekt inaugurują Ofeminin.pl, "Forbes Women" oraz UN Global Compact.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Gwiazdy walczą o równość płci - Chodakowska, Margaret, Szyc i influencerzy w kampanii #nieczekam107lat Ofeminin.pl, "Forbes Women" i UN Global Compact

Inspiracją do rozpoczęcia akcji #nieczekam107lat są wyniki z Raportu „Global Gender Gap Report 2020”, opublikowanego przez Światowe Forum Ekonomiczne, gdzie Polska znalazła się na 40. pozycji wśród 153 badanych państw. Według danych z tej publikacji, czas potrzebny na osiągnięcie równości płci wynosi dla krajów Europy Wschodniej, w tym Polski, aż 107 lat.

Celem akcji #nieczekam107lat jest budowanie świadomości problemu nierównych szans pomiędzy kobietami i mężczyznami, inspirowanie i edukowanie na rzecz ich wyrównywania w obszarze życia prywatnego i zawodowego.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/izabela-sochacka-dentsu-polska-marki-beda-sluzyc-konsumentom_1 ##

Gwiazdy wspierają równość płci w kampanii #nieczekam107lat

- Firmy i marki powinny odgrywać zdecydowanie aktywniejszą rolę w walce z dyskryminacją ze względu na płeć. Badania jasno pokazują, że zmniejszanie nierówności pomiędzy kobietami i mężczyznami wpływa pozytywnie na rozwój biznesu i społeczeństw. Jako partner UN Global Compact, wierzymy, że wspieranie pozytywnych zmian w tym obszarze jest absolutnie kluczowe, a dzięki naszym markom mamy moc dotarcia i siłę sprawczą. Dlatego inicjatorami kampanii społecznej #nieczekam107lat są redakcje Ofeminin.pl oraz "Forbes Women" od lat zaangażowane w ten temat – mówi Olga Korolec, dyrektor marketingu oraz group sustainability director, Ringier Axel Springer Polska.

W ramach akcji #nieczekam107lat określono 8 kluczowych nierówności. Każda z nic posiada swojego Ambasadora: Ewa Chodakowska – nierówność w przywództwie, Borys Szyc – nierówność w rodzicielstwie, Margaret – nierówność w zarobkach, Mateusz Damięcki – nierówności w obowiązkach domowych, Lara Gessler – nierówności w dostępie do ochrony zdrowia, Michalina Grzesiak – nierówność w seksie, Kasia Mecinski – nierówność w dostępie do technologii i Odeta Moro – nierówność w pracy.  Ambasadorowie wystąpili w spocie nagłaśniającym akcję #nieczekam107lat, który można obejrzeć na stronie internetowej akcji nieczekam107lat.ofeminin.pl.

- Akcja #nieczekam107lat jest dedykowana wszystkim kobietom, które usłyszały w dzieciństwie, że nie powinny wspinać się po drzewach. Wszystkim, które nie były traktowane poważnie w pracy, chociaż miały największe kompetencje. Tym, które przetrwały przemoc seksualną i które słyszały, że są zołzami, mimo że były po prostu asertywne. Mogłabym wymieniać w nieskończoność, ale przekaz jest jeden. Wyrównajmy wreszcie boisko do gry. To się po prostu opłaca. Wszystkim - mówi Karolina Gołuchowska, p.o. redaktorki naczelnej Ofeminin.pl.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kobiety-w-reklamach-jak-pokazywane-stereotypy-nadal-mocne-8-marzec-dzien-kobiet ##

Akcja społeczna jest prowadzona szeroko w mediach internetowych, drukowanych oraz social mediach Ringier Axel Springer Polska ("Newsweek", "Auto Świat", "Przegląd Sportowy", " Forbes Women"," Fakt", "Dobre Chwile"), jak również w mediach zewnętrznych: w internecie, radiu oraz w wydaniach drukowanych magazynów kobiecych (Elle, Claudia).

W promocję akcji w social mediach włączają się również partnerzy inicjatywy oraz Ambasadorzy. Zaplanowano również działania offline – plakatowanie miast. Akcja potrwa do 30 czerwca.

Za koncepcję kreatywną i nadzór nad realizacją kampanii odpowiada Must Be Loud oraz dział marketingu Ringier Axel Springer Polska. Wsparcie realizacyjne zapewnia agencja 2koma7; współpraca: TikTok, realizacja: Radwan&Hunter. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji