SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nierzetelna reklama sieci Lidl. UOKiK nałożył wysoką karę finansową

Sieć dyskontów Lidl wprowadzała konsumentów w błąd podczas kampanii reklamowej - uznała prezes UOKiK i nakazała spółce Lidl Polska Sklepy Spożywcze zaniechanie praktyki.

20 stycznia 2012 roku UOKiK opublikował raport dotyczący produktów oferowanych pod własną marką sieci handlowych. Był on wynikiem kontroli Inspekcji Handlowej, która sprawdziła 588 placówek handlowych. Pięć dni później spółka Lidl Polska Sklepy Spożywcze rozpoczęła kampanię reklamową odwołującą się do jego treści. W radiu, telewizji, prasie, na stronach internetowych i na bilbordach pojawiły się informacje, które wzbudziły wątpliwości Urzędu m.in. nieprawdziwie informując, że sieć uzyskała najlepszy ogólny wynik w zakresie jakości i oznakowania w badaniu (przeczytaj więcej i zobacz spot z tej kampanii).

W lutym br. Urząd wszczął postępowanie w ramach którego analizowano treść i formę komunikatów reklamowych rozpowszechnianych przez sieć dyskontów. W jego wyniku stwierdzono, że kampania reklamowa spółki Lidl wprowadzała konsumentów w błąd. W opinii Urzędu  informacja dotycząca najlepszego wyniku uzyskanego przez sieć dyskontów była nieprawdziwa, spółka nierzetelnie przedstawiła wyniki raportu z kontroli administracyjnej.

Ponadto prezes UOKiK uznała, że reklamy przygotowane przez spółkę mogły sugerować że autorem treści zawartych w nich jest Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W opinii prezes UOKiK spółka nierzetelnie wykorzystując wyniki raportu Inspekcji Handlowej oraz używając autorytetu Urzędu w swojej kampanii wprowadzała konsumentów w błąd. Prezes UOKiK nakazała Lidl Polska Sklepy Spożywcze zaniechanie rozpowszechniania wprowadzających w błąd reklam i nałożyła na karę pieniężną w wysokości 1 826 547 zł.

Decyzja nie jest prawomocna, więc przedsiębiorca może odwołać się do sądu.

- Zgodnie z prawem, przedsiębiorcom nie wolno podejmować działań wprowadzających konsumentów w błąd. W rezultacie takich praktyk mogą oni zdecydować się na zakup towaru lub usługi, czego w normalnej sytuacji by nie zrobili. Przykładem nieuczciwej praktyki rynkowej jest emitowanie reklam zawierających nieprawdziwe informacje - informuje Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK.

Jak poinformował zarząd Lidl Polska w przesłanym oświadczeniu, działania firmy, co do których UOKiK miał zastrzeżenia, realizowane były jako standardowe działania reklamowe i ich celem nie było wprowadzenie w błąd konsumentów.

"Dlatego też w toku postępowania wszczętego przez UOKiK Lidl Polska dokładał wszelkich starań, by wyjaśnić wątpliwości zgłoszone przez Urząd. Lidl Polska respektuje decyzję UOKiK w sprawie i w chwili obecnej rozważa skorzystanie z przysługującego mu prawa odwołania się od decyzji Urzędu" - czytamy w oświadczeniu.

  • Więcej informacji:
  • Lidl

Dołącz do dyskusji: Nierzetelna reklama sieci Lidl. UOKiK nałożył wysoką karę finansową

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
klient
i tak sa najlepsi. Lepsze było tylko Bomi (nestety już padło) ktre miało świetny towar i super przeszkoloną obsługę
odpowiedź
User
ten gruby z tesco
u mnie w lidlu na bemowie ok 20.00 nie można już kupić pieczywa, masła, warzyw... w ogóle nie uzupełniają asortymentu na kilka godzin przed zamknięciem.
odpowiedź
User
Paweł
W Niemczech Lidl to sklep dla pijaczków i bezrobotnych. Wszyscy robią zakupy w Aldi
odpowiedź