Telewizyjny gigant chce znów mieć stację sportową

Koncern NBCUniversal, który w 2021 roku zrezygnował z regionalnych stacji NBC Sports, przymierza się do stworzenia nowego kanału sportowego. „The Wall Street Journal” ustalił, że już jesienią w amerykańskich sieciach kablowych i na platformach cyfrowych może wystartować stacja z transmisjami oferowanymi przez serwis streamingowy Peacock.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Telewizyjny gigant chce znów mieć stację sportową
W ofercie nowego kanału mogą być m.in. mecze NBA z serwisu Peacock

Jak zauważa deadline.com, od jesieni zacznie obowiązywać 11-letnia umowa NBCU z NBA. Zakłada ona, że część meczów trafi do oferty serwisu streamingowego Peacock. Platforma może też pokazywać niektóre spotkania NFL, mecze Premier League, igrzyska olimpijskie czy wybrane wyścigi NASCAR. Amerykańskie portale piszą, że ostateczna decyzja o uruchomieniu nowej stacji nie zapadła, ale trwają analizy w tej sprawie.

Sport jednym z ostatnich bastionów tradycyjnej telewizji

Transmisje sportowe obok programów informacyjnych są treściami, które wielu odbiorców woli oglądać w tradycyjnej telewizji, a nie streamingu. Opóźnienie na satelicie czy w kablu jest mniejsze niż w przypadku usługi OTT. Poza tym NBCU może z nowym kanałem dotrzeć do starszych, bardziej tradycyjnych odbiorców.

Tradycyjne kanały sprawdzają się też w przypadku osób mieszkających w małych miejscowościach, gdzie trudno o światłowód potrzebny do nielimitowanego korzystania z serwisów streamingowych . Z myślą o takich grupach stacje sportowe na kilku rynkach uruchomił Viaplay.

Jesienią Comcast, główny udziałowiec NBCU zdecydował o przeniesieniu wybranych kanałów tematycznych (CNBC, MSNBC, Oxygen, E! i Golf Channel) do nowej spółki Versant. W strukturach Comcast pozostaną NBCUniversal, czyli właściciel działających m.in. w Polsce stacji 13 Ulica i Sci-Fi oraz kanały NBC, Telemundo i Bravo.

Koncern nie zrezygnuje z inwestycji w serwis streamingowy Peacock. Comcast dalej będzie też świadczył usługi telewizji kablowej, szybkiego dostępu do internetu i prowadził parki rozrywki. Do podobnego ruchu w erze spadającej wartości kanałów linearnych przygotowuje się Warner Bros. Discovery. Firma podzieli się na podmioty Warner Bros. (studia filmowe i HBO Max) i Discovery Global (kanały linearne, w tym TVN). 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu