SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Od 14 kwietnia 'Gazeta Wyborcza' za 1,5 zł

"Axel Springer obawia się, że niemiecki format trudno przyjmie się na rynku silnie zakorzenionych gazet rodzimych" - twierdzi Agora.

 Agora zdecydowała się obniżyć cenę „Gazety Wyborczej” do 1,5 zł w całym kraju w związku z ogłoszeniem ceny nowego produktu Axel Springer, poinformowała spółka w środę wieczorem wortal Wirtualnemedia.pl.

- Decyzja ta została podjęta, aby czytelnicy mogli dokonywać wyboru kierując się jedynie jakością, a nie względami ekonomicznymi – głosi komunikat.

Według zarządu Agory 'koncern Axel Springer, prawdopodobnie obawiając się, że niemiecki format trudno przyjmie się na rynku silnie zakorzenionych gazet rodzimych, rozpoczął agresywną wojnę cenową. Ten niemiecki koncern zdobył doświadczenie rynkowe głównie w segmencie tabloidów, gdzie wprowadził drastyczne obniżanie ceny jako dominujący sposób walki o sprzedaż'.

Zdaniem Agory tego typu praktyki źle definiują relacje z czytelnikami gazet opiniotwórczych, które polegają na budowaniu z nimi więzi dzięki najwyższej jakości dziennikarstwu i stałemu dialogowi,  a nie najtańszej ofercie.

- Strategia sprzedaży nowego produktu Axel Springer jest de facto atakiem na cały segment gazet opiniotwórczych w Polsce. Na razie jedyną nowością, jaką spółka ta wprowadza na rynku opiniotwórczym, jest zastosowanie strategii supermarketowej czyli najniższej ceny w kategorii - czytamy w komunikacie Agory.

"Komunikat Agory mówi sam za siebie i nie wymaga komentarza" - replikuje rzecznik zarządu Axel Springer Polska, Michał Fijoł. Dodał jedynie, że to czytelnicy podejmą decyzję, którą gazetę będą czytać.

                  

We wtorek Axel Springer Polska ogłosił, że nowa ogólnopolska gazeta o nazwie "Dziennik" ukaże się na rynku 18 kwietnia i będzie kosztować 1,50 zł. Na razie nie ujawniono nakładu pisma, ale potwierdzono, iż wydawca liczy na średnią sprzedaż w wysokości 150 tys. egz.

Redaktorem naczelnym gazety jest Robert Krasowski - wcześniej pełniący funkcję redaktora naczelnego Fakt Europa. Kierownictwo redakcji tworzą również Marta Bratkowska, Marta Stremecka, Konrad Kołodziejski i Marcin Piasecki. Wydawcą Dziennika jest Grzegorz Jankowski, który równocześnie pozostaje redaktorem naczelnym Faktu.

„Dziennik jako nowoczesna gazeta opiniotwórcza chce zaoferować więcej niż tylko tematykę polityczną i gospodarczą. Także w działach Kultura i Styl zaproponujemy naszym czytelnikom ambitne dziennikarstwo. Wierzymy, że docenią to młodzi i otwarci na świat czytelnicy, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę o Polsce, Europie i świecie”- mówi Robert Krasowski, redaktor naczelny nowej gazety.

„Wprowadzenie nowego dziennika jest naszą odpowiedzią na zapotrzebowanie ze strony czytelników, którzy nie znajdują wśród ukazujących się obecnie tytułów odpowiedniej dla siebie gazety. Przeprowadzone przez nas badania potwierdzają, że na rynku jest jeszcze miejsce dla nowej gazety opiniotwórczej, oferującej szerokie spektrum tematów i nowe, świeże spojrzenie. Chcielibyśmy, aby nowoczesna i innowacyjna koncepcja Dziennnika pozwoliła mu pozyskać nowych czytelników.” - powiedział Florian Fels, prezes zarządu Axel Springer Polska.

Autorem makiety nowego dziennika jest Helmut Steindl, który wcześniej projektował dla Axel Springer Polska m.in. makietę Fakt Europa. Dyrektorem artystycznym gazety jest Piotr Grzybowski, równocześnie dyrektor artystyczny Faktu.

 Za sprzedaż powierzchni reklamowej w nowym dzienniku odpowiada Karol Skorupski, Dyrektor Biura Reklamy Faktu i nowego dziennika.

Dyrektor marketingu Faktu i nowego dziennika, Ewa Kamińska-Lampart, jest odpowiedzialna za kampanie marketingowe oraz planowanie i organizację działań promocyjnych nowego tytułu.

Kampanię reklamową nowego tytułu przygotowuje agencja reklamowa PZL, z którą Axel Springer Polska współpracował przy wielu przedsięwzięciach wydawniczych, m.in. kampaniach promocyjnych towarzyszących wprowadzeniu Newsweeka i Faktu.

Kampania reklamowa poprzedzająca debiut nowego dziennika Axel Springer Polska  obejmie wszystkie dostępne masowe kanały promocji: telewizję, prasę, radio, outdoor oraz internet. Za zakup mediów odpowiada Mediacom. Wydawca zaplanował również intensywną promocję  w punktach sprzedaży prasy.

Dołącz do dyskusji: Od 14 kwietnia 'Gazeta Wyborcza' za 1,5 zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl