SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Facebook wprowadza opcję Off-Facebook Activity. Zablokuje śledzenie użytkowników przez serwis Zuckerberga

Facebook zapowiedział wprowadzenie nowej funkcji o nazwie Off-Facebook Activity, która ma pozwolić użytkownikom na większą kontrolę nad danymi na ich temat. Opcja umożliwia przejrzenie informacji, które zewnętrzne serwisy i aplikacje przesyłają do Facebooka w celach reklamowych. W przyszłości każdy właściciel konta na Facebooku będzie mógł zablokować przesyłanie tych danych i ograniczyć śledzenie jego aktywności. Na początek funkcja zostanie wprowadzona w wybranych krajach.

Article

O nowej funkcji o nazwie Off-Facebook Activity Facebook poinformował na stronie internetowej. Zaznaczył przy tym, że jest ona kolejnym etapem strategii mającej na celu zwiększenie prywatności i świadomości użytkowników, podobnie jak wprowadzone wcześniej rozwiązanie „Dlaczego widzę ten post?” oraz sekcja z informacjami o targetowaniu i udostępnianiu danych internautów.

Kontrola i blokowanie śledzenia

Facebook wyjaśnia, że w ramach współpracy reklamowej wiele zewnętrznych firm, serwisów i sklepów internetowych przesyła do niego informacje dotyczące aktywności konkretnych użytkowników na swoich stronach internetowych. Dzięki temu możliwe jest precyzyjne adresowanie do użytkowników Facebooka reklam produktów, którymi mogą być najbardziej zainteresowani.

Facebook zaznacza, że wielu internautów ma obawy związane ze wspomnianym systemem oraz poczucie, że korzystając z platformy społecznościowej nie posiada kontroli nad informacjami na swój temat przesyłanych w sieci. Aby pomóc użytkownikom w rozwiązaniu tego problemu Facebook wprowadza nową funkcję o nazwie Off-Facebook Activity.

Chodzi o nową sekcję w ustawieniach konta, w której jego właściciel będzie mógł przejrzeć listę wszystkich firm zewnętrznych przesyłających do Facebooka dane na temat aktywności internauty na ich stronach internetowych i w aplikacjach. Znajdą się tam informacje dotyczące m.in. danych przekazywanych za pomocą narzędzi takich jak Facebook Pixel czy Facebook Login.

Po przejrzeniu listy zamieszczonej w Off-Facebook Activity użytkownik będzie mógł zdecydować czy chce aby wspomniane dane były nadal wymieniane pomiędzy zewnętrznymi podmiotami a serwisem. Możliwe jest zaznaczenie jedynie wybranych firm, a także opcja całkowitego zablokowania przesyłania tych informacji. W obu wypadkach użytkownik ma uzyskać pewność, że znajdzie się poza systemem przekazywania danych na jego temat w celach reklamowych.

W pierwszej kolejności narzędzie Off-Facebook Activity zostanie wprowadzone w Irlandii, Korei Południowej i Hiszpanii. Według zapowiedzi w nadchodzących miesiącach opcja ma trafić do użytkowników Facebooka na kolejnych rynkach.

W drugim kwartale br. Facebook zanotował wzrost wpływów o 27,6 proc. do 16,89 mld dolarów oraz 2,62 mld dolarów zysku netto (wobec 5,11 mld dolarów rok wcześniej). W minionym półroczu koncern odpisał 5 mld dolarów kary nałożonej przez FTC. Ma 2,41 mld użytkowników aktywnych miesięcznie i 1,59 mld codziennie. W ostatnich latach przybywa ich głównie poza Ameryką Północną i Europą, ale Facebook najwięcej zarabia na tych z USA i Kanady.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Facebook wprowadza opcję Off-Facebook Activity. Zablokuje śledzenie użytkowników przez serwis Zuckerberga

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl